Gaat je bevallen voor 100%, daar geloof ik heilig in.
Net wezen vliegen met de 180CFX.
Windstil en zonnetje erbij.
Nog wat lopen fine tunen met settings en heb haar nu nagenoeg zoals ik het wil hebben qua vlieggedrag.
Voor mijn sportvliegstijl helemaal top en ze houdt zich zo enorm goed.
Staartje houdt zich rock solid en het is een wonder voor deze best wel kleine helikopter.
Tijdens doorvlucht en in hover een rete strakke staart.
Ik heb speciale olie die in een injectiespuit zit en met een heel fijn naaldje daarmee druppel voor druppel onderdelen van smering kan voorzien.
De meningen over het wel of niet smeren zijn verdeeld weet ik, maar ik merk dat het bij mijn toestellen baat heeft dus ik smeer de zaakjes af en toe.
Merkte net ook dat deze Blade 180CFX zelfs mijn toch wel oude Nano Lipo packjes slikt.
De Blade 230S die slikt dat niet, en schakelt zodra er een slecht Lipo pack inzit met weinig puf het vermogen terug waarmee bijna niet te vliegen is. ( denk een soort van beveiliging die in de ESC zit )
Deze Blade 180CFX daarentegen slikt zelfs een oud Lipo pack en hooguit de Headspeed draait iets lager daardoor, maar het toestel vliegt er met mijn vliegstijl niet minder om want heeft nog genoeg vermogen om haar ding te doen.
Iemand die 3D vliegt zal uiteraard alleen maar verse en gezonde Lipo packjes wensen in zijn Blade 180CFX, want het inkakken van Headspeed met 3D moves is een NO GO kan ik me voorstellen.
Voor mij voldoen dus ook de al wat oudere Lipo packjes om fris en fruitig mee rond te fladderen.
Iets dat met de Blade 230S dus niet mogelijk is.
Ik had voordat ik deze Blade 180CFX kocht mijn bedenkingen over dit toestel.
Men had het over slechte/zwakke servos en problemen die de regelaar kon geven.
Er waren volgens mij een aantal piloten in dit Topic die de nodige problemen en issues hebben gehad met hun Blade 180CFX. ( ik hoor ze er helaas niet tot weinig meer over )
Nou heb ik of enorm geboft met een proper exemplaar, of het ligt ergens anders aan.
De waarheid zal vast ergens in het midden liggen, maar ik weet als ervaren vliegenier wel wanneer een RC Helikopter goed of slecht vliegt.
En deze Blade 180CFX doet in mijn geval fabrieksaf en stock zijnde helemaal voor 100% haar werk goed.
Nee, ik heb geen aandelen in het merk Blade en nee, ik heb helaas ook niet alle modellen van Blade mogen ervaren.
Wat ik wel weet is dat ik al de nodige tijd en vluchtjes rondvlieg met een aantal Helikopters van Blade waaronder de: mcpX BL,180CFX,230S en 300X.
En geen 1, maar dan ook geen 1 van deze machines heeft kuren of vliegt slecht.
Kortom: ik verbaas er me nog steeds enorm over dat deze toch wel betaalbare Chinese toestellen het meer dan goed doen.
En ik vlieg er dan ook veel mee.
Vanmiddag maar weer eens heerlijk rondknallen met de vliegmaatjes samen.
Vr Gr E