Big Lift I

Is die 35cm ontstaan door de standaardlengte van regelaar- en accu-draden of heb je er verlenging tussen geplaatst? Twisten van de draden is alvast altijd een goed idee

Ik zal de links in mijn RCG openingsbericht nog eens nalopen en tot leven wekken Sander, bedankt voor de melding.

Hallo Ron,

Ja ik heb er een stuk tussen gezet.
In dit stuk kabel zit de Unisens-e, lengte is zo'n 20cm met 6mm goud contacten.

Ik ga eens kijken wat je gestuurd heb of ik hier wijzer van kan worden.
Mocht je een kant en klaar advies hebben (bijvoorbeeld 470uF van 63 volt / welk type?) dan houd ik mij aanbevolen ;)
Nb. de ESC is 120A maar de maximale stroom is zo'n 60A op 10S.

Graag gedaan, mooi draadje.

Groeten,
Sander

Laatst bewerkt:
Stuk

Helaas, de BigLift is (voorlopig) niet meer.

Vanavond op de Club ging het bij een start verschikkelijk mis.
Gelukkig lag het aan mezelf, ik moest aardig wat roer geven om rechtdoor te gaan, maar ik overstuurde.
Gevolg, na de start een rol en ondersteboven in het weiland (gelukkig wel net over de sloot)

Beide vleugels zijn in tweeën en de bovenkant van de kabine is eraf.
Motor steun bestaat uit verwrongen aluminum (gelukkig)

Het schijnt goed te maken te zijn, maar ik heb er even geen zin in het zit alleen maar tegen momenteel.
Alles wat ik aanraak gaat momenteel naar de kl^te.

Tot volgend jaar, dit word een winter project.

altijd jammer een vlieger in de grond te planten... helaas komen er niet zoals patatten kleintjes aan de wortels...

PH, ik weet dat het misschein "hard" of "gemeen" zou klinken, maar had ik voorheen niet ergens vermeld dat er volgens mij eerder iets structureel aan de vlieger scheelt?
Bij het zien van het filmpje hield ik écht m'n hart vast hoor... en als ik dan die landing bekeek, dan kreeg ik al het gevoel dat het niet te lang ging blijven duren...

ps: vorige week nog een vlieger zitten debuggen en eindelijk gevonden wat het was. Natuurlijk had ik dat pas door als ik de fout "groter" had gemaakt en de boel kwasi onbestuurbaar was... zéér moeilijk om een fout op te sporen en op een juiste manier te corrigeren...

veel succes met V2 ergens in de toekomst!

ahhhh kl*te zeg. Altijd balen zulke dingen. Het hoort bij modelvliegen maar zal nooit het leukste onderdeel worden.
Nou, er komt vanzelf een dag dat je er weer mee aan de slag gaat.

Jaap,

Komt ook wel weer, ben er voorlopig even klaar mee.

Foto:
udyne2a3.jpg

Groeten,
Sander

Eej zund man maaaar dat fix je zomaar... ja hoor nachtje over slapen ;)

En het zijn zulke lieverdjes die big liften ben ook erg blij met die van mij:D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Op de foto lijkt het minder omdat de onderdelen weer op elkaar gelegd zijn.

De piloot wilde het raam open! :D

Groeten,
Sander

voor zover het inzoemen op de foto lukt, lijkt het ook dat er geen extra spanten waren tussen de voorruit en de schuine ruitjes aan de zijkant. het is net daar waar de biglift sterker zou moeten door de toename in gewicht...
ik heb al menig piper daar zien "scheuren" en het lijkt met niet voor niks dat een wilga daar ook per ongeluk een verstevigend kruis heeft hangen... per ongeluk ook allemaal hoogdekkers. Misschien die input meepakken voor tijdens de reparatie...

Is die 35cm ontstaan door de standaardlengte van regelaar- en accu-draden of heb je er verlenging tussen geplaatst? Twisten van de draden is alvast altijd een goed idee
Hier alvast wat meer Nederlands:

Bummer :( Maar hoop doet leven, voor wanneer hij weer vliegt: laat regelaar 5 minuten op half gas lopen en hou de temperatuur van de elco's in de gaten. Idem op driekwart gas. Als de temperatuur niet veel stijgt, is er niets aan de hand. Testen op volgas heeft geen zin omdat dan geen PWM-chopping (8, 16, 32kHz) plaats vindt. Het is juist dat schakelen dat voor spanningspiekjes hoger dan accu-spanning zorgt, en de elco's moeten die onderdrukken.

Niet vol-gas -> PWM-chopping, spanning in stukjes hakken, 'gras'

Teillast_Motor.gif

Volgas -> geen PWM-chopping

Motor-3-phasen.gif

Na een lange tijd ben ik er aan toe om weer aan de BL te klussen.

Aangezien bij de crash de motor ophanging gesneuveld is (een slappe alu mount) wil ik het nu anders monteren.
Bij de nieuwe motor zit een motorkruis, alleen weet ik niet goed hoe je die moet monteren aan het motor schot.
Er moet wel enige afstand overbrugd worden, aangezien het nu een 6374 betreft zal het koppel ook wel enorm zijn.

nyzu4e9u.jpg

Ik dacht aan een buis en dan 4 draadeinden, maar misschien is dat niet tegen het koppel bestand.
Ik hoor graag even wat jullie breinen hiervan maken.

PS. De stekkers gaan er t.z.t. af en worden rechtstreeks gesoldeerd aan de ESC.

Je kunt dat kruis er toch zo afhalen en de motor omdraaien, dus achter het motorschot monteren? Zo te zien hoef je dan niet eens de as door te tikken, die lijkt een heel eind uit te steken.
En anders zou je het precies zo kunnen doen als bij je oude Taxi.

110525_Taxi001.jpg

Weet je, dat is eigenlijk niet eens zo'n gek idee :)
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

Alleen vraag ik me af of zo'n klemconus sterk genoeg is (er mag tot 2750W door de motor).

Laatst bewerkt:
full

Ook een 6374 -168 kv
Met een 19x12 drieblad 10 kilo trust op de bok en 70 amp verbruik.
Durft ik niet te klemmen met zo'n conus.

4 afstandhouders (75mm lang) gedraait uit 15 mm alu, voetje 15 gelaten rest naar 10mm dik.
Heb er op gelet of het tordeerde bij het testen maar dat kon ik niet ondervinden.

Sorry voor de foto op zijn kant

Laatst bewerkt door een moderator:
Back