Bk 2013

Peter,

Mag ik je op een beleefde manier vragen om me niet onrechtmatig te beschuldigen en je laster campagne tegen me te stoppen?

Voor iedereen (ook Peter),

Als je denkt dat er onregelmatigheden hebben plaatsgevonden op een wedstrijd, dan kan je je steeds richten tot de overkoepelende organisatie LBA-BML (Belgian Aeromodelers League home page — Belgian Aeromodelers League Website) en een officiele klacht neerleggen. De persoon die je hiervoor best contacteert is Robert Herzog.

Groet,
Johan

That's no way to get along ...

Beste draaivliegers,

De stress en overdreven kompetitiegeest heb ik de laatste paar jaren dramatisch zien verhogen bvb hier in Frankrijk, maar ook in Italië en zoals ik hier lees nu ook in België. Dit heeft te maken met de selektiewedstrijden om zich te qualificeren voor hetzij een Europees, hetzij een WK. De ontspannen en kameraadschapplijke sfeer is verdwenen.

Er is natuurlijk nooit rook zonder vuur en als Peter zich kwaad maakt is het dus ook niet zonder reden. Wat ook al aanleiding gegeven heeft tot mistevredenheid kunnen jullie toch eerst onder mekaar uitpraten, of ...??? Peter, Johan en alle andere Sachas kennende ben ik overtuigd dat met een beetje goede wil alles terug in de plooi valt.

Laat ons niet vergeten : "F3K is just a game" en het voornaamste is om plezier te hebben. Het vergt enige zelfdiscipline en een open geest om uiteraard gemotiveerd aan F3K wedstrijden deel te nemen maar zonder teveel zelfingenomenheid of overdreven ambities.

Doe mij aub één plezier en organiseer het BK op één weekend volgend jaar, dan kom ik beslist af met de plechtige belofte om niet te zeuren :oops:

Ik had daarnet Eric aan de lijn en hij gaf mij volgende raad : ki5VZzMlrWY[/media] Clapton- That's No Way To Get Along - YouTube

Yves
Normal Painter:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste lieden,

Mag ik a.u.b. vragen te stoppen met jullie aantijgingen. Nogmaals, ik begrijp niet waarom er nog een schepje bovenop gedaan moet worden met uitspraken zoals 'geen rook zonder vuur'.

Ik begin deze situatie zeer ernstig te nemen. Vergeet niet dat dit een publiek forum is en dat je hier ernstige professionele schade kan berokkenen aan personen door datgene wat jullie hier neerpennen.

Ik wil mijn energie steken in positieve zaken, het leven is veel te kort.

Groet,
Johan

Beste mensen,
Ik persoonlijk vind een forum zo als dit geen goed medium zulke zaken te bespreken. Tuurlijk het is gemakkelijk iets neer te schrijven zonder iemand in de ogen te moeten kijken. Het beste jullie organiseren voor zulke dingen een vergadering of delen beschuldigingen direct via email, telefoon of pn.
Ik persoonlijk vond de organisatie en de sfeer op die belgische wedstrijden waar ik was zeer goed en zal ook volgend jaar, zo god wil;) weer meedoen.
Of er nu een weekend of meerdere weekends organiseerd worden moeten de verantwoordelijke mensen beslissen, al of niet met inbreng van de leden.
Laten we het forum gebruiken waar het voor daar is en zoals Vincent al zei, alles positief benaderen met een knipoog naar soms vriendelijk bedoeld sarcasme.

Als je denkt dat er onregelmatigheden hebben plaatsgevonden op een wedstrijd, dan kan je je steeds richten tot de overkoepelende organisatie LBA-BML (Belgian Aeromodelers League home page — Belgian Aeromodelers League Website) en een officiele klacht neerleggen. De persoon die je hiervoor best contacteert is Robert Herzog.

