Je hebt helemaal gelijk.
Kabeltje kost rond de 2 tientjes ex verzende kosten.
Om het verhaal even duidelijk uit te leggen:
Ik heb sinds een paar dagen er een 2e Blade 180CFX bij.
De eerste beviel zo goed, en kwam deze tegen voor een hele nette prijs.
Weinig vluchten achter de kiezen en crashvrij met 4 originele Lipo packjes erbij voor slechts 100 euro.
Nou die kans kon ik me niet laten liggen.
Gisteren het toestel ingevlogen en vloog net zoals Blade 180CFX nummer 1.
Maar.........ik merkte in hover dat er een tik in de staart zat.
Een soort van korte tik, oftewel twitch naar links en dan op willekeur.
Mijn Blade 180CFX nummer 1 is vrij van euvels dus dit was even een zoeken naar de oorzaak en dan gelijk een bijpassende oplossing om die tik uit de staart te halen.
Na Google geraadpleegt te hebben kwam ik erachter via RCGroups dat er meer Blade 180CFX helikopters last hebben van deze spontane tik in de staart.
Let wel: we hebben het nu NIET over Wag of over Hunten, maar echt over een tik alszijnde een soort van glitch.
Het blijkt dat de Gyro/Ontvanger een upgrade nodig heeft.
En dat kan alleen maar met behulp van dat kabeltje.
Nou ben ik niet helemaal van gisteren, dus ben wat wezen pielen met settings van Gyro en Headspeed.
Nee, de tik in de staart gaat er niet volledig uit, maar ik heb het dmv verhogen van de headspeed er wonderwel meer uitgekregen.
Als er bijvoorbeeld in 1 minuut 8 tikjes waren, heb ik er nu nog maar een 1 of 2 stuks.
Daarnet een 8 Lipo packs buiten gevlogen en met rondvliegen totaal geen last van.
Kan ook niet goed zien ofdat het toestel dan tijdens doorvlucht ook last heeft van tikken op de staart, maar ik merk het in elk geval niet.
Dus met rondvliegen geen centje pijn.
Maar zodra het toestel in hover hangt begint er af en toe een tikje te komen.
Ik zit nu even af te wachten of dit mij gaat storen of niet.
De kabel kan ik zo bestellen bij mijn vaste Webshop, maar het is even afwegen ofdat het de 23 euro waard is.
Overigens heb ik op mijn beide Blade 180CFX helikopters rubberen Grommets gezet.
Niet alleen op de kop maar ook op de staart en moet zeggen, dit werkt als een tierelier.
Ik adviseer dan ook alle piloten die met een Blade 180CFX rondvliegen rubberen Grommets erop te zetten.
Het haalt de speling echt weg die zonder gebruik van Grommets daadwerkelijk kan optreden.
En speling op een Micro helikopter is echt een No No.
Al met al vliegt mijn Blade 180CFX nummer 1 zo fijn en goed, dat ik er graag een 2e van bij wilde.
Deze Blade 180CFX vliegt werkelijk super strak en goed.
Bakken vermogen aan boord voor een Micro Helikopter van dit formaat en dat is echt fijn merk ik.
Ik zeg: op naar de lente.
Vr Gr Erwin
Kabeltje kost rond de 2 tientjes ex verzende kosten.
Om het verhaal even duidelijk uit te leggen:
Ik heb sinds een paar dagen er een 2e Blade 180CFX bij.
De eerste beviel zo goed, en kwam deze tegen voor een hele nette prijs.
Weinig vluchten achter de kiezen en crashvrij met 4 originele Lipo packjes erbij voor slechts 100 euro.
Nou die kans kon ik me niet laten liggen.
Gisteren het toestel ingevlogen en vloog net zoals Blade 180CFX nummer 1.
Maar.........ik merkte in hover dat er een tik in de staart zat.
Een soort van korte tik, oftewel twitch naar links en dan op willekeur.
Mijn Blade 180CFX nummer 1 is vrij van euvels dus dit was even een zoeken naar de oorzaak en dan gelijk een bijpassende oplossing om die tik uit de staart te halen.
Na Google geraadpleegt te hebben kwam ik erachter via RCGroups dat er meer Blade 180CFX helikopters last hebben van deze spontane tik in de staart.
Let wel: we hebben het nu NIET over Wag of over Hunten, maar echt over een tik alszijnde een soort van glitch.
Het blijkt dat de Gyro/Ontvanger een upgrade nodig heeft.
En dat kan alleen maar met behulp van dat kabeltje.
Nou ben ik niet helemaal van gisteren, dus ben wat wezen pielen met settings van Gyro en Headspeed.
Nee, de tik in de staart gaat er niet volledig uit, maar ik heb het dmv verhogen van de headspeed er wonderwel meer uitgekregen.
Als er bijvoorbeeld in 1 minuut 8 tikjes waren, heb ik er nu nog maar een 1 of 2 stuks.
Daarnet een 8 Lipo packs buiten gevlogen en met rondvliegen totaal geen last van.
Kan ook niet goed zien ofdat het toestel dan tijdens doorvlucht ook last heeft van tikken op de staart, maar ik merk het in elk geval niet.
Dus met rondvliegen geen centje pijn.
Maar zodra het toestel in hover hangt begint er af en toe een tikje te komen.
Ik zit nu even af te wachten of dit mij gaat storen of niet.
De kabel kan ik zo bestellen bij mijn vaste Webshop, maar het is even afwegen ofdat het de 23 euro waard is.
Overigens heb ik op mijn beide Blade 180CFX helikopters rubberen Grommets gezet.
Niet alleen op de kop maar ook op de staart en moet zeggen, dit werkt als een tierelier.
Ik adviseer dan ook alle piloten die met een Blade 180CFX rondvliegen rubberen Grommets erop te zetten.
Het haalt de speling echt weg die zonder gebruik van Grommets daadwerkelijk kan optreden.
En speling op een Micro helikopter is echt een No No.
Al met al vliegt mijn Blade 180CFX nummer 1 zo fijn en goed, dat ik er graag een 2e van bij wilde.
Deze Blade 180CFX vliegt werkelijk super strak en goed.
Bakken vermogen aan boord voor een Micro Helikopter van dit formaat en dat is echt fijn merk ik.
Ik zeg: op naar de lente.
Vr Gr Erwin