Bixler II van HK ervaring

bixler

hee gertjan...

nee, lijkt me niet normaal. iets onbalans (prop) of prophouder..
de prop even balanceren en kijken of het beter word.

we vliegen hier inmiddels ook met mustang, easystar p40 enz enz..
een goeie prop is zeker de moeite waard.

spreek je
piet:D

Schijnt een vaak voorkomend probleem te zijn bij de bixler 2, verkeerd geboorde adapter ofzo. Shaft diameter is 2.5mm vind die maar eens haha

Krijg je die adapter niet verder over de as? Volgens mij heb ik minder ruimte over tussen adapter en motor. Ik krijg de vibratie ook niet helemaal weg. Ik overweeg dan ook een andere motor adapter en prop.
Voor de rest een leuke kist en redelijk hufter-proof.

Groeten Marinus

Krijg je die adapter niet verder over de as? Volgens mij heb ik minder ruimte over tussen adapter en motor. Ik krijg de vibratie ook niet helemaal weg. Ik overweeg dan ook een andere motor adapter en prop.
Voor de rest een leuke kist en redelijk hufter-proof.

Groeten Marinus

Kan ik er zo wel mee vliegen? Heb hem nu ook wat verder op de as gedrukt. Motor as zelf is recht. Zodra de adapter er op komt wiebelt ze.

Kan ik er zo wel mee vliegen?

Vliegen zal het wel.
Het is natuurlijk beter om de afwijking zoveel mogelijk weg te nemen door balanceren en/of andere spinner/prop.
De trilling die er bij mij nog in zit wil ik er uit hebben om betere beeldkwaliteit te krijgen. Maar is maar de vraag of dat helemaal zal lukken met andere motor/prop setup.

Groeten Marinus

De maiden was een succes! Na de maiden de Go Pro Hero 3 Silver Edition op de neus gezet, zeer geslaagd! bij lage toeren zie je dat het geheel trilt als gevolg van de 'slechte' adapter. Jammer dat het zo grijs weer was. Ik vlieg ook nog een groep ganzen tegemoet

Maiden:

Bixler v2 & Go Pro Hero 3 Silver Edition:

Laatst bewerkt door een moderator:
zo, alles voor mijn bixler2 wat van hobbyking moet komen, is besteld ;)

Wordt een FPV-B2, moet nog elders bestellen:
- camera
- step up voor mijn video zender.

Al seperaat besteld: cnc alu motormount :)

Iemand ervaring om de stock motor te vervangen voor een krachtigere (is dit wel correct Nederlands) motor? Stock zit er, zo te lezen ingelijmd. Ik heb geen mount besteld.

lipo bevestiging

Hallo allemaal,

Hoe bevestigen jullie de lipo in de Bixler?

Ik wil graag klittenband gebruiken. Maar dat laat los. Ik heb de klittenband met hot glue op de lipo bevestigd en dat blijft zitten. Maar de klittenband in de Bixler blijft niet zitten, wanneer ik de lipo eruit trek. Niet met hot glue, maar ook niet met houtlijm. Het geeft dus een onvoldoende sterke verbinding met de EPO foam. Ik zit te overwegen om met een stuk schuimrubber de lipo dan maar te fixeren, maar dit heeft niet mijn voorkeur. Ik gebruik overigens niet de bijgeleverde klittenband, maar zelfgekochte. De Bixler-bijgeleverde lijm lijkt me ook niet afdoende. Welke lijm moet ik gebruiken. Volgens mij las ik ergens dat CA niet foam safe is

Groet, Erwin

Koop eens een spuitbus remreiniger die van de action is goed die kost nog geen 2€. Spuit wat van dit spul op een velletje van een keukenrol oid en wrijv de ondergrond of de lipo schoon en vet vrij, plak er dan de velcro op en dan komt het echt niet meer los. Zelf doe ik het zo altijd, bij de action verkopen ze ook zwarte velcro goedkoop en die is net zo sterk als die blauwe "ultra stong" van hobbyking. Ook als je bijv een regelaar van een modelwagen op carbon wil plakken met dubbelzijdig tape is remreiniger echt een uitkomst.

Volgens iemand van hk gaan ze deze herfst/winter zorgen dat ALLE vliegtuigen in ALLE warehouses te koop zijn (zeggen ze)
Uk warehouse verstuurt niet naar NL trouwens
Ook zou komende maand t BE warehouse open moeten gaan.
Ook ik wacht even af

Inmiddels is de Bixler 2 vanuit een Nederlands warehouse veelal binnen 24 uur te leveren, en het moet gezegd het is een klasse air frame Ik gebruik er inmiddels ( met minimale mods) 7 beroepsmatig en overweeg binnenkort nog een serie van 7 te bestellen. als voorbeeld voor de kwaliteit noem ik bv. de hinges (scharnieren) van de ailerons, rudder etc. Zijn deze bij bv E-Flite simpelweg uitgesneden waardoor deze vaak reeds na de eerste vlucht scheuren. De scharnieren van de HobbyKing Bixler zijn van echte kwalitatieve nylon gemaakt. Juist hierdoor in combinatie met de fantastische kwaliteit EPO waaruit de Bixler is geperst heeft mij doen besluiten deze airframes professioneel in te zetten.

Ik heb vorige week de maiden gehad van mijn Bixler 2, dit is mijn aller eerste vliegtuig.
Voor een beginner met sim ervaring een goede kost om aan te schaffen.
Hij vloog erg prettig en ben er dan ook erg blij mee :)

Back