betaalbare brushless

ik denk altijd maar wanneer je niks nuttigs te vertellen hebt zeg dan niks....
Ik heb ooit (10 jaar geleden) de goedkoopste 1/8 buggy gekocht die ik kon krijgen in die winkel en ik heb hem nog steeds en hij doet het prima.

de goedkoopste zal wel niet de beste zijn maar je zou er heel veel plezier mee kunnen hebben. uiteindelijk gaan bij dure auto's ook dingen kapot en vaak door een botsing.

Bedankt voor jullie racties.
Ik snap dat het niet de beste buggy is, maar het is gewoon om voor de fun mee te rijden en er niet al teveel voor te betalen. Ik heb bv al veel gelezen over de hpi vorza flux. Erg mooie buggy, maar voor mij te duur. Door veel hier op het forum te lezen vind ik er vanzelf wel een.

grz joergan

ik zou je toch aanraden om bijvoorbeeld een 2ehands slash of een ander traxxas/hpi model te nemen , voor fun zijn dit hele fijne en goede modelletjes met zeer goed verkrijgbare spareparts.

ik heb zelf nu de e-revo echt een top en gave wagen. Zelf begon ik met 1:10 buggy en daarna de hobbytech str8-ep van ongeveer 450 euro daar zat alles bij lipo lader(die niet een snel lader is). Maar daar heb ik toch veel plezier van gehad en ik mag niet klagen want heb deze auto toch al 1 jaar probleemloos gebruik en heeft toch wat aardige klappers op het circuit gezien. Maar zoals ik eerder zei, ik rij nu zelf met een e-revo en dat is dan weer niet te vergelijken met die hobbytech ;). Hoop dat je hier wat aan heb, bedenk altijd wel dat je een auto neemt waarvan de onderdelen gemakkelijk te verkrijgen zijn.

Ja maar vanaf wanneer vind jij het goed?? Zoals ik zei ik heb een lange tijd niet echt een top merk gebruikt "hobbytech" maar ik heb als enige in 1 jaar de frontplate moeten vervangen. Ik was zeer tevreden over die wagen, maar ieder zo zijn eigen ding ;)

ik ben wel voorstander van goedkoop spul. Door sparen voor een goeie auto betekend vaak het dubbele betalen. Een goeie 2e hands merkauto is wel een optie voor een klein budget.

Je moet toch ergens een streep trekken wanneer het om geld gaat en dan koop je het beste wat er te krijgen is voor die prijs.

alsnog zou ik nog ff doorsparen voor een betere auto. een traxxas is goed. maar niet geweldig. het voordeel aan traxxas is dat je altijd al je spares kan bestellen op internet en ook allemaal hele leuke aftermarket hop-ups erop kan zetten. maar het is jou keus. niet de mijne

Vindt traxxas, iig de vxl, en BL modellen wel heel erg aantrekkelijk! qua prijs kwali verhouding.
Spares zijn goedkoop overal te krijgen...

alsnog zou ik nog ff doorsparen voor een betere auto. een traxxas is goed. maar niet geweldig.

"goed, maar niet geweldig"? Wat een onzin..
Prijs kwaliteit is traxxas momenteel het beste wat je kan kopen.

De aftermarket spullen voor traxxas zijn prima vertegenwoordigd in de lokale hobby winkel en al zou je hem bone-stock laten dan nog durf ik te beweren dat je aan een brushless traxxas een prima auto hebt die zich met 95% van het aanbod in de hobbywinkel kan meten en ze zelfs voorbij gaat

Traxxas maakt zeer degelijke allround autootjes voor een prima prijs en verliest het alleen van auto's die specifiek voor een bepaald doel zijn gemaakt (1/8 electro buggy/truggy modellen die voor baanracing BEDOELT zijn bijvoorbeeld winnen van een e-revo, maar daar betaal je dan ook naar).

Als je geen specifiek doel in gedachten hebt en eenbeetje wilt bashen EN af en toe op een baantje wilt rijden EN af en toe de parkeerplaats-racer wil uithangen dan kop je met Traxxas in ieder geval geen deuren!

Zo! Nu mogen alle mensen met een andere mening weer zeiken over de mijne!

