Big Airwolf

Ik heb de servo's, gyro en de ontvanger alvast besteld bij RCHeliparts.
Beter hier, dan straks eventueel op de beurs bij een dikke duitser waar ze ook niet veel goedkoper zullen zijn. :)
Ontvanger Robbe/Futaba PCM 149 DP 35.
Gyro GY 401.
Servo's; op de TS 4 x 9206, op het heck 9206, op het gas 9202.
Ik hoop dat het de juiste keuze is, ik heb bij diverse sites/forums gekeken en dit de meest gebruikte opzet.
Dan met de Emcotec erbij moet dit toch wel gaan lukken elektronisch gezien volgens mij.
Doet straks alleen weer auw in de knip :wink:

Prachtig John, kan niet wachten om het eindresultaat te zien. Van zulke dingen kunnen wij nog maar dromen.

Ziet er zéér knap uit! Ik volg dit draadje dan ook met veel plezier.

Dit is trouwens mijn einddoel, mijn eigen Vario Airwolf :P
M'n vriendin weet er al van, enkel van de prijs heeft ze nog geen idee :roll:
Maarja, zal ook nog ni voor direct zijn, maar ooit...

Succes verder met dit project!

Gewoon rustig aan beginnen met het kopen van de romp. 8)
Ik ben vorig jaar ook niet op vakantie geweest, je moet het een en ander een keer laten schieten.
Maar als het mooi weer is, en bent op het veld ben je toch al op vakantie?
En geef je vriendin een paar stalen handschoenen.
Als ze een of meerdere gaten in de hand heeft. :lol:
BTW eindoel????? hou je er dan mee op???????? nahhhhh volgend model

lol

Ik ga eerst deftig leren vliegen met m'n FP'tjes, vervolgens met een CP (evt. m'n Logo weer opbouwen of een T-rex aanschaffen). Heeft weinig nut een mooie airwolf te kopen als je nog niet deftig kan vliegen... maar het komt wel :D

En met einddoel bedoel ik dat ik zo'n Airwolf natuurlijk "voorlopig einddoel", wees gerust, daarna zullen er weer andere dromen bijkomen :P

En ik "mag" wel redelijk veel van de vriendin hoor, maar soms durf ik nogal hard gaan en dan is het nodig dat ze even bijstuurt (anders was ik al meerdere keren failliet geweest :wink: )

hey John
Je airwolf gaat er steeds gaver uitzien. Bij mij is sinterklaas al langs geweest en heeft er eentje afgeleverd (om het maar zo te zeggen).
Binnenkort ga ik dus ook rustig beginnen met bouwen.

Heb je nog enkele tips die je zou meegeven aan iemand die ook zoiets zou bouwen??

Een van de eerste dingen moet kopen is een mondkapje en dan zo'n diamantslijp schijfje van Dremel.
Want dat heb je echt nodig, en iets later een stofzuiger. :lol:
Bedenk ook van te voren waar je turbine uitlaten wilt maken.
Bij Vario zijn ze in de kap achter de hoofdas getekend, maar bij de "echte" zitten ze verder naar achter.
En ik kan ook aanraden om sommige steunen opnieuw te maken of te versterken, volgens mij is dat echt wel nodig.
Als je ook de stoelen e.d. gaat bestellen, bestel dan de juiste en niet zo als ik voor de kleine Wolf :oops:
Wat ik ook gedaan heb is na het in lijmen van het houtwerk in de romp.
Heb ik er nog een strookje carbonmat langs op gesopt met epoxy.
Lijm wel met UHU Endfest dan weet je zeker dat het vast zit.
Seconden lijm hecht niet goed.
5 Min epoxy droogd te snel, 30 min. epoxy weet ik niet of dat het goed blijft zitten.
Dus neem geen risico, UHU Endfest dat lijmt als een gek, alleen de uithard tijd is lang.

Ik ben het met John eens, dat de bijgeleverd spanten van Vario soms niet erg sterk zijn. Bij Mijn Agusta A109 (Vario) heb ik alle spanten nagemaakt van vliegtuigtriplex. Voelt heel wat steviger aan dan het origineel.

Ik heb vandaag de servo's e.d. al binnen gekregen van RCHeliparts.
Echt heel snel "Fast Eddie".
En nu blijkt dat er geen 4 servo's naast elkaar kunnen in de steun, ja met een hamer zal het wel lukken :lol:
Ik kom denk ik 4 tot 5 mm te kort, om ze trillingsvrij te bevestigen.
Aad had hier ook al last van bij zijn Agusta, nu ik ook dus.
Ik ga aan de buitenkant van de steun een plaatje carbon plakken en later frees ik dan in het triplex de ruimte die ik nodig heb.
Zo kan ik de orginele bevestigings gaten behouden. (en ik had geen zin om een nieuwe steun te maken)
Ook ben ik bezig om de nep kannonnen te maken ze zijn bijna klaar, foto morgen?

Hier de servosteun waar de servo's nu wel in passen.

servo's.JPG

(er komen nog andere hevels op de servo's)

En hier het nep schiet gebeuren, als de zijplaat zwart is en de houder v/d lopen een aluminiumkleurtje heeft ziet het er best wel goed uit.
Ook moeten er op de lopen nog vuurmondjes komen.

guns.JPG

Ik moet ze alleen handmatig in en uit doen, maar dan hou ik ook al een heel stuk aan €€€ in de zak voor m'n nieuwe projekt :lol: :wink:

Laatst bewerkt:
@ Aldert
:lol: :lol: Dat zou wel helemaal mooi zijn om er onder te knutselen.
Beter dan die gillende keukenmeiden die je af kunt schieten met die orginele kanonnen eronder :lol:
Alleen weer 600 euries is weer zoveel geld :cry: :cry:
Daar koop je ook weer deze romp voor :wink:
schweizer300c.jpg

Hoi John,

Je kunt natuurlijk ook proberen zelf werkende kanonnen
te maken.
Als ik jouw site zie en wat je allemaal maak dan moet dat
volgens mij niet onmogelijk zijn.

Groetjes,

Christiaan hof

Look who's talking :lol:
Tijd Christiaan, Tijd Christiaan, en geld daar ontbreekt het aan :lol: :wink:
Maar dat zal iedereen wel nodig hebben :roll:

Zeker het kost een hoop tijd en geld maar dan heb je ook wel wat.

Echter het is niet alleen tijd en geld. Waarschijnlijk krijg je er ook een hoop frustratie bij als het niet lukt maar als het wel lukt ........

zo zeg het wordt steeds mooier.moet niet gekker worden.john,knap stukje werk,dat mag gezegd worden :yes:
waneer is de eerste vlucht gepland.lijkt me een heel mooi gezicht.
succes met de vorderingen

gr ron

Back