Ik had hem al in een ander draadje gepost vanacht dit is mijn MCPx na de laatste mods:
Maandenlang volkomen tevreden probleemloos gevlogen met de standaard MCPx,
m'n eerste flips en rolls geleerd, totdat de tail ineens brak.
Daarna een tijdje op de plank gelegen omdat er iets groters op m'n pad was gekomen

en al m'n heli budget was in de 500 gaan zitten.
Op die 500 had ik moeite om 'los' te laten dus de MCPx moest weer de lucht in !
Dit is een no-budget-oplossing met wat ik nog in de kast had liggen.
-Aluminium Tailtube van een HK250.
-Daarin een staartmotor, compleet met tailboom van een MSR.
-Alu/plastic onderstel van een HK250.
Het tailboompje zit in depron schijfjes met een beetje epoxy in de buis.
De staartbuis heb ik aan de voorkant gedremeld zodat hij op het frame schuift.
Voorkant van de buis is eerst met metaal epoxy aan het frame 'gelijmt', dat spul plakt heel goed aan de buis, maar niet aan het plastic. Dat was soort van de theorie en lukte ook nog... Losgehaald, holtes zijn mooi opgevuld, heb nu mooie steun/lijm vlakken.
Geheel met paar drupjes CA weer vastgezet zodat het er misschien ooit nog weer af kan ;-)
Het geheel is afgekort op 2/3 van de lengte van de 250 buis, totaal is centimer of 2 langer dan origineel.
Heb niet echt heel systematisch gewerkt en nauwelijks de moeite genomen om dingen te meten maar heb gemikt om uiteindelijk op een soort 150 size uit te komen.
De skids komen ook uit een HK250 kit. Heb hem rechtstreeks op het frame gelijmt, met een mengsel van metaal-epoxy-vuller en gewone epoxy hars.
Onder aan de voorste skidsteun zit de batteryhouder geplakt, klaar !
Accu op de originele positie is ietsje tail-heavy ;-).
Als ik de accu er van de voorkant insteek is de boel in balans.
Totaal is nu 55 gram vlieggewicht.
Binnen hovert het voortreffelijk, ben er nog niet mee naar buiten geweest.
Maar nu mijn vraag: De tailmotor komt uit een MSR. Kan dat eigenlijk wel ? Hij wordt niet warm ofzo...
Volgende project wordt van een paar plastic 250 blades, 150 bladen maken
Wat vinden we ervan ?, was een totale hack voor mij maar ik vind het 'beeld' eigenlijk wel fraai.