Big Airwolf

Satoer zei:
Ik wacht zelf ook al een half jaar op een glasfiber airwolf body voor mijn Logo10. :(
Dan heb je het in ieder geval makkelijk, in zo'n logo passen die klinknageltjes er zo wie zo niet in :lol: :lol: :wink:

Satoer hoe kun jij die klinknagels tellen ? Op het model en op de foto in het echt... mijn ogen zijn zo scherp niet 8O :D. Ik vind de romp van John 2 druppels water als de echte. Ik denk als de heli gespoten wordt, dat de nagels zeker wat meer in het geheel verdoezelen. Hier is nog een link met klinknagels en ik denk dat die van John er ongeveer evenveel zijn http://www.scalerchelis.com/albums/album94/Picture_014.jpg
Het gaat uiteindelijk ook om het schaal effect.

Ik denk dat je moet wachten totdat alles gespoten is, voordat je echt uitspraken kunt doen over het al dan niet te aanwezig zijn van klinknagels.

Voor de rest is het natuurlijk gewoon een smakenkwestie en is het Satoers goed recht om klinknagels niet mooi te vinden, over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

Ik vind het in elk geval wel mooi en heb respect voor iemand die het geduld kan opbrengen om zo'n belachelijke hoeveelheid gaatjes te boren etc.

Dan vanuit het oogpunt schaal een puntje kritiek.. aan de zijkant boven de luchthapper zit bij de echte een zwart raampje. De verticale rij klinknagels begint op een afstand van dit raampje. Bij het model zit die rij te dicht bij het raampje, oftewel de plek klopt niet en daarmee ook de plek van alle volgende verticale rijen.

Niet dat dat echt van belang is, alleen een miereneuker ziet het (guilty as charged) en dan ook alleen als ie beide foto's vlak boven elkaar ziet staan..

Het wordt hoe dan ook een schitterend ding dit.. mijn grootste kritiek op helis was en is altijd dat ze niet lijken op de echte heli's, ze hebben altijd zo'n speelgoed-uiterlijk. Bv. een Raptor oid, ziet er gewoon niet uit die body. Dat valt van deze heli niet te zeggen, dit ziet er tenminste als een echte heli uit!

:lol: Ja dat wel, maar ik kon kiezen of een komplete heli.
Of een turbine waar ik naar kon kijken.
Dat gezien de €€€€€'s.

:oops: Vanmiddag in de brandende zon kijken of de motor starten wilt. :lol: :lol:
En de instellingen v/d bladen enz. checken.

Nog een paar kleine dingetjes en dan kan tie naar de spuiter. :P

Ik had eens beloofd om de big airwolf te posten die je op Dortmund kon zien.
Wel, hier is ie
13011580017.jpg

Big Airwolf Dortmund Intermodellbau 2006

Volg dit project al een hele tijd (and I love it) maar zit al een hele tijd met een klein onschuldig vraagje:

Krijg je dat ding straks nog wel weer uit die schuur?

Just asking :oops:

NFSavage zei:
Volg dit project al een hele tijd (and I love it) maar zit al een hele tijd met een klein onschuldig vraagje:

Krijg je dat ding straks nog wel weer uit die schuur?

Just asking :oops:
Nou zo groot is tie ook weer niet hij is maar 1,80 meter.
Hij is lang niet zo groot als die van XXl.

Ik heb al een beetje bladen en uitslag e.d. uitgelijnd.
En na veel tobben proefgedraaid met de motor op een teststand, zonder bladen en laag toerental.
Oorzaak niet starten:
Te weinig aan de choke gelebberd (de motor dan) en de stationair sproeier stond niet goed.
Er zitten ook nog een paar hoge puntjes in de koppeling waardoor de hoofdas niet stil gaat staan(ff schuren)
En bij het optoeren komt het mechaniek een beetje in trilling.
Maar ik denk dat ik dit wel op kan lossen door 2 steuntjes tussen de motor en het mechaniek te zetten.
Die worden wel meer gebruikt bij dit mechaniek.
En dan maar hopen dat het beter is, als het geheel in de heli staat met de bladen erop zal het ook nog wel schelen.