Groet,
Johan

persoonlijk ben ik van mening dat we volwassen mensen zijn, en dat dus ter plekke op het plein wel moeten kunnen regelen toch?

een officiele klacht vind ik er wat over gaan :) tenslotte is het zoals yves zegt.... JUST FOR FUN. als er al klachten moeten opgenomen worden, dan is de fun er af.

de wintercup op MACH was wel dikke fun! net omdat hier geen competitie drift was, maar een gezellig samen zijn, en vrolijk vliegen!
en daar blijft het toch om gaan in de modelbouw.

ik vind het erg tof van je dat je daar enorm veel vrije tijd in steekt om het vlot te laten verlopen!

BK 2013 - we zitten "off topic"

Draaivliegers en gentlemen (nou ja...)

Ik heb dit BK 2013 onderwerp (de Hollanders noemen dit een draadje) gestart met de bedoeling om een normalisering van het Belgisch Kampioenschap voor volgend jaar te bewerkstelligen : ipv een resem wedstrijden, slechts één vaste kompetitiedag of -weekend.
Johan heeft hiervoor een rondvraag georganizeerd om jullie opinies te peilen. Hij neemt dus zijn taak als referent F3K voor de Vlaamse kant ter harte.
Peter's opmerkingen in #28 betreffen het BK 2012 (en gaan niet over 2013) en met #31 brengt Kristof mijn "draadje" "gewoon" om zeep. En de hiernavolgende #32, #33 enz... idem.
Stop dus aub met deze vuile was hier aan de Hollandse draad uit te hangen, praat toch aub dit eerst uit met mekaar :agrue:en aarzel niet om van de jongste technieken gebruik te maken : BjgmnA58jM0[/media] Signals - Cellular One - YouTube of nog beter via telefoon.
Maar laten we vanaf nu hier enkel over het BK 2013 schrijven aub. En antwoord aub op de rondvraag van Johan #28)
Groetjes,

Yves

Laten we als uiterste datum voor het invullen van de vragenlijst Zondag 11 November nemen. Dan kan ik de week daarop een verslag maken van alle antwoorden.

Dit geeft ons ook de kans om eventueel op de volgende oefenwedstrijd (25/11) de resultaten te bespreken. Natuurlijk plaats ik het ook online, in deze of een nieuwe draad.

Op naar 2013, het jaar dat de Belgen internationaal gaan doorbreken ! ;-)

Groet,
Johan

De kogel is door de kerk

Best vrienden,

We hebben met spanning gewacht op de uitkomst van de rondvraag die Johan aan alle Belgische F3K draaivlieger heeft gestuurd ivb met het BK op één weekend ipv een resem wedstrijden.
Welnu, volgens de eerste berichten heeft de meerderheid zich ogenschijnlijk uitgeproken voor de traditionele één weekend wedstrijd zoals in de andere Europese landen.
Nog even wachten op Johan's bevestiging, maar blijkbaar heeft het verstand hier sterk gewonnen en daar verheug ik mij op.
Groetjes,

Yves

Hallo,

Ik heb de samenvatting van de rondvraag online gezet achter de volgende link:
https://www.dropbox.com/s/znpf1azb8ghldut/Vragenlijst F3K.pdf

Wat betreft het aantal wedstrijden dat meetelt voor het BK en de formule waarin dat gebeurt (4 van de 6) verandert er niets. Wat wel verandert is dat er geen INTERs meetellen voor de WK/EK selectie, enkel de beste 3 van het BK gaan naar de WK/EK.

Zoals altijd is dit slechts een rondvraag, maar er wordt wel degelijk geluisterd naar de stem van de piloot. Ik leg deze resultaten voor aan de liga.

Groet,
Johan

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb de samenvatting van de rondvraag online gezet achter de volgende link:
https://www.dropbox.com/s/znpf1azb8ghldut/Vragenlijst F3K.pdf

Wat betreft het aantal wedstrijden dat meetelt voor het BK en de formule waarin dat gebeurt (4 van de 6) verandert er niets. Wat wel verandert is dat er geen INTERs meetellen voor de WK/EK selectie, enkel de beste 3 van het BK gaan naar de WK/EK.

Zoals altijd is dit slechts een rondvraag, maar er wordt wel degelijk geluisterd naar de stem van de piloot. Ik leg deze resultaten voor aan de liga.

