Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jij hebt het over reactietijd....maar de start van de werktijd wordt afgeteld en dus kun jij zonder oefenen vrij makkelijk precies op tijd invallen. Als het goed is komt het startsignaal niet als een volslagen verrassing bij de deelnemers
Bij sprinten en schaatsen weet je niet wanneer de start komt, bij F5J weet je dat precies.
Maar beetje zinloze discussie zo. We zullen voortaan iedereen die 9:58 of meer op zijn briefje heeft staan diskwalificeren vanwege valsspelerij![]()
Nou daar gaat duidelijk wat mis. Ik had het over de discussie over reactietijden en hardlopen/schaatsen.....over mijn eigen woorden dus. Geen reden om gepikeerd te zijn Robert.Jij vind het een zinloze discussie en uit je opmerking daarna kan ik er dan ook uit opmaken dat de kous dan af is tja .......... .
Leg eens uit waar je dan op doelt?op een echte wedstrijd gaat het wel wat anders aan toe dan op een Nederlandse F5J wedstrijd je kunt die beter kwalificeren in de categorie recreatief.
Hierop inhakend; vlgs de regels FAI) moet middels een audio signaal het begin en het einde van de werktijd aangegeven worden. Ervan uitgaande dat dit audio signaal één sekonde lang duurt, klinkt dat dan bij het begin van de werktijd van sekonde 0 tot sekonde 1 (of van -1 tot 0) en bij het einde van de werktijd vanaf 599 tot sekonde 600 ??
het geluidsignaal op het einde begint op 10.00. Als je dan nog niet geland bent (= de grond raakt) heb je geen landingspunten meer... Je kan dus NIET "in" het signaal landen... Bovendien hoor je het signaal later dan de wedstrijdleider die dichter bij de luidspreker staat!Er maar voor het gemak van uitgaande dat de geluidssignalen inderdaad zo gegeven worden is een 9.59 wel degelijk mogelijk.
Wanneer het model gestart wordt tijdens het eerste signaal ( dus bij + 0.5 sek) en land in het laatste signaal dan kun je een tijd van 9.59.0 tot 9.59.49 op de klok krijgen. Genoeg voor een 9.59. dus
het geluidsignaal op het einde begint op 10.00. Als je dan nog niet geland bent (= de grond raakt) heb je geen landingspunten meer... Je kan dus NIET "in" het signaal landen...
Dat weet ik dus niet Wim. Vandaar dan ook mijn eerdere vraag...
Maar een 9.59 is noch altijd mogelijk omdat je alleen de eerste sekonde niet "helemaal" kunt vliegen. Maar daarna past een 9.59 nog alijd binnen de 10 minuten![]()
hierover had ik een vraag die nog niet is behandeld, ik vermoed dat je eigenlijk enkel de tijd in seconden moet noteren, dus 9.59.99 = 9.59 en 10.00.01= 10.00. Ik probeer het op te zoeken tezij iemand me onmiddellijk kan antwoorden. Zo is zelfs een 10.00 mogelijk??
Ik stel voor de discussie verder te zetten in een "F5J reglement" draadje. Ik zal er deze avond eentje maken...
Het staat je helemaal vrij dit voorstel in te dienen. Ik heb het niet eerder gehoord. Zolang in de reglementen staat wat er staat hanteren we het zo. Dus niet de motor starten voor het signaal. Daar wordt op gehandhaafd, net zoals op alle andere regels. Zelfs in onze recreatieve competitie.Wat betreft discussie motor inschakelen gaat het me er niet om wat in de regels staat maar elk jaar rond deze tijd gaan de discussie's weer open over het wijzigen van het reglement van de klasses voor de CIAM vergaderingen.
Nee, er is zeker niks mee gezien de grote aantallen deelnemers. En gemoedelijk? Ja, in hoe we met elkaar omgaan. Maar als het om de reglementen gaat is er niks gemoedelijks aan. Die worden nageleefd.Als eerste begrijp me niet verkeerd er is niks mis mee met het "recreatief"gehalte van de wedstrijden hier. De wedstrijden in Nederland zijn super gemoedelijk zoals het hier loopt dan red je met 50 deelnemers ook geen zes tot zeven rondes op een dag.
De vraag is dan natuurlijk of het verkeerd is dat deelnemers sportiviteit hoog in het vaandel hebben staan. Alweer, ik denk dat de hoge aantallen deelnemers bewijzen dat dit iets is wat veel mensen juist aanspreekt.Kijk je naar het vliegen dan is er ook een veel gemoedelijker strijd, en gaan ze er niet op 20 meter uit en komen ze na de wedstrijd niet bij je dat je een ander zijn bel "pakt".
Het startsignaal is van 0 tot 1 seconde; het landingssignaal van 10.00 tot 10.01.... Bovendien hoor je het signaal later dan de wedstrijdleider die dichter bij de luidspreker staat!
deze beslist dan of je binnen of buiten de tijd land. -> mik op 9.59.00, verlies je een seconde , op, 9.59 zou je wel eens 50 punten kunnen verliezen...