Big Airwolf

Speciaal voor jouw Herman een foto van John. (Nog met haar) :wink:

thumb_AIRWOLF%20PILOOT%202.jpg

Tis niet dat ik er niks meer aan doe, ik heb al bijna de helft van de klinknageltjes erin zitten.
Maar nu laat ik de rest even een paar dagen rusten, want ik krijg er rare 8O van en pijnlijke :thumbsup:.
Eerst maar even iets anders doen :P :wink:

Ik vraag me af hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat, die scale klinknagels aanbrengen. Aftekenen begrijp ik nog, maar wat ga je in/met al die gaatjes doen? En boor je er volledig door of niet...?

Ik ben curieus, enne... zoals altijd, fotomateriaal ter verduidelijking is altijd welkom :wink:

@ Cornholio
Nou eigenlijk is het gewoon nep, de klinknagel is een plastic pinnetje van 1mm dik en zo'n 8 mm lang met een kleine bolletje erop.
Dus gaatje in de romp boren van 1mm dan de klinknagel erin.
Om het eruit vallen van die dingen tegen te gaan kun je ze vastlijmen, of ze aan de binnenkant van de romp om/vast smelten.
Dit als het gat een beetje groter is geworden, want de boor loopt nog wel eens weg in dat carbon, dat is af en toe ook wel te zien.
Ter info ik heb er nu bijna 3 zakjes in/op zitten a' 1200 stuks, en misschien kom ik er nog een paar te kort. :roll: :P
Als ze er allemaal in zitten zal ik wel een paar foto's maken van het een en ander.

Ach, ik denk dat ik het nu begrijp. Bedankt voor de toelichting.

Ik blijf dit met veel interesse volgen, foto's worden uiteraard geapprecieerd :wink:

Toch vind ik altijd maar zonde, als ze zo'n model vol klinknagels rammen. Tja, als je het echt schaal wilt hebben, dan zit je er natuurlijk aan vast. Maar mooi vind ik het niet. (vind het zelfs het model verpesten).
Nee, geef mij maar een mooie strakke body. Stel je voor dat auto's ook aan de buitenkant met klinknagels in elkaar wordt gepopt.

je kan die klinknagels toch ook doen met die starwoods rivet kit? dat gebruiken ze toch meestal in amerika, en daar komen geen gaten aan te pas, en als je eentje fout doet, veeg je hem gewoon snel weg. gewoon een klein druppeltje lijm, en het ziet er zeer goed uit. lijkt me een veel veel snellere methode.

groetjes

Satoer zei:
Toch vind ik altijd maar zonde, als ze zo'n model vol klinknagels rammen. Tja, als je het echt schaal wilt hebben, dan zit je er natuurlijk aan vast. Maar mooi vind ik het niet. (vind het zelfs het model verpesten).
Nee, geef mij maar een mooie strakke body. Stel je voor dat auto's ook aan de buitenkant met klinknagels in elkaar wordt gepopt.
:lol: Heb je weleens een echte heli van dichtbij goed bekeken? :wink:

Tuurlijk, ik zeg toch ook niet dat ze op een echte heli niet zitten!? Ook op een echte heli is het oer-zonde dat ze zo'n ding vol klinknagels rammen. Het is een beetje algemeen geaccepteerd dat het zo is. Maar ik denk dat jij je auto een stuk minder mooi zal vinden als die langs elke rand vol klinknagels zit.

Daar geef ik je wel gelijk in, maar in sommige off the roads die van aluminium zijn zitten toch nog een hoop delen nog gepopnageld/ geklonken.
Bijv. in een serie van Landrover.
Maar ieder zijn keus, en ik vind het bij dit soort heli's het er een beetje bij horen.
Zo maar ik heb weer een nieuw zakje, dus kan ik maar weer te keer gaan.
Nog ongeveer 200 te gaan :roll: :D

:lol: Eindelijk heb ik ze er in zitten +/- 4900 (er moeten er nog ongeveer 60 bij, die moeten nog om de roosters).
Het is wel moeilijk te zien op de foto maar geloof me ze zitten erin.
Ik ben zelf zeeeeer benieuwd naar het resultaat als de verfspuit eroverheen is geweest. 8O :lol:

klink4.JPG

Tja zwart op zwart zie jenu een maal moeilijk. :wink:

