Als je een vergelijkbare motor erin stopt, zal dat met de vliegtijden wel meevallen..
alleen stoppen velen er een motor met meer kv in, waardoor een hoger toerental bereikt wordt
en dan zakt de accu automatisch een eind verder in.
Ff over die pitchen..
Ik heb bij de mijne wel eens gemerkt, dat puur op 0 stellen niet hetzelfde is als aan beide zijden evenveel lift hebben...
Na al die crashes waarschijnlijk de bladen iets getordeert oid, en misschien dat mn wrakkige swashlager er iets mee te maken had
Als ik hem vasthield, en in idle up vol pos en vol neg bleek dat de lift gewoon anders was..
Ingesteld op evenveel lift, en zowaar: geen problemen meer inverted!
Maar de keer erop kon het zijn dat ik weer in moest stellen..
Na een tijdje toch eens de bladen vervangen (waren gescheurd, en meer groen dan ze origineel horen te zijn..) en tegelijk ook de swash vervangen (had 1 mm speling, lagers kwamen er ook wel eens uitzetten)
Sindsdien geen last van verlopende pitch meer
Bij de weg, als ik een looping probeer te trekken met dat kleine ding, heb ik ontzettend veel moeite om boven te komen..
gewoon harder aan komen vliegen, de zware bladen erop of toch een piets negatief geven om hem boven door de loop te krijgen?
@ brutus
voor een looping heb je niet perse negatief nodig
met de 450 en 600 kan ik bij een looping tegen de wind in vaak zelfs een piets positief houden
looping met de wind mee zou je dan eigenlijk, om hem helemaal mooi rond en netjes te maken, wat negatief nodig hebben (maar dat lukt niet helemaal tot nu toe, maar rond komt hij zowieso)