Bk 2013

Hoi Yves,

Het staat op de agenda. Ik weet dat het ongelooflijk klinkt, maar sommige mensen werken nog in Belgie en beschikken maar over beperkte vrije tijd. Ik ben dan ook nog net geen 50 jaar, heh ;-)

Cheers,
Johan

Hoi,

De form is vertrokken naar de Belgische piloten. Laat me weten of ik piloten heb gemist, dan neem ik ze op in het bestand.

Cheers,
Johan

Faux rhume

Hoi Yves,

Het staat op de agenda. Ik weet dat het ongelooflijk klinkt, maar sommige mensen werken nog in Belgie en beschikken maar over beperkte vrije tijd. Ik ben dan ook nog net geen 50 jaar, heh ;-)

Cheers,
Johan

Niet ongelooflijk Johan, maar totaal normaal. Bvb Mitt Romney is 65 en kandidaat president in de USA. Werkt gemiddeld 14 uur of meer per dag en zo te zien houdt dit hem zeer fit. Start zijn dag met een flinke dosis suikerrijke cereals en andere dooddoeners. Ik ben daarentegen zeer bescheiden en werk gemiddeld slechts 11 uur per dag en waarschijnlijk hierdoor iets minder fit. Verdien overigens ook ietsje minder dan de 20M$ van oom Mitt . . . alhoewel . . .:rolleyes:

Van harte bedankt voor het op gang brengen van de diskussie. Uit ervaring weten we dat het op gang brengen slechts de eerste stap is en dat er nadien serieus moet aangezwengeld worden.

Loont dit alles de moeite ? Jou kennende weet ik dat het zeker een overweging en raadpleging van de piloten waard is. Ik hoop dat we voor volgend jaar eindelijk verlost geraken van een BK over "x" aantal wedstrijden.

Zoniet neem ik dezelfde stelling in als de betere Hollanders voor deelname aan een E.K. of een W.K. = dan liever niet.

Een form heb ik desbetreffend nog niet gezien, maar mijn stelling is zeer duidelijk en redelijk en ik vertrouw volkomen op jouw stellingname, wat die ook al mag wezen.

Groetjes en tot binnenkort hoop ik,

Yves

PS : Peter heeft ogenschijnlijk definitief afgehaakt want hij schrijft ook niets meer op dit Forum (in 't Frans "faux rhume"). De reden ? MYQBd9ordbE[/media] Gorme - Blame It On The Bossa Nova - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk vind ik een weekend voor het BK geen goed idee. Dit is maar een moment opnamen. 99% van de bk van een sport worden bepaald door meerdere wedstrijden.
Persoonlijk vind ik het ook niet eerlijk voor zij die wedstrijden willen vliegen in belgië. Dan kunnen zij maar 1 wedstrijd doen.
Ik zou er meer willen vliegen omdat ik de mogelijheden niet heb om alle wedstrijden internationaal mee te vliegen, zoals meerderen.

wat bk's betreft... 1 weekend lijkt me een goed idee, het is mss een moment opname, maar tenslotte is het BK wielrennen dat ook.

men kan altijd een soort klassement opstarten ....
de "DLG trofee cup" ofzo :) beetje als het BK nu... een reeks van verschillende wedstrijden, maar zonder dat er een selectie aan vast hangt...
de top 3 van dat klassement krijgt op het einde van de rit een mooie prijs...

dan heb je toch het hele jaar (vliegseizoen) door wedstrijden en een klassement, maar het BK is op 1 weekend...

lijkt mij dan weer geen slecht idee

Verkeerd begrepen

Persoonlijk vind ik een weekend voor het BK geen goed idee. Dit is maar een moment opnamen. 99% van de bk van een sport worden bepaald door meerdere wedstrijden.
Persoonlijk vind ik het ook niet eerlijk voor zij die wedstrijden willen vliegen in belgië. Dan kunnen zij maar 1 wedstrijd doen.
Ik zou er meer willen vliegen omdat ik de mogelijheden niet heb om alle wedstrijden internationaal mee te vliegen, zoals meerderen.

