bespreken constructie thermiekduurvluchtzwever (electrostart

Hieronder wat links naar modellen met de servo's in de staart. De jongens die deze modellen construeren komen toch niet uit een ei? Er moet dus een bepaald bestaandsrecht voor een dergelijke constructie zijn!

Misschien heeft iemand anders nog wat toe te voegen hierover?!?!?

http://www.rc-network.de/magazin/artikel_03/art_03-0065/art_03-0065-00.html

http://www.i-100.de/sharon/index.php?kat=18_5_6# (kijk even bij Detail V staart)

http://www.airplane-model.com/ava.html

Onderstaande link is interessant!! Er word een methode voor het ontwerpen van een zwever gepresenteerd die mij wel aanspreekt.

http://www.gliders.dk/aerodynamic.htm

Ik heb ook het Excelspreadsheet gedownload en ben er mee aan het stoeien geslagen. Het lijkt mijn keus te bevestigen voor een de door mij aangenomen afmeting, vleugelvorm en gewicht. :lol:

Nu nog het bepalen van de afmetingen van het stabilo. ik heb de formule die je me gegeven hebt, Peytr, nog niet toegepast :oops:

Waar ik wel uit ben: geen tipverdraaingtoepassen op een 4 klappen vleugel. Dat heb ik gelezen op : www.aerodesign.de onder het knopje " aero"
 
N.a.v. de servo's in de staart:

Er moet dus een bepaald bestaandsrecht voor een dergelijke constructie zijn!

Het voordeel is toch evident? Het is mechanisch een stuk eenvoudiger degelijk te maken. Zoals een beroemd voetbalmensch al eens zei, is aan elk voordeel een nadeel verbonden (en VV). In dit geval is dat een toename van de pitch en giertraagheid. Dan is het verder maar een keuze te maken tussen die twee, nadat je bepaald hebt waar de prioriteit voor je ligt.


Deense site is inderdaad een aardige.
 
Ik ben nog steeds bezig met info verzamelen. Afgelopen week ben ik op bezoek geweest bij deze meneer:

http://home.planet.nl/~SCHI0213/Modelbouw.htm

We hebben besproken hoe hij de vleugel heeft gemaakt van zijn "Roofmus"

Het was erg leerzaam.

Zijn "setup"

PS15 schuimkern
ligger kops balsa met glaskous+ 50mm breed UD (oid) koolstof. Onder twee lagen, boven 3.
25 grams glas, onder 45°, dan 1.5mm balsa (max. 16gr per plank), afwerklaag met 25gr glas.
Pennen Ø9mm carbon in glaskous.
Scharniering dmv abreissgewebe, tussen balsa en schuimkern.
Spleetafdichting dmv tape.
 
Dag Berrie, Peytr en anderen
Al surfend op dit forum kwam ik deze discussie tegen. Ofschoon gedateerd 2005 is de info erin nog springlevend ( denk ik ). Ik ben aan het rekenen, tekenen en bouwen van een electro thermiek zwever maar heb een probleem met een aantal plaatjes die ik niet kan openen omdat ik een tekst ziet met : rood kruisje..Click the image to open in full size..
Dubbel en rechts klikken geeft geen resultaa, nou ja een donker scherm met een wit vierkantje met een Windows?? draaiend rondje erin! ( sorry, ik ben een computerdummy) Kan iemand mij helpen die plaatjes open te krijgen? Op www.seniorweb. nl waar ik de vraag ook heb gesteld zeggen ze dat ik hier moet zijn voor het antwoord!!
Peter
 
De plaatjes zijn verloren gegaan als gevolg van migratie van het forum een tijd terug. De OP kan ze herstellen door ze opnieuw te plaatsen. Misschien een PB er aan wagen?

EDIT
OP = Original Poster
PB = PrivéBericht
 
Back
Top