Blade 500X

Netjes en goed dat je het gevonden heb en zo weer vertrouwen krijg in je Blade..........EN NU WEL HEEL HOUDEN..... niet dat je straks zo overmoedig ben met dit beestje dat de grond toch iets harder en lager was dan je dacht;)
S6

Jeroen

zou ik doen, dank je
groetjes
Uwe
 
Commentaar van mijn liefste vriendin:

De heli vliegt zo
als die nooit eerder is gevlogen,
dat gevoel had ik ook !
..gelukkig..

Groet
Uwe
 
ha ha, .. sssorry.. :-(

da stonden wij met de 3'en
en een fototoestel en een Gopro,
maar geen enkel foto of film,

scandaling :bad-words:

maar vliegen was leuk, :zon::yes::zon: de volgende keer !!

Groet
Uwe
 
01-03-2014

helikopter vliegt veilig en strak,
gain staat nu aan de lage kant
(dat kan ik zien aan het wegdraaien bij pitch-pumb
en bij snel achteruit vliegen (wil die wegdraaien))

ik probeer een vliegstyle te passen,
die ook bij de heli passt,
zo als Kamerer het doet,
niet zo super hard, maar ... kijk zelf


dat is wat de heli kan,
meer kan ik ook niet,
dus goed zo

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gevlogen vandaag,

maar helaas crash,
was niks aan te doen,
achter mij mensen, even de oriëntatie kwijt, plop ...

Groet
Uwe
 
ook hij is aan het gras maaien geweest,
iets te laag,
staat achter de 700er

full
full


Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook voor de Blade onderdelen bestelt,

bijna zelfde als bij de 700er T Rex,
maar die onderdelen van Blade zijn duur,
213 € de rekening tot nu toe,
ik hoop dat het alles is,
donderdag gaan wij beginnen,

behalve het is echt vliegweer,
en dat lijkt zo,
da gaan we met wat anders vliegen, ha ha

ik kan nog lachen, leuk hobby

Groet
Uwe
 
Ook de Blade is gerepareerd,

alle assen en lagers bij de hoofdrotor verwisselt,
maar toch nog een niet 100 % lopende heli,
bladen gebalanceerd, maar nog niet beter,
morgen testen, als het maar droog blijft,

maar hij heeft een probleem met de one-way-bearing,
die eerste was kapot bij de crash,
de tweede was bij de eerste proefloop zonder bladen al kapot gegaan,
en de derde gaat zo zwaar, dat een autorotation niet meer mogelijk is,

Schade in totaal was rond 220 €, dure onderdelen bij Blade !

die optiek is wel goed:

full


Groetjes, Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
..toch maar met de Blade in de achtertuin hoveren,
vliegen doet die super, maar opstarten: wobbel wobbel wobbel
en autoroteren gaat niet, omdat de one-way te strak loopt.

Groet
Uwe
 
dacht ik ook Jan, dank je,

die is wel 10 € duurder, maar ook iets steviger,
alleen weet ik nog niet of die groten 4000 6s lipos onder passen

Groet
Uwe
 
maandag ga ik met mijn dealer over de one-way-bearing praten,
is toch een raar verhaal, dat die nu ook niet goed werkt ...

(de one-way-bearing stopt de juiste kan op,
zo als het moet,
maar de andere kant gaat die zo zwaar,
dat soms zelfs de motor mee draait, b.v. autoroteeren)

ik heb het af en toe bij een 250er T Rex gehad,
maar nu hebben zij blijkbaar wat aan gedan,
en die one-way-bearing gaat niet meer zo maar kapot...

het mag toch nog niet gevlogen worden...

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
ik heb boven nog een keer geschreven, wat mis is met de derde
one-way-bearing: ze stopt de een kant op = o.k., maar de andere kant op loopt die veel te zwaar,

ik heb wel de belt heckandrijving gecontrollert,
en ook de lagers aan de hoofdrotor-as,
alles draait goed, alleen de one-way-bearing niet.

iemand dat al gehad, (behalve bij de kleine 250er) ?

>>>ik wil mijn dealer niet tevorkomen, nee, maar ben toch nieuwsgierig<<<

een optie zou zijn nog, de motor los maken en dan beide kanten op draaien, wat die dan doet ... maar verder testen = morgen !

Groet
Uwe
 
One-way-bearing vervangen
en de belt iets losser gemaakt (alleen niet meer zo super strak, maar strak)
en het probleem met een zwaar lopende vrijloop is opgelost,
dus autorotation gaat ook weer,

alleen nog wat onrust bij het optoeren, wat misschien een klein tikje
aan de rotorhead kan zijn (alle assen zijn nieuw), maar dat kan zo,
vliegen doet hij rustig, servo's blijven kout (dus geen vibratie)

Donderdag mag weer gevlogen worden.

Groet
Uwe
 
... net ook nog een info van Sam,
zou iemand hetzelfde probleem hebben,
probeer eens een ander one-way-bearing van een andere merk heli,

verder is niks bekent over problemen,
het vliegen ook niet zo veel Blade 500X

Groet
Uwe
 
Nog een:

de Lipos tot 4000 mAh 6s (Bionic)
passen onder de nieuwe cap,
ook de Robbe 3300 en naturlijk die origineel 2900 van Blade:

hier nog eens de Heli met nieuwe canopy

full


Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Joop,

inderdaad een mooi kapje,
en een heel stuk steviger dan het origineel,
wel wat duurde, maar ... het is o.k.

Groet
Uwe
 
Back
Top