"Dan kunnen zij maar 1 wedstrijd doen" ? Hoe heb jij dat nou verstaan jongeman ?
Iedereen kan toch zoveel wedstrijden meevliegen als hij maar wil - in België of in het buitenland.
Maar in alle landen wordt het nationaal kampioenschap altijd gevlogen op één vastgelegde datum, of weekend. Dit is de norm, behalve in België.
En indien gewenst kan men toch altijd een bijkomende globale rangschikking maken die loopt over het ganse seizoen (in Frankrijk bvb Coupe de France) - maar dit staat los van het nationaal kampioenschap.

Totaal verkeerd begrepen en geïrriteerd ook nog !?

Ik geef gewoon mijn mening. Een probleem?.

Ja koejongen keffe : inderdaad een probleem aangezien je schrijft dat "Persoonlijk vind ik het ook niet eerlijk voor zij die wedstrijden willen vliegen in belgië. Dan kunnen zij maar 1 wedstrijd doen."
Je hebt dus niets begrepen en jouw opmerking slaat nergens op. Een BK op één weekend, belet toch niemand om alle andere wedstrijden in België mee te vliegen. Dit is "gewoon" een feit :p Gosh I just hate jive talk such as "gewoon" enz... leer aub Nederlands spreken en schrijven (België met een hoofdletter bvb).

@Loet : ik weet wel dat jullie in Nederland een resem wedstrijden vliegen voor het NK, maar geef toe dat in de rest van Europa (en in de USA) de norm is om een NK op één datum, of weekend te vliegen.

Dus mannekens : met alle Chinezen maar niet met den deezen :rolleyes:
Prettig weekend. Here's some soothing music to let you unwind [URL="
[/URL]

Yves
Topgun 18 :banana:

Een klein kind? O ja

Ja koejongen keffe : inderdaad een probleem aangezien je schrijft dat "Persoonlijk vind ik het ook niet eerlijk voor zij die wedstrijden willen vliegen in belgië. Dan kunnen zij maar 1 wedstrijd doen."
Je hebt dus niets begrepen en jouw opmerking slaat nergens op. Een BK op één weekend, belet toch niemand om alle andere wedstrijden in België mee te vliegen. Dit is "gewoon" een feit :p Gosh I just hate jive talk such as "gewoon" enz... leer aub Nederlands spreken en schrijven (België met een hoofdletter bvb).

@Loet : ik weet wel dat jullie in Nederland een resem wedstrijden vliegen voor het NK, maar geef toe dat in de rest van Europa (en in de USA) de norm is om een NK op één datum, of weekend te vliegen.

Dus mannekens : met alle Chinezen maar niet met den deezen :rolleyes:
Prettig weekend. Here's some soothing music to let you unwind [URL="
[/URL]

Yves

Mensen gaan beledigen? Mijn excuses maar ik ga mij niet verlagen zoals u om mensen uit te schelden. En ik heb het wel begrepen maar ik begrijp dat u duidelijk geen kennis hebt van lezen anders begreep u mij volkomen.

Yves

in grotere landen kan men niet anders dan een wedstrijdweekend houden voor de selectie omdat slechts weinigen veelvuldig ver willen reizen om een selectie af te dwingen.

een nationaal kampioenshap kan totaal los staan van (een) selectiewedstrijd(en) uiteraard.

in belgie en nederland is de verplaatsing naar en wedstrijd (voor de meetsten)veel minder een probleem zodus hoeft een kampioenschap en een selectie niet op 1 wedstrijd te gebeuren maar kan het op een hele reeks gebaseerd zijn , wat uitendelijk de 3 beste piloten filterd eerder dan degene die die ene wedstrijd wat pech heeft te elimineren...

hetzelfde vind ik op een ek en wk een probleem , de voorrondes vallen volledig weg als de fly-offs vind ik persoonlijk geen goede regel .
zie bv herrig wint de voorondes van het eerste wk met glans maar daar heeft hij niks mee bereikt , foutje in de fly-off en boeken toe hoewel hij misschien wel de beste piloot was gedurende die week ...(ik zeg niet dat zo was ...)

-kristof-

Mensen gaan beledigen? Mijn excuses maar ik ga mij niet verlagen zoals u om mensen uit te schelden. En ik heb het wel begrepen maar ik begrijp dat u duidelijk geen kennis hebt van lezen anders begreep u mij volkomen.

Ik kan toch alleen lezen wat U schrijft koejongen en konstateren dat U jammer genoeg niets begrepen heeft. Jammer dat U zich volledig onterecht trouwens beledigd voelt, maar vermits de andere lezers eventueel ook kunnen misleidt worden door Uw misinterpretaite is een rechtzetting nodig.

