Blade 180CFX

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door breedmuilkikker, 7 okt 2014.

  1. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    doe wer een poging me taranis aan de ikon te koppelen wat nog niet erg lukt.
    tring postboden met de servo`s en de motor die ik besteld had maar naar een ander land verzonden was { had al een nieuwe set gekregen van ze dus ff horen hoe en wat}
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zo...........eindelijk droog na een dagje regenen zoals gisteren.
    Zometeen maar eens lekker de 180 en 360 uitlaten op het grote veld.
    Paar vliegmaatjes die meedoen met hun toestellen maken het extra gezellig.
    Wel fris nog buiten, maar dat heb ik inmiddels mooi ondervangen door 2 stuks Zipo handwarmers in mijn zendertas te steken.
    Daardoor wordt de binnenzijde goed verwarmd en van kou nimmer geen last meer op deze manier.
    Maak er een mooie dag van heren.
    Genieten is het devies,
    Vr Gr E
     
  3. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    ben ff uit de runing blinde darm er uit gehaald van het wiekend dus ff rustig aan doen.
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zoooo.................
    Nou bij deze beterschap en hopelijk zal je vlot herstellen.
    Je zit in elk geval nog aan de goede kant van het seizoen, want de lente en zomer motten nog komen.
    Had laatst bij mijn Blade 180 nr2 een spontaan kapotte TT.
    Die was aan de voorzijde waar die het frame ingaat spontaan afgebroken op de vertanding. (plastik geheel)
    Dan ontbreekt plots de gehele aandrijving op de staart.
    Gelukkig de Heli crashvrij aan de grond kunnen zetten en hoop deze week de nieuw bestelde TT stang binnen te krijgen.
    Dan mag ze weer airborn.
    Vr Gr E
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Michel , nog vooruitgang met de 180 ?
     
  6. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    nee niet echt heb wel nog eens gekeken hoe en wat kwa zender maar zie of snap het niet goed.
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ik vlieg nog met de Blade mCPX thuis,
    maar wat is dat voor een plastic dingetje tegenover een OXY power heli b.v.,
    hmmm , blijf toch zeggen: " Blade is het niet !"
     
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ha ha ha ha............malle Uwe.
    Ik vlieg tegenwoordig minder met de mcpX BL
    Vliegt leuk, maar die servos benne knake omdat ik ze te vaak moet schoonmaken.
    Daarentegen bevalt de Blade 180CFX mij uitstekend.
    Ik vlieg daar het meeste mee en heb er 2 stuks van staan.
    Super power en mooi klein formaat helikopter met eindelijk eens normale servos inplaats van die lineaire shitzooi.
    De 180 vliegt als een malle en op 3S Lipo bakken vermogen voor dat formaat helikopter.
    Servos benne een zwak punt zegt men.
    Nou.......zolang men er niet mee crasht geen vuiltje aan de lucht hoor.
    Met beide toestellen al dik over de 150 vluchtjes heen en servos benne nog als nieuw.
    Dus waar ze het vandaan halen dat de Blade 180 zwakke servos heeft vraag ik me dan wel af.
    Ja.......als je crasht zeker.
    Nou dan kan je met een dikke Gaui of Mikado helikopter net zo goed de servos strippen.
    Ik zeg daarentegen: Blade is het WEL!!!! (voor mij dan althans)
    Vr Gr E

    PS: de Blade 230 en de Blade 300 doen het ook nog steeds super.
    Geen klagen over.
    Blade maakt voor mij goede helikopters, maar laat alleen op lineaire servo gebied helaas wat steken vallen.
    Maar dat betreft alleen maar de mcpX en de Nano, dus die laat ik dan maar lekker links liggen.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2016
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik vindt dat men ook niet mag vergeten dat alles evolueert . Toen de eerste m cpx uitkwam was er geen vergelijk met gelijk welk ander merk behalve misschien walkera ? De eerste nano cpx was dan ook een revelatie omdat zo klein was en toch cp heli . Ondertussen zijn we al zoveel jaartjes verder en ja ...
     
  10. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    tja mijn Blade 450x doet het ook prima, geen klachten..

    is eigenlijk wel niets standaard aan

    de gewone standaard blade 450 3d vond ik nu niet mega, as van de motor is ook is spontaan gebroken in vlucht.

    De grote blades waren ook niet echt degelijke helicopters heb ik gehoord, de productie daarvan is ook gestopt.

    Maar...

    onlangs mogen test vliegen met de 270 (of is het 260..) en.. waauw. goed bezig Blade, degelijk en krachtig helitje met een subliem goede resque functie.

    Blade zit prijs/kwaliteit zeker op de goede weg alhoewel het misschien wel iets goedkoper mag.

    gr
     
  11. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    met de trex was ook het een en ander mis ook veel aan aangepast alu kop en staart en zo.
    heb de 180 blade getuned samen gesteld gekocht en dat ziet er echt wel knap en goed uit hoor zeker voor dit maatje.
    heb ooit een hornet gehad dat was ook klein maar stuk minder kwa bouw.
     