Laatst bewerkt door een moderator:
"goed, maar niet geweldig"? Wat een onzin..
Prijs kwaliteit is traxxas momenteel het beste wat je kan kopen.

De aftermarket spullen voor traxxas zijn prima vertegenwoordigd in de lokale hobby winkel en al zou je hem bone-stock laten dan nog durf ik te beweren dat je aan een brushless traxxas een prima auto hebt die zich met 95% van het aanbod in de hobbywinkel kan meten en ze zelfs voorbij gaat

Traxxas maakt zeer degelijke allround autootjes voor een prima prijs en verliest het alleen van auto's die specifiek voor een bepaald doel zijn gemaakt (1/8 electro buggy/truggy modellen die voor baanracing BEDOELT zijn bijvoorbeeld winnen van een e-revo, maar daar betaal je dan ook naar).

Als je geen specifiek doel in gedachten hebt en eenbeetje wilt bashen EN af en toe op een baantje wilt rijden EN af en toe de parkeerplaats-racer wil uithangen dan kop je met Traxxas in ieder geval geen deuren!

Zo! Nu mogen alle mensen met een andere mening weer zeiken over de mijne!

+1 Wat een onzin dat Traxxas geen goed merk is. Ik heb van alles in de kast staan: Tamiya, HPI, Traxxas, Losi, Mugen maar om nou te zeggen dat je beter kunt doorsparen voor nog iets beters? Nee. Als beginnende rijder is een HPI/Traxxas/Losi een prima keuze.

Ik zou ook voor een traxxas gaan, geen problemen met spares. En veel info tevens er over te vinden in de topics op dit forum. En er staan altijd wat leuke traxxas modellen te koop in het te koop topic ;) Dan kan je voor een lagere prijs dan een nieuwe ook een goeie aanschaffen en doet het niet zo zeer als je meteen je nieuwe in de prak rijdt ;)

als het toch een discussie wordt over de kwaliteit dan zou ik voor hpi kiezen.

ik heb hier revo's savage's en kyosho inferno's staan.
inferno's zijn de onderdelen redelijk duur van (binnen europa dan )
de kwaliteit van traxxas ben ik niet van onder de indruk ( na 3 liter al veel te veel speling op mijn wielen )
dus blijft voor mij de savage over.

de kwaliteit van traxxas ben ik niet van onder de indruk ( na 3 liter al veel te veel speling op mijn wielen )

Ik snap het effe niet zo goed, hij zoekt een Brushless en jij begint over nitro? Jij hebt het over de wielmeenemers van een specifiek model.

Met alle respect, maar als je lang genoeg kijkt en hard genoeg zoekt kun je van ELK model een zwak punt vinden. Daar zijn juist deze fora voor. Een auto heeft een zwak punt, dat wordt gesignaleerd en na een tijdje weet iedereen daarvan en kan men stappen nemen om dat zwakke punt te verbeteren.

Dat is ook wel een beetje de charme van deze hobby, oke, voor mij althans. Dat wil niet zeggen dat een auto daarmee meteen inferieur of superieur is. Je zou het aantal zwakke punten per auto eens naast elkaar moeten zetten en de kosten van de verbetering mee moeten nemen in je vergelijking. En dan geen appels (e-revo's) met peren (nitro savage XL of LOSI LST XXL) vergelijken maar gewoon gelijkwaardige modellen ( HPI Blitz vs Traxxas Slash bijv)

Als je dat doet dan doen HPI en traxxas kwa kwaliteit niets voor elkaar onder, alleen is traxxas wat betreft prijs en beschikbaarheid van onderdelen gewoon beter vertegenwoordigd in nederland. Daardoor heeft Traxxas mijn voorkeur maar dat wil niet zeggen dat ik HPI troep vind maken. Een Savage Flux is wat mij betreft zeker ook een oerdegelijke bash bak.

Kijk naar je beurs, kijk eens rond in de winkel en kies op basis van kwaliteit en prijs, maar zeker ook op basis van wat jou aantrekt aan een rc auto. Jij moet er immers mee rijden en het moet jou een kick geven, niet de mensen hier op dit forum of de verkoper in de winkel..

Back