Het feit dat U na twee rechtzettingen nog steeds hardnekking blijft doorvliegen op een zeer laag FL met een bodemloze argumentering dient toch tot niets.

We evolueren niet op hetzelfde intellectueel en mentaal niveau. En met jouw hierdoor gedeukte ego komen we ook niks verder. Maar laat dit geen beltsel zijn. Een diskussie moet hard en redelijk zijn anders aaien we mekaar over de kop en passen de Vlaamse regel toe : ze dronken een glas, pisten een plas en lieten alles zoals het was. Indien dit de ingeslagen richtin wordt, wil ik ofwel een Duvel of een Paulaner weissbier:rolleyes:

Dit alles is geen egocentrische oefening, maar een poging om betere normen en organisatie van onze wedstrijdorganizatie te bevorderen.

@Kristoffel : selektie wedstrijden en BK zijn inderdaad per definitie los van mekaar. Voor de selektie voor WK Zweden ben ik vier of bijf keer naar België gereden (4 of 5x2000km op en af) hetgeen ik zonder meer gedaan heb om de opgelegde regels te volgen. Niemand zal mij dit kwalijk nemen, hoop ik. Daarentengen is een weekendverplaatsing Lyon=>Koninkrijk voor een BK veel interessanter. En voor iedereeen logischer.

Ik programmer de Navigator in de Carrera alvast ...

Yves
Ouwe zak, maar nog niet afgeschreven:proost:

Laat ons dus de ambities scheiden : sommigen willen in het WK Team, anderen willen alleen Belgisch Kampioen worden. Lijkt mij toch een goed idee, of ?

Yves
No pain, no gain:cool:

Blijf je het klein kind uit hangen en mij beledigen?
Ons niveau is idd niet hetzelfde want ik verlaag mij niet.

Dag egotripper,

Deze diskussie / woordenwisseling brengt ons nergens, dus volgens mij onnodig om hiermee verder te gaan.

Ik observeer overigens dat het voor jou quasi onmogelijk is om nog te verlagen want gezien jouw huidig niveau (FL) is een crash overmijdelijk.

Beste groeten met handen en voeten,

Yves

Inderdaad Yves, dit brengt het niet verder. Zeker niet als mensen zoals u beledigend bezig blijven en denken dat ze het toppunt van de wereld zijn. Ik heb betere dingen te doen dan mijn tijd te verdoen aan mensen zoals u.
En U hebt mij nog niet zien vliegen dus ik zou maar zwijgen als ik U was.

Dag egotripper,

Deze diskussie / woordenwisseling brengt ons nergens, dus volgens mij onnodig om hiermee verder te gaan.

Ik observeer overigens dat het voor jou quasi onmogelijk is om nog te verlagen want gezien jouw huidig niveau (FL) is een crash overmijdelijk.

Beste groeten met handen en voeten,

Yves

Btw, als u mij wilt wijzen op mijn taalgebruik, leer dan zelf eerst schrijven. Discussie met een K?

A Cowboytje keffe. Je humorloze houding heeft mij voldoende geprikkeld om te reageren op je onterecht felle weerwoord tegen onze oppermbf-spammer. Alles is met een dikke knipoog, bovendien zou je je bij jezelf te rade moeten gaan als hem serieus neemt. Met deze houding zal de gezelligheid op dit forum en al helemaal op de wedstrijden niet beter worden.Leuk begin zo voor onze belgische dlg vrienden, denk liever constructief mee om het dlg daar verder te proffesionaliseren, zorg echter wel dat je eerst weet wat en hoe er al het een en ander is georganiseerd. Dan komen je postings ook niet zo dom over en zal Yves ook niet zo snel happen.
Humor is schaars en het maakt niet uit hoe je vliegt of hoeveel platgestampte kevers je hebt!Geniet ervan, zuiderbuur!

Welke felle woorden? Ik vind er geen hoor. En sorry maaar ik laat mij door niet beledigen. Jij mss wel maar ik niet, zeker niet door zo iemand. En mensen die mij niet kennen hebben niets te zeggen over mijn vliegkwaliteiten!!!
En humor, ik heb er meer dan iemand anders.

Back