Bixler II van HK ervaring

Mijn setup is als volgt;

Batt; 3S 2200Mah Lipo
ESC; 50A
Motor; NTM Prop Drive 28-36 1800KV / 438W
Prop; 7 x 5 zou eventueel gaan voor een 8 x 5 of 8 x 4

Heb deze ook op mijn Easystar2 staan en gaat als een speer als je hem even vol gas geeft, maar je kan er ook zeer rustig mee cruisen en lange vluchten maken op 35% gas!
Dit toestel is dan ook een semi-zwever...

:o

Bixler 2 bestellen

Hallo allemaal,

Net kreeg ik in de mail een notificatie binnen dat de Bixler 2 weer op voorraad is in het international warehouse. Gelijk bestellen. Krijg in tijdens het bestellen de melding:

“Unable to ship this parcel to your country due to size/weight”.

Het enige wat ik bestel is de Bixler 2. Als ik de bijgevoegde tabel bekijk vind ik dit vreemd. Moet toch gewoon kunnen, als ik ervoor betaal? Ik zie geen keuzemogelijkheid op de site om te betalen voor een zwaarder pakket. Ik ben vast niet de eerste die hier tegenaan loopt. Googelen levert niet direct een antwoord op. Moet ik nu wachten tot dat de Bixler 2 in de Duitse of Nederlandse warehouse is?

Groet, Erwin

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bixler 2 bestellen

M’n bestelprobleem heb ik voorgelegd aan Hobbyking Support Center en dit is hun reactie:

Please be advised that your order only has the bixler 2 (JIT item), this will be shipped from china warehouse, and which would have restriction on size dimension limitation for china post carrier. Therefore we would suggest that you add an item parts, which will change it to be dispatched from hong kong warehouse, which would have more shipping options. I hope this will solve the problem.

En zo geschiede.

Als ik dus alleen de Bixler bestel, dan komt hij uit China warehouse en dan zijn de verzendmogelijkheden beperkt. Als ik er iets bijbestel, dan komt mijn bestelling uit een ander warehouse en dan kan het dus wel

Groet, Erwin

Mijn ervaring met een 'jit' item bestellen is niet zo goed... Een tip die ik je wil geven is als je een 'jit' item bestel, bestel dan alleen dat item en bestel er niet iets anders bij anders kan je hèèl lang wachten voordat de order word verzonden na 3 weken wachten had ik de order maar geannuleerd en het toen los besteld. Tip 2 bestel het alleen als je geen haast heb bij mij duurde het 1,5 maand voordat ik het 'jit' item in huis had wat normaal 2 weken kost.

Heb vandaag met de Bixler2 en de Multiplex Easystar2 gevlogen, en moet zeggen dat de Easystar2 toch stabiler is en tegen een lagere snelheid kan zweven dan de Bixler2.
De Bixler2 is ook een zwaarder toestel ! Heb ook beetje last van een zware staart en dat vliegt zo al niet handig.
Met een batt pack 3S 3000Mah helemaal vooraan in de neus is het juist te doen maar zou toch beetje verdeeld mogen zijn .
Met de Easystar2 met zelfde setup moet ik die zelfde batt pack zeker 6cm van de neus leggen om een goede COG te maken.

Klopt, mijn fpv pod is zo'n 130 gram, dat trekt het mooi recht. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn setup is als volgt;

Batt; 3S 2200Mah Lipo
ESC; 50A
Motor; NTM Prop Drive 28-36 1800KV / 438W
Prop; 7 x 5 zou eventueel gaan voor een 8 x 5 of 8 x 4

Heb deze ook op mijn Easystar2 staan en gaat als een speer als je hem even vol gas geeft, maar je kan er ook zeer rustig mee cruisen en lange vluchten maken op 35% gas!
Dit toestel is dan ook een semi-zwever...

:o

met fpv gear?

welke tijden haal je hiermee? En een idee van de snelheden die je hiermee haalt?

Dit is zonder FPV!
Ik kan met de 3000Mah 3S makkelijk 10 à 15min in de lucht blijven als ik natuurlijk niet op volle gas blijf vliegen, ik weet niet welke snelheid ik haal met die setup maar in elk geval te snel voor dit vliegtuig want de vleugels staan toch sterk gebogen bij snelle stuur veranderingen zoals zeer kort draaien op volle snelheid. Ben beetje bang dat deze het gaan begeven !
Ook tijdens die hoge snelheid is de hoogte niet goed te contoleren, ik denk dat het aan de elevator liegt dat die een eigen leven gaat leiden op hoge snelheid.
Je voelt dat dit toestel niet gemaakt is voor zo snel te gaan! :o

Ik heb er ook een besteld! De kit en deze motor komt er in. Hopelijk krijg ik er een 2500 3s in, misschien kan iemand van jullie daar wat over vertellen. Of wordt dit te zwaar voor het rustigere vliegen?

Back