  12. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ben dus gelukkig niet de enige piloot die tevreden is over hoe ze bij Blade RC helikopters maken.
    Ze vliegen gewoon heerlijk die machines.
    En duurzaam benne ze ook nog eens want ik vlieg er toch behoorlijk veel mee.
    Niet van dat af en toe mee vliegen zoals velen doen, maar lekker veel mee fladderen waar het voor gemaakt is en dan ook nog probleemloos ook.
    Het kan dus wel.
    Vr Gr E
     
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allemaal.
    Ook vandaag weer een prachtdag!!
    Heerlijk vliegweer ondanks de frisse kou die ik overigens helemaal heb ondervangen door 2 stuks handwarmers te gebruiken.
    Ik gebruik een handzenderwarmtas van Hobbycity en daarin steek ik mijn Spektrum zender.
    Dan leg ik mijn beide Zippo handwarmers erin zodat die gewoon op de bodem van de zendertas rusten. ( kunnen geen kant uit, want de zendertas beweegt nauwelijks heen en weer )
    De beide handwarmers stralen zoveel warmte af en voor uren lang, dat ik zelfs gisterochtend bij minus 2 graad onder nul totaal geen last had van koude handen.
    Zonder de handwarmers ondoenlijk onder de 5 graden boven nul heb ik al uitgetest, maar nu kan ik ver onder de nul graden vliegen zonder koude handen.
    Overigens hield mijn Blade 180CFX het ook vol.Ha ha ha ha
    Niets geen last van de kou of what so ever.
    Toestel fladdert gewoon heerlijk rond en doet wat ze doen moet zonder nukken of andere shit.
    En het baasje ( ikke dus ) had heerlijke warme handen. ( en uiteraard warme kleding, goed schoeisel aan en muts op )
    Op naar het weekend want dan wil ik mijn Blade 200SRX gaan testen met de vliegmaatjes.
    Genieten mannen.
    Vr Gr Erwin
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2016
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Afgelopen weekend was helaas knake.
    Niet alleen het weer speelde ons parten maar mijn Blade 200SRX was ook uit de running ivm wachten op bestelde upgrade parts.
    De Blade 180 vliegt wederom nog super.
    Sterker nog: mijn favoriet uit de hangar.
    Na woensdag deze week schijnt het droog te blijven en dat is lekker.
    Komend weekend ook droog dus betere vooruitzichten om heerlijk te gaan vliegen.
    Vr Gr E
     
  15. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Bijna weekend mannen!!!
    Wordt prachtig vliegweer dus flink genieten en losgaan met de apparaten.
    Vr Gr E
     
  16. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    ik begin langzaam weer wat meer te kunnen maar nog erg fris en moet nog wat doen in de schuur dus zal nog ff moeten wachten ben ik bang.
     
  17. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    5bft!!! Gaan met die banaan (tjes) dit wkend ;)
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Gaat helemaal goed komen.
    De vooruitzichten benne super op weer gebied en vliegcondities.
    Kon het niet laten en er een 3e Blade 180CFX bijgehaald.
    Kon het toestel voor een wel hele nette prijs overnemen.
    Had slechts 20 vluchtjes achter de kiezen dus mag nog worden ingevlogen voor mij.
    Waarom dan 3 stuks Blade 180CFX helikopters in de hangar zullen sommigen zich afvragen.
    Ha ha ha ha, ben gewoon verzot op dit toestel en kan er straks ene helemaal naar eigen smaak custommizen en voorzien van upgrade parts.
    Er benne zoveel mooie upgrade parts te verkrijgen voor de Blade micro helikopters.
    Lynx en Xtreme maken erg veel mooie parts ervoor.
    Nee, ze gaan er vaak niet nog beter van vliegen, maar JA, ze gaan er wel een stuk mooier en gelikter uitzien dan de stock versie.
    Genieten heren.
     
  19. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    geweldig dylan! ik kan ook niet stoppen met aankopen ;)

    3 180tjes, bij mij is 450 size het kleinste, heb nog een 130x maar die komt maar zelden in de lucht.. laat ons zeggen omdat die niet altijd even goed is voor men aura ;)
    het gepruts herstellen van dat kleine mormel stopt niet snel..

    Maar.. ik ben de 130x eeuwig dankbaar want door hem heb ik het heli vliegen geleerd.. helemaal alleen met vallen en opstaan. :)

    en ik denk dat dat met de 180 wel kostelijker had geweest omdat die toch net wat kwetsbaarder is volgens mij. Maar dat hij kwalitatief beter is dan de 130x daar twijfel ik niet aan.

    wordt de 130x eigenlijk nog nieuw verkocht of is hij vervangen door de 180?
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ook jij goed bezig!!
    Ik denk en vermoed dat ze bij Blade de 130 hebben vervangen voor de 180.
    Denk ook dat de 130 nog wel te koop is, maar mondjesmaat wordt verkocht anno 2016.
    De 180 vliegt vele malen beter en heeft veel en veel meer power dan de 130.
    Over de lineaire servos van de 130 maar te zwijgen............( ik waag me er niet meer aan )
    Vr Gr Erwin
     

Deel Deze Pagina