Groet,
Johan

Oprecht bedankt Johan voor de moeite. Jammer dat we niet kiezen voor de in Europa (en daarbuiten) formule om het nationaal kampioenschap op één bepaalde dag of weekend te organizeren.
Dat de selektie voor de WK/EK gedaan wordt zonder "INTERS" spreekt boekdelen. De meerderheid der Belgische flopguns schrikt dus voor de internationale kompetitie en komt er ook voor uit.
Ik ken slechts weinig uitzonderingen en citeer graag Kristoffelson, destemeer daar hij in internationale wedstrijden uitstekende resultaten geboekt heeft dit jaar. Tenminste één piloot kan België redden :thumbsup:
Persoonlijk trek ik hieruit de gevolgtrekking : voor mij heeft het meer zin om in het zonnige Zuiden van Europa te blijven vliegen : Vercelli, Romans, Cremona, Riazzino enz... Bill la Bounty had het alreeds begrepen : 4nZ-g7x-bxM[/media] LaBounty-Living It Up Lyrics - YouTube
Wellicht ook Poway (San Diego - USA) in 2013. Maar geen BK :( Jammer !

Yves:music:

Hoi Yves,

Spijtig dat het niet zo positief voor je uitdraait, maar misschien kunnen we je wel verleiden om naar de eerste Belgische Eurotour te komen? Ik zal er persoonlijk op toe zien dat er een selectie Belgische trappisten staat te wachten voor bezoekende expats!

Alvast bedankt voor de nodige duwtjes in de rug ;-)

Cheers,
Johan

voor mij ook geen bk dus ;)
ik zie het niet echt zitten om het hele jaar door naar wedstrijden te gaan crossen.
(regelmatig op plekken in de middle of nowhere)

ik zie ook liever een weekend... (ook moet ik denken aan de rug)

maar we houden ons buiten de wedstrijden wel genoeg bezig!

Hoi Yves,

Spijtig dat het niet zo positief voor je uitdraait, maar misschien kunnen we je wel verleiden om naar de eerste Belgische Eurotour te komen? Ik zal er persoonlijk op toe zien dat er een selectie Belgische trappisten staat te wachten voor bezoekende expats!

Alvast bedankt voor de nodige duwtjes in de rug ;-)

Cheers,
Johan

Als je een Eurotour organiseert kom ik vanzelfsprekend meevliegen. Op voorhand bedankt voor de trappisten :proost:
Van harte,

Yves

het verschil met belgie en nederland tov de grotere landen is dat iedereen op 2 uur rijden van elke wedstrijdlocatie woont wat dus geen speciale kosten met zich meebengt om alle wedstrijden mee te vliegen (behalve wat brandstof uiteraard wat dezer dagen ook niet goedkoop is) dat is volgens mij de reden dat de meetsten de selectie op een zoveel mogelijk wedstrijden wil laten beslist worden , zo gaan effectief de 3 beste piloten en niet diegene die een keer een goed weekend heeft , of diegene die moet thuisblijven omdat hij dat weekend ziek was of pech gehad heeft .

zoeits kan enkel in kleinere landen gebeuren uiteraard

het verschil met belgie en nederland tov de grotere landen is dat iedereen op 2 uur rijden van elke wedstrijdlocatie woont wat dus geen speciale kosten met zich meebengt om alle wedstrijden mee te vliegen (behalve wat brandstof uiteraard wat dezer dagen ook niet goedkoop is) dat is volgens mij de reden dat de meetsten de selectie op een zoveel mogelijk wedstrijden wil laten beslist worden , zo gaan effectief de 3 beste piloten en niet diegene die een keer een goed weekend heeft , of diegene die moet thuisblijven omdat hij dat weekend ziek was of pech gehad heeft .

