nog even een update:
De inox biuzen liggen momenteel thuis. Eerder zei ik dat het volle buizen waren, maar blijkbaar zijn ze toch hol vanbinnen, maar dat is niet erg, want zelfs de langste buigt helemaal niet door als ik er gewicht op zet.
Kogellagertjes zijn ook besteld, als iemand interesse heeft:
vxb kogellagers, ze hebben aardig wat spul, en ik heb niks goedkoper gevonden. Mijne zijn vandaag besteld geweest, ik hoop ze binnen de 2weken te hebben.
Het MDF wordt momenteel ook gezaagd op juiste maten, tegen vrijdag moet dit normaal af zijn, zodat ik in het weekend eindelijk kan beginnen met voorboren en dergelijke.
Ik heb wel nog een vraag:
Als ik dwars op het MDF wil voorboren, kan ik voor de meeste delen natuurlijk gewoon een kolomboor gebruiken, maar wat doe ik met de gaten die in de zijkant in het MDF gaan? De kolomboor is nooit hoog genoeg om de grootste delen MDF te boren. Als iemand hier iets op weet, laat maar horen.
Als mijn machine eens goed in elkaar zit en werkt, kan ik ook de plannen vrijgeven van de cnc, maar dan moet ik natuurlijk eerst zeker zijn dat alles goed past.
Ik heb al 2 tekeningen gemaakt (1 voor 22mm MDF, en 1 voor 18mm MDF) waarop alle onderdelen staan die moeten worden uitgezaagd, zodat je eigenlijk je eigen bouwpakket kan samenstellen.
Als de machine dus deftig werkt, zal ik het posten voor de geïnteresseerden.
dat was het, hopelijk tot komend weekend
mvg
Mathias