Satoer wat een onzin dat jij uitkraamt, sorry maar klinknagels zijn nu eenmaal DE finishing touch voor een schaalheli. Het is en blijft mooi en stoer staan op een schaal heli. Het is de referentie voor een schaalheli. Het maakt van de "goedkope-plastiek-romp-look" en echte heli op schaalformaat. Elke vliegtuig of elke straaljager zit nu eenmaal vol klinknagels. Zelfs op de stealth f117 zitten klinknagels. Er is ooit een stealth zichtbaar geworden doordat een paar losse klinknageltjes een plaat slechts 3 mm naar boven gekomen is. Maar dat tezijde :lol:. Ik vind het enorm prachtig werk wat John hier geleverd heeft. Het is al bijna net een echte airwolf. 8)

Wat is dan de onzin? Dat ik een heli mooier zou vinden zonder al die lelijke klinknagels?

En als we het over schaal hebben. In verhouding zijn deze klinknagels veel te groot tov de echte heli. ;)

Nou zoveel verschilt het niet.
Romplengte Bell 222 = 12.85 meter
Romplengte Airwolf = 1.80 meter
Dat is ongeveer 7:1 een klinknagel in de Wolf is 1mm, dan zou de klinknagel in de 222 ongeveer 7 mm zijn, als je v/d schaal v/d Wolf uit gaat.
Ik weet zeker dat ze in de 222 niet veel kleiner zijn.

He John,

Maar hoest met de vingers nu?
Lijkt me dat dit alsnog een behoorlijke aanslag op je vingertoppen/vingers is.
Laat staan op je geduld :D
Kan maar 1 ding hierop zeggen:

HULDE! :thumbsup:

ja satoer, ik moet de rest gelijk gevens... schaal == echt / verhoudingl dus er moeten klink nagels in :) Net zoveel en op dezelfde plek als de echte ;) maar wat een pokke werk.... bijna 5000 gaatjes..... doe ik je niet na :)

Wolfje666 zei:
He John,

Maar hoest met de vingers nu?
Lijkt me dat dit alsnog een behoorlijke aanslag op je vingertoppen/vingers is.
Nou op zichzelf valt dat wel mee, ik heb het met een pincet gedaan die ook wel in de elektronica gebruikt word.
Daar past precies zo'n nageltje in, alleen om ze aan te drukken heb ik m'n nagel gebruikt.
Daar kun je het wel aan zien, voor de rest gewoon dom voor me uitkijken.
En daar heb ik geen problemen mee :lol: :lol:

Tadango zei:
ja satoer, ik moet de rest gelijk gevens... schaal == echt / verhoudingl dus er moeten klink nagels in :) Net zoveel en op dezelfde plek als de echte ;) maar wat een pokke werk.... bijna 5000 gaatjes..... doe ik je niet na :)
Ik heb ook niet gezegt dat ze er niet in moeten. Ik heb gezegt:
Satoer zei:
Kennelijk trap ik hier op wat tenen als ik die klinknagels niet mooi vind ;) ;)

JohnvanE zei:
Nou zoveel verschilt het niet.
Romplengte Bell 222 = 12.85 meter
Romplengte Airwolf = 1.80 meter
Dat is ongeveer 7:1 een klinknagel in de Wolf is 1mm, dan zou de klinknagel in de 222 ongeveer 7 mm zijn, als je v/d schaal v/d Wolf uit gaat.
Ik weet zeker dat ze in de 222 niet veel kleiner zijn.
Toch zien de klinknagels van de echte wolf er een stuk subtieler uit:
Big-Little%20Airwolf.jpg

klink4.JPG

Als ik ook op vergelijkbare punten ga tellen, dan tel een stuk meer nageltjes in het orgineel dan in het model. (Zo'n 40% meer). De klinknagels zien er ook zo'n 40% groter uit.

Het is overigens niet mijn bedoeling je model af te kraken hoor! Gaaf model (alleen jammer van die klinknagels :P ). Ik wacht zelf ook al een half jaar op een glasfiber airwolf body voor mijn Logo10. :(

Back