Als je geen PC hebt dan kun je het beste flashen met je Taranis.
Daarvoor moet je wel 2.1.x firmware hebben.
Gisteren is 2.1.2 uit gekomen en dit is een stabiele release
Het kabeltje is dan nog simpeler. Hiervoor gebruik je een servokabel (2x female) waarvan je de + en de - hebt verwisseld.
Deze sluit je aan op de insteekmodule van je zender en de andere zender in de S-port van de ontvanger.
Voor het upgraden (of downgraden) van je zender-firmware (internal module) heb je helemaal geen kabel nodig.
Je moet ervoor zorgen dat al je Frsky-ontvangers op dezelfde standaard zitten. Of alles internationaal of alles volgens de Euro-2015 standaard. Voor de D-ontvangers is er nog geen Euro-2015 firmware. Het is niet zeker of die firmware er ooit komt. Als je geen D-ontvangers hebt zou ik alles upgraden naar de Euro-2015 standaard.
Mocht je nu beginnen met Taranis dan zou ik geen D-ontvangers meer kopen.
De firmware zet je op de SD-card in de map /FIRMWARE (
NIET in /FIRMWARES)
Je kunt dan met de SD-Card manager (pagina #2 van de radio setup) en je selecteert het bewuste bestand.
Zorg wel dat de bestandsnaam ingekort wordt.
De JR-stekker wordt dus aan de ene zijde rood-zwart-geel
De gele aansluiting moet aangesloten worden op de S-Port aansluiting van de Taranis.
Rood komt op VMAIN en zwart op GND (zie foto)
De Taranis hoef je natuurlijk niet open te maken. Dit was de duidelijkste foto die ik kon vinden.
De JR-stekker aan de andere zijde is gewoon zwart-rood-geel en die sluit je aan op de S-Port van de X6R
Voor het upgraden van een X4R raad ik een dubbele male-connector aan. Die sluit je dan weer aan op het kabeltje dat je normaal gesproken gebruikt voor de aansluiting van S-Port devices.
Bekijk bijlage 183040