Je hebt in ieder geval lekker weer om buiten met je heli aan de gang te gaan.

We wachten hier in spanning af hoe het eind resultaat is.

Ik heb net de Airwolf naar binnen gezet, anders ben ik bang dat hij verbrand in de zon. :oops:
Maar het het heeft geholpen met die steuntjes, de trillingen zijn bijna helemaal weg en loopt lekker rustig.
Nu ga ik nog ff de laatste uurtjes van de vakantie genieten :lol: de tap staat aan dus
slapen_zon.gif
N1biertje.gif
:lol:

Als je je zelf afvraagd gebeurd er nog iets, nee momenteel niet.
Ik ben ff bezig het hobbyhok van mijn vader uit te mesten, na de leeftijd van 82 te hebben bereikt heeft hij besloten om er mee te stoppen.
Van opruimen had hij nooit gehoord dus, na veel jaartjes met hout te hebben gewerkt werd het nu dus echt tijd om de zooi op te ruimen.
En daar gaat ECHT HEEL VEEL tijd in zitten.
Maar ik krijg er wel een extra hobbyruimte voor terug. :)
Ik hoop er zondag mee klaar te zijn , en dan ga ik weer verder aan de Airwolf. :P

Nou ik heb hem woensdag zijn eerste kleurtje gegeven (zwart)
Maar ik heb nog geen tijd gehad om foto's te maken, ik ben nu ook net pas thuis uit mijn werk.
Eerst een paar uurtjes mijn kribje in, en dan lekker de zon in.
slapen_zon.gif

Foto's maken, en dan zijn buik e.d. afplakken en spuiten.
Ik doe het b.t.w. wel met spuitbussen, de spuiter had het te druk en ik ga er niet om smeken om de heli te spuiten.
Maar het ziet er best wel goed uit, ik spuit hem ook alleen maar in de lak dus geen blanke lak er overheen.

Hmmm jammer dat de spuiter het te druk had :( Maar ga je helemaal niet aflakken ? Zou ik wel doen ivm brandstofwerendheid, anders kun je binnen no-time opnieuw beginnen.

Willem-Jan misschien heb je wel gelijk maar ik was niet van plan om de heli met benzine vol te sproeien.
Ik poets hem en zet hem in de was of in de siliconen.
Volgens de fabrikant is de lak ook bestand tegen benzine.
En als er geknoeid word doe ik het toch altijd direct af, ik heb weleens een vliegtuig in de fik gehad.
En dan word je wel iets voorzichtiger.
Dat kwam trouwens door een OS viertakt die met het starten weleens sputterde met starten en dan de brandstof op de romp aanstak :lol:
Wie heeft er trouwens de Airwolf van Helmut gekocht?
Francis misschien :?: :?:

Klopt ik heb de Airwolf van Helmut gekocht :D. Is bedoelt als bouwprojekt voor komende winter. Er komt een Comeback benzinemechaniek in dus ik moet wat zelf knutselen voor wat betreft de spanten.

:D Nou ik hoop dat je er ook veel plezier mee hebt de komende winter.
Maar eerst is de zomer nog aan de beurt.
Helaas ben ik niet ver genoeg gekomen om de heli te spuiten.
Straks eerst een beetje vlees schroeien, en natuurlijk
FO3DRBeerdrinker02Chugger.gif
.

Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal.

tig-duizend klinknageltjes met de hand geplaatst voor de detaillering lijkt me een groter klotekarweitje dan "even" de kap aflakken, en op zo'n model maken de kosten niet al te veel uit heb ik het idee.

Brandstof werkt ook tijdens het vliegen in en lost de lak op. Mijn 1e raptor-kap was ook niet afgelakt en wel schoongehouden. Na 3 weken zag het er ook niet meer uit, de verf lost gewoon op!

Back