Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

kijk dit zijn antwoorden die ik graag wil horen.
ik ga er eind van deze week eentje bestellen.
voordeel van een micro is dat ik in de slaapkamer boven het bed kan oefenen.
valt hij niet zo hard.
een oefenkruis van satéprikkers is dat een optie?

Lance

Ik weet niet hoe groot je slaapkamer is maar zou de eerste keer gewoon even de ruimte nemen. Windstille dag en dan buiten. Hij is op cyclic best wat fel als je dat niet bent gewend.. Dat heb je in een grotere ruimte sneller onder de knie dan in een kleine ruimte.

Vraagje. M'n mcpx heeft sinds kort de neiging om af en toe met een schokje de neus wat naar rechts te keren. Dus niet grote zwaaien maar kleine schokjes af en toe. Ik heb geen idee wat dit zou kunnen zijn.. Suggesties??

Contact lijkt langzaam los te trillen. Niet helemaal eruit maar ontstaat wel wat speling. Druppel hotglue erop en het lijkt weer in orde..

Hallo allemaal,
Is iemand het volgend fenomeen al tegengekomen: Ik ben met mijn mcpx stomweg in de wasdraad gevlogen, hoofdrotor blokkeerde natuurlijk onmiddelijk met die draad. Ik heb zo snel mogelijk mijn knopje om de motoren uit te zetten(ben even de naam kwijt) bediend. Dan heb ik mijn mcpx en zender uit gezet om de links er weer op te klikken en een kleine checkup te doen. Niets speciaals gezien dus ik zet mijn zender en mcpx weer aan en van het moment ik aan mijn trottle-stick kom zie ik rook uit mijn heli komen. Ik heb niet goed gezien van waar de rook juist kwam en zag opnieuw niets speciaals aan de motor of printplaat. Nogmaals trottle-stick omhoog bewogen en de motor kwam heel langzaam op gang, dan heb ik hem uitgezet en opnieuw aangezet en begon de staartmotor meteen te draaien van zodra de lipo geconnecteerd is.

Dit is dus nu nog steeds het probleem, de staartmotor draait constant van zodra de lipo geconnecteerd is en deze valt niet te regelen door de zender. De hoofdmotor reageert nu weer wel normaal.
Ik vrees dus dat mijn printplaatje defect is, mijn heli is wel nog in garantie. Denken jullie dat ik dit onder garantie zou kunnen regelen? Ik heb het bij een modelbouw winkel in de buurt gekocht.

Laatst bewerkt:
Horizon is vrij coulant met garantie, proberen waard.

Anders moet je zelf die microfets vervangen.. Hoe scherp zijn je ogen?

1 van de regeleenheden is doorgefikt, dan gaat hij zulke dingen doen
maar wie weet, alles wat onder garantie vervangen wordt is mooi meegenomen :mrgreen:

Maar, helemaal origineel genomen moet je gewoon een nieuw printplaatje bestellen.

Noem eens een reden waarom dit onder garantie zou moeten vallen.

Als je een rotorblad stuk had gevlogen hierdoor had je dat dan ook onder garantie willen hebben.

Elektronica kan nu ook eenmaal stuk gaan op een heli, net zogoed als de rotorbladen bv.

Gr
Bobbert

Zwaar of topic....
En kort door de bocht..

Ligt er helemaal aan wat er in de voorwaarden staat.
Hoe lang je hem hebt, etc. etc.
Zie het al voor me dat ik een kontronik regelaar aanschaf van 450 euro en er geen garantie op krijg.
Is ook elektronica...

Back on topic a.u.b.

Blade

MCPX net in huis.
Heb de instellingen voor DX6I in gesteld zoals in de handleiding staat.
Gaat mij eigenlijk ff te vlug merk ik.
Iemand nog wat advies of instellingen en expo om het wat trager te maken.

Mvg.Bernard
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat gaat te vlug?
Links/recht en voor/achter? Dan expo instellen, of de bladhoek een tikkie verminderen

Algehele snelheid te hoog? Gascurve omlaag

Gascurve is normaal 0 40 60 80 100
Pitch normaal 30 40 50 75 100
De instellingen zijn overgenomen uit de handleiding.

Na binding met mijn DX6 wilde hij absoluut niet omhoog maar trok viel om naar rechts.
Heb hier en daar wat gelezen dat de servo arms 2 hele slagen uitgedraaid moeten worden vanwege te weinig pitch.
Doe ik hier goed aan?
Als ik de instructie video's kijk dan zie ik een rustig beeld bij het opstijgen, dit wil ik ook maar hoe krijg ik dit voor elkaar.
Mvg.Bernard

Let op alle endpoints! Hij kan in je zender wel naar -30 expo per kanaal. Ook de pitch- en gascurve aanpassen en hij vliegt als een 600-heli!

Gascurve is normaal 0 40 60 80 100
Pitch normaal 30 40 50 75 100
De instellingen zijn overgenomen uit de handleiding.

Na binding met mijn DX6 wilde hij absoluut niet omhoog maar trok viel om naar rechts.
Heb hier en daar wat gelezen dat de servo arms 2 hele slagen uitgedraaid moeten worden vanwege te weinig pitch.
Doe ik hier goed aan?
Als ik de instructie video's kijk dan zie ik een rustig beeld bij het opstijgen, dit wil ik ook maar hoe krijg ik dit voor elkaar.
Mvg.Bernard

Kijk even of de maingear goed over de as is geschoven. De as moet ongeveer 1 mm onder de maingear uitsteken.

@Nebukadzir. Ben ook pas sinds vandaag bezig met de mcpX (vandaag de mcpX en DX6i thuis ontvangen). Heb hier voor alleen nog maar een coaxiaal helitje gehad (S107). Heb mezelf voor de mcpx heel veel ingelezen. Wat betreft de D/R en Expo heb ik deze staan als in het boekje weergegeven. Misschien is het wel handig om de dr-rate op 65 te stellen(en de expo op 35), dit voor meer controle.
Tevens ben ik ook niet echt tevreden met de throttle/pitch-curve uit de handleiding. Hij hangt net niet stil.
Hoveren gaat wel zo goed als vier minuten. Hou me een beetje aan de flight school, is miss wel een tip! Ben ook wel benieuwd naar de curves van iedereen.

Hallo Miguelb,

leuk om jouw reactie te lezen en we zijn allebei dus nieuw met de mpcX en DX6I.
Ben al wel aan het oefenen maar heb nog wel snel een crash.
Lastig om de juiste setup te vinden om niet te langzaam en niet te snel te gaan.
Mijn ervaringen tot op heden heb ik opgedaan met een nine eagles coax.
Heb wel al een HK450GT gebouwd die ik volgend jaar wil vliegen als ik de mpcX beheers.

De DX6i en mCPx is een dreamteam

Ik heb de settings in de manual aangehouden maar had de ruddertraveladjust op de DX6i verhoogd naar 125%. Hij draait dan lekker rap om zijn as en durf je ook wat meer met stunten.

Zelfs nu ik de extended tailboommod erop heb zitten houd ik de 125% aan. Hij draait door de mod al sneller om zijn as en je spaart accutijd omdat ie minder spanning hoeft te leveren maar het stuurt en racet gewoon lekkerderderder lol

Word...

Back