zoeits kan enkel in kleinere landen gebeuren uiteraard

Hallo Kristof,

Herlees aub jouw bericht : je verwart "selectie" en "BK" = dat is volgens mij de reden dat de meetsten de selectie op een zoveel mogelijk wedstrijden wil laten beslist worden , zo gaan effectief de 3 beste piloten en niet diegene die een keer een goed weekend heeft
Of je in een groot land woont met grote aftsanden zoals Frankrijk, Duitsland of Italië of in een klein land zoals België : de "selectie" gaat altijd over meerdere wedstrijden. Het nationaal kampioenschap daarentegen gaat in praktisch alle landen over een weekend.
Ik denk dat, net zoals jij, de meeste piloten die gestemd hebben dit waarschijnlijk ook verkeerd begrepen hebben.
Er is een duidelijk verschil tussen een ambitie om mee te dingen voor de nationale titel (zoals ik) en een selektie voor de Belgische ploeg die naar het EK of WK gaat (niet zoals ik).
Uiteraard is het de stem van de meerderheid die beslist en daar heb ik natuurlijk geen enkel bezwaar tegen.
Groetjes,

Yves

Hallo Kristof,

Herlees aub jouw bericht : je verwart "selectie" en "BK" = dat is volgens mij de reden dat de meetsten de selectie op een zoveel mogelijk wedstrijden wil laten beslist worden , zo gaan effectief de 3 beste piloten en niet diegene die een keer een goed weekend heeft
Of je in een groot land woont met grote aftsanden zoals Frankrijk, Duitsland of Italië of in een klein land zoals België : de "selectie" gaat altijd over meerdere wedstrijden. Het nationaal kampioenschap daarentegen gaat in praktisch alle landen over een weekend.
Ik denk dat, net zoals jij, de meeste piloten die gestemd hebben dit waarschijnlijk ook verkeerd begrepen hebben.
Er is een duidelijk verschil tussen een ambitie om mee te dingen voor de nationale titel (zoals ik) en een selektie voor de Belgische ploeg die naar het EK of WK gaat (niet zoals ik).
Uiteraard is het de stem van de meerderheid die beslist en daar heb ik natuurlijk geen enkel bezwaar tegen.
Groetjes,

Yves

weet ik , maar komt op hetzelfde neer , ik vind het veel beter dat diegene die belgisch kampioen word ook het hele jaar als beste gepresteerd heeft(als gemiddelde) en dat het niet een geluksvogel/pechvogel is die wel dan niet belgisch kampioen is , in een klein land zoals belgie kan toch iedereen zich vrij makkelijk 5 of 6x 1dag per jaar ertussen trekken zonder grote kosten te maken.

-kristof-

weet ik , maar komt op hetzelfde neer , ik vind het veel beter dat diegene die belgisch kampioen word ook het hele jaar als beste gepresteerd heeft(als gemiddelde) en dat het niet een geluksvogel/pechvogel is die wel dan niet belgisch kampioen is , in een klein land zoals belgie kan toch iedereen zich vrij makkelijk 5 of 6x 1dag per jaar ertussen trekken zonder grote kosten te maken.

-kristof-

Neen, dit komt hoegenaamd niet op hetzelfde neer. Kijk maar hoe ze in Duitsland de dingen doen : German Open (dus iedereen kan meedoen) op één weekend en daarnaast meerdere selektiewedstrijden (inklusief internationale wedstrijden zoals bvb Nancy). En dit is voor alle Duitse piloten logisch en vanzelfsprekend. De beste in de German Open wordt kampioen van Duitsland, en de beste drie in de selektiewedstrijden gaan naar EK en WK. Tot zover met veel sukses, dus een voorbeeld om te volgen zo lijkt het mij.

We slaan dus de bal totaal mis als we doorgaan met de reeks wedstrijden om een BK te vliegen. En Holland is geen goed voorbeeld want na een aantal selektiewedstrijden gaan "de beste" toch niet naar het EK of WK.

Ontgoochelend is vooral dat behalve Johan en de vurige vos (en jij) niemand in het minste geïnteresserd blijkt.

Dus ik blijf lekker in het Zuiden :cool:

Groetjes,

Yves

toch een aantal mensen hebben het formuler ingevuld , johan kan misschien vertellen hoeveel , ik heb waarschijnlijk als 1 van de laatste het formulier ingevuld en nadien kreeg ik een voorlopige uitslag er waren 9 of 10 mensen die toen een formulier ingevuld hadden .

1 wedstrijd is te weinig vind ik , voor mij is iemand die kampioen is degene die het hele jaar door het beste presteert

-kristof-

Back