Hieronder wat links naar modellen met de servo's in de staart. De jongens die deze modellen construeren komen toch niet uit een ei? Er moet dus een bepaald bestaandsrecht voor een dergelijke constructie zijn!
Misschien heeft iemand anders nog wat toe te voegen hierover?!?!?
http://www.rc-network.de/magazin/artikel_03/art_03-0065/art_03-0065-00.html
http://www.i-100.de/sharon/index.php?kat=18_5_6# (kijk even bij Detail V staart)
http://www.airplane-model.com/ava.html
Onderstaande link is interessant!! Er word een methode voor het ontwerpen van een zwever gepresenteerd die mij wel aanspreekt.
http://www.gliders.dk/aerodynamic.htm
Ik heb ook het Excelspreadsheet gedownload en ben er mee aan het stoeien geslagen. Het lijkt mijn keus te bevestigen voor een de door mij aangenomen afmeting, vleugelvorm en gewicht. :lol:
Nu nog het bepalen van de afmetingen van het stabilo. ik heb de formule die je me gegeven hebt, Peytr, nog niet toegepast
Waar ik wel uit ben: geen tipverdraaingtoepassen op een 4 klappen vleugel. Dat heb ik gelezen op : www.aerodesign.de onder het knopje " aero"
Misschien heeft iemand anders nog wat toe te voegen hierover?!?!?
http://www.rc-network.de/magazin/artikel_03/art_03-0065/art_03-0065-00.html
http://www.i-100.de/sharon/index.php?kat=18_5_6# (kijk even bij Detail V staart)
http://www.airplane-model.com/ava.html
Onderstaande link is interessant!! Er word een methode voor het ontwerpen van een zwever gepresenteerd die mij wel aanspreekt.
http://www.gliders.dk/aerodynamic.htm
Ik heb ook het Excelspreadsheet gedownload en ben er mee aan het stoeien geslagen. Het lijkt mijn keus te bevestigen voor een de door mij aangenomen afmeting, vleugelvorm en gewicht. :lol:
Nu nog het bepalen van de afmetingen van het stabilo. ik heb de formule die je me gegeven hebt, Peytr, nog niet toegepast

Waar ik wel uit ben: geen tipverdraaingtoepassen op een 4 klappen vleugel. Dat heb ik gelezen op : www.aerodesign.de onder het knopje " aero"