Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Nanotech accus ca 7 eur, je weet niet wat je overkomt :)
Heb al gekeken op HK maar ze zijn daar in backorder ..

Hoe goed ben ij in 3D?Je moet errug goed om energie management denken
Hoe goed ik ben.. Ik heb nog niet veel figuren kunnen oefenen maar ik kan momenteel piroflips, flips,.. Tic tocs heb ik nog niet geoefent in het echt maar dat zou normaal wel moeten lukken.

Heeft iemand een antwoord op de vraag van mijn lader?

Laatst bewerkt:
Dag mede-Mcpx'ers haha.
Het is al de tweede keer binnen een paar weken dat ik een nog een main gear moet kopen.
Er zit een scheurtje in, 2e keer al op de zelfde plek.

Monteer ik hem nou echt verkeerd of is dit een veel voorkomend probleem?
Heel irritant namelijk!
Ik plaats hem voor mijn gevoel wel goed, het vlakke deeltje bij de vlakke kant van de main shaft.

Verder is het een topheli'tje in combinatie met een dx6i.
Hiervoor enkele dagen een trex100s gehad, gelijk weggedaan!

Kan dus worden gebruikt als beginnersheli, mits je veel zelfdiscipline hebt!

Als je de main gear nu op en neer haalt , gaat dat makkelijk of niet ?
ik zit nog steeds op mijn eerste..

Groet Ray...

Als je de main gear nu op en neer haalt , gaat dat makkelijk of niet ?
ik zit nog steeds op mijn eerste..

Groet Ray...

Heb hem er nu afgehaald omdat ik toch een nieuwe moet halen..
Maar je moet toch wel wat kracht zetten om hem er af te halen of in te klikken.
Of hoort dit hartstikke makkelijk te gaan?
Ik ga er maar drie halen maandag, want wil niet dat dit me nog een keer overkomt.

bedankt voor de info !

Ik ben van plan om de lipo's te laden met mijn Spitz - 6R, hier is men balanceer plaatje:

Passen die lipo's op deze aansluiting?

Groet,
Jelle

Edit: Ik heb eens naar die lader gekeken, en het lijkt of je daar vanalles op kan instellen (0.5A, 0.6A, ...), dus is het niet nodig om de lipo's te laden met mijn eigen lader?

volgens mij mis je het hele punt van balanceren...

Je balanceerdpt meerdere cellen met elkaar
Dus bij een 1 cel heb je niets te balanceren, dus zit er ook geen aansluiting op om te balanceren

volgens mij mis je het hele punt van balanceren...

Je balanceerdpt meerdere cellen met elkaar
Dus bij een 1 cel heb je niets te balanceren, dus zit er ook geen aansluiting op om te balanceren

Idd, had ondertussen al door dat ik men lader niet kan gebruiken. En ik heb eens naar de bijgeleverde lader gekeken en ik zie dat je daar ook de charge rate op kan veranderen dus hoeft het zelfs niet om met men eigen lader te laden.

full

Deze week ff geprutst.
Koffer gemaakt dwz het schuim vorm gegeven zodat mijn DX6i en de mCPx erin passen.
mCPx gelijk van een verlengde tail voorzien.
Canopy rubbers op de swash gezet en de linkjes met nylondraad vastgebonden.
Mvg.Bernard :n00b:

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

ook nog een vraagje van mijn kant. ik heb 4 weken geleden de mcpx gekocht en hij vliegt als een zonnetje . gisteren gezien dat de versie 2 er was. balen, maar goed. ik zit al een tijdje te zoeken naar de grommet mod. daar heb ik 2 versies van gezien. de ene doet 3 canopy rubbertjes op de ballinkjes van het servostangetje naar de swashplate en een ander doet een elasiekje boven op de bladholders. wat is nu de "echte"?
klopt het ook dat je tijdens het vliegen van normale modus naar stunt modus kan gaan?
reageert de helei dan niet heel vreemd? of moet je van de grond af aan beginnen met de stunt modus.

gr Lance

Die modificatie kan ik je niet mee helpen.

Omschakelen van normal naar idle-up en v.v. kan tijdens het vliegen, vooropgesteld dat je dat niet doet terwijl je inverted vliegt.... (maar dan heb je wel andere dingen aan je hoofd dan aan schakelaartjes friemelen, denk ik:D)

Groet, Bert

hallo,

ook nog een vraagje van mijn kant. ik heb 4 weken geleden de mcpx gekocht en hij vliegt als een zonnetje . gisteren gezien dat de versie 2 er was. balen, maar goed. ik zit al een tijdje te zoeken naar de grommet mod. daar heb ik 2 versies van gezien. de ene doet 3 canopy rubbertjes op de ballinkjes van het servostangetje naar de swashplate en een ander doet een elasiekje boven op de bladholders. wat is nu de "echte"?
klopt het ook dat je tijdens het vliegen van normale modus naar stunt modus kan gaan?
reageert de helei dan niet heel vreemd? of moet je van de grond af aan beginnen met de stunt modus.

gr Lance

Hi Lance,

Doe maar de 3 rubbertjes op de swash, het elastiekje bovenop de grips belasten de servo's teveel en die zijn al zo kwetsbaar en VOORAL, bijna nergens te krijgen als je er ééntje stuk maakt:shock:

Grtz Rudi

Zonet besteld:
- MCPX 2 + DX6I
- 4x Hyperion G3 250 mah 25C
- 2x Feathering shaft
- 2x Hoofdtandwiel
- 1x extra bladen
- 1x extra setje vijzen
- 1x aluminium tailboom XL

Dit alles voor 320 euro, mooie prijs dus ;)

Ben benieuwd hoe de mCPx vliegt met de Hyperion lipo'tjes.

? Waar haalt.. een joch van 13.. zoveel geld weg?

Sinterklaas heeft geld genoeg hé ;)

Ik heb dit jaar nogal veel geld opgebruikt.. (waar is dat heli gedoe toch goed voor..? :p) tzal wel ergens tegen de 800 gaan liggen :shock: (En dan tel ik men solo pro en sim. er nog niet bij)

(trouwens, binnenkort ben ik niet meer 13 maar 14 :mrgreen:, daarmee dat ik deze heli krijg)

Laatst bewerkt:
goeie krantenwijk ;-)

en eenmaal begonnen met heli's, is het een bodemloze put..
zoiets als wat dames hebben met die gekke paarden..

voor hetzelfde geld heb je er minimaal 50 redelijk onderhoudsvrij op een ruimte van 3 bij 5..

Mooi Jelleeee veel plezier ermee als je de heli binnen heb :cool:
ik wacht op de mSRX :D

Groet Ray...

goeie krantenwijk ;-)

en eenmaal begonnen met heli's, is het een bodemloze put..
zoiets als wat dames hebben met die gekke paarden..

voor hetzelfde geld heb je er minimaal 50 redelijk onderhoudsvrij op een ruimte van 3 bij 5..

Ik dacht ook, ik ga lekker goedkoop blijven en de plastike kds kopen..... nou, nu zit er ondertussen al een metalen kop op, kwaliteits bladen,.. Ik heb nu nog altijd mijn nieuwste bladen niet kunnen testen :( Ze zijn ultralicht dus ik denk wel dat men heli daardoor lekker licht zal aanvoelen(goed voor 3D dus)

Mooi Jelleeee veel plezier ermee als je de heli binnen heb :cool:
ik wacht op de mSRX :D

Groet Ray...

Bedankt :p Maar de examens gaan voor :( Alleen savonds in het weekend vliegen dus.. ;)

Back