pe reivers
In Memoriam
Inmiddels is een een WYK12 Walbro carburateur gemonteerd. Dit is een roterende drum carburateur met regelnaald in de drum, zoals in gloeimotoren gebruikelijk. Doorlaat is 10,5mm, maar het vermogen is slechter dan met een Walbro van 9,5mm doorlaat. Het grote voordeel is echter, dat de motor nu lineair op elke klik van het gas reageert en bij alle toerentallen mooi rond loopt. De afgelopen 30 sleepvluchten zijn zo gemaakt, met licht ingekorte 24x10 houten props (Menz en Xoar). Toerental hiermee was 5850 tpm, en slepen tot 13.5 kilo geen echt probleem.
Om het verloren vermogen terug te winnen zijn nu twee MVVS 3268 resopijpen (voor 35cc), een voor elke cilinder, gemonteerd, met bochtlengte 22 cm. Nu is het toerental 6450tpm/6,35 pk, hetgeen 27% meer vermogen oplevert dan voorheen. Reactie op het gas is nog steeds uitstekend voor alle toerentallen.
Met een WYK33 die 13.5mm doorlaat heeft zou het vermogen nog verder omhoog kunnen, maar voorlopig eerst vliegen.
Om het verloren vermogen terug te winnen zijn nu twee MVVS 3268 resopijpen (voor 35cc), een voor elke cilinder, gemonteerd, met bochtlengte 22 cm. Nu is het toerental 6450tpm/6,35 pk, hetgeen 27% meer vermogen oplevert dan voorheen. Reactie op het gas is nog steeds uitstekend voor alle toerentallen.
Met een WYK33 die 13.5mm doorlaat heeft zou het vermogen nog verder omhoog kunnen, maar voorlopig eerst vliegen.