Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Denk inderdaad dat jeleeee gelijk heeft ,de mcpx accu's wegen rond de 7 gram afhankelijk van je capaciteit.
De msr accu's die je nu nodig hebt weegt 4,3 gram, plus als je stekkers aan de booster gaat solderen maak je dit ding ook nog zwaarder.

Ik heb nu nog een stel accu's besteld turnigy 160 mah 30c voor 2.95 pst.
Misschien in hongkong nog goedkoper te krijgen maar ik had geen zin om lang te wachten.

zonde van die batterijen..

dan denk ik dat het toch een plug and play converter wordt van fast lad (30 euro) en een brushless motor van HK (14 dollar)

ben je voor 50 euro nog rond..

Je kan ook gewoon blijven vliegen met je oude accu's zder booster en dan een ander setje lipo's kopen voor de booster..

Wat jij zegt kan misschien wel maar daar komen nog verzendkosten + evt douana bij en die plug en play dingetjes werken soms niet optimaal..

heb ik al 10 euro voor geteld dan, en op een envelopje van china heb ik nog nooit douane gehad :)
en uit engeland heb je daar geen last van ;)

maar wat jij zegt kan ook perfect, is ook al door m'n hoofd geschoten.
Dan moet je je frame tenminste niet slopen

maar goed het indoor seizoen is toch gedaan, als ik tegen november maar wat meer power heb ben ik tevreden ;)

valt over na te denken

Ik vind het tegenwoordig gewoon leuker om wat rond te raggen met de mcpx ipv 3D te vliegen.. Er zit niet echt veel uitdaging meer in de mcpx.. Lekker chill op een hoge snelheid rondvliegen is ook leuk ( zeker met dit mooi weertje )

Jep!

Heeft iemand een idee welke kabel vd charger de +kant is en welke de -?
Ik ben ff een kabeltje aan het maken om mn lipo's met men grote lader te kunnen laden..
Kan ik dan de spanning aflezen? Want hij zit dan niet op het balanceerbordje aangesloten en volgens mij leest de lader de spanning via dat bordje af.. Of niet?

Voila, stekkertje gemaakt en kan nu de lipo's via mn grote lader laden :D nu zie ik hoelang hij nog moet laden en hoeveel spanning er nog op zat.

Damn alweer iets gesloopt nu alu mainshaft verbogen.
Ik snap echt niet dat jullie de mcpx praktisch onverwoestbaar noemen.
Ik was aan het vliegen boven het gras heli hing inverted en plots schiet de tail uit het mainframe, meteen throttle hold aan maar toch weer iets kapot.

Al dat alu is kwetsbaarder als een stock rotorkop denk ik hoor.. Ik heb al heel veel crashes gedaan en het enige wat sneuvelt is de spindle (krom), alu is meer bling bling en geeft amper voordeel..

Al dat alu is kwetsbaarder als een stock rotorkop denk ik hoor.. Ik heb al heel veel crashes gedaan en het enige wat sneuvelt is de spindle (krom), alu is meer bling bling en geeft amper voordeel..

+1

Alu assen zijn eerder een downgrade

Ik heb alleen de main shaft uit alu rest is stock.
De alu mainshaft geeft je het voordeel dat je main gear niet zo snel eraf schuift.
Jullie kunnen me niet vertellen dat jullie nog geen linkage rods hebben gebroken of de tailboom.

Damn alweer iets gesloopt nu alu mainshaft verbogen.
Ik snap echt niet dat jullie de mcpx praktisch onverwoestbaar noemen.

Heel bot gezegd: pas bling-bling plaatsen als je schadevrij kunt vliegen...

de "MTV-pimp-my-rides" zijn ook niet bedoeld voor stadsverkeer....

Groet, Bert

Ja idd Bert,

Mspeed, die alu shafts verbuigen allemaal niet zo goed terwijl plastic wat meer 'flex' heeft. In mijn saga naar het inverted hoveren heb ik de mCPX al ontelbare keren op de grond geprakt. Enige dat ik al heb moeten vervangen is de main gear (wat men eigen schuld is) en een landing gear. Ben ook al eens een rodje kwijtgespeeld dat aan de bladegrips hangt maar nog nooit is er eentje kapot gegaan.

Ik zou ook graag de blauwe bladegrips hebben omdat het zeer mooi zou staan bij mijn 'gepimpte' mcpx met groene blades en canopy maar ik laat me van echte 'performance' upgrades te plaatsen omdat ik de mCPX nog teveel gebruik als leertoestel. Leren = crashen :)

Ik heb een tijdje een alu staart gehad
die heb ik meerdere malen als een wokkel opgefrommeld, alle 4 de verbindingsstukken gebroken, toen heb ik hem maar vervangen voor een vol carbon staart.

De alu kop heb ik al meerdere malen in het winkelmandje gehad, maar ik gebruik hem als inverted trainer...
= veel crashen (zeker met die kleine ###dingen) = alu kapot

Krijg je nooit meer 100% goed

Dus ik heb nu een verlengde staart, brushless hoofdmotor, sr120 staart, ander setje hoofdbladen en een papieren kap.
Dat zijn de enige dingen die het vliegen ook daadwerkelijk beinvloeden (behalve die kap dan, maar het oog wil ook wat :mrgreen:) zonder meteen de crashbestendigheid aan te passen

Heel bot gezegd: pas bling-bling plaatsen als je schadevrij kunt vliegen...

de "MTV-pimp-my-rides" zijn ook niet bedoeld voor stadsverkeer....

Groet, Bert

Dit is ook niet mijn bedoeling om bling-bling parts te plaatsen voor de looks, maar als de stock parts niet stevig genoeg zijn dan probeer ik hier een upgrade voor te vinden.
B.v. de swashplate als je met de stock swashplate een beetje verkeerd neerkomt(gebeurd mij kennenlijk vaker als andere) plopt de binnenste ring eruit.
Dit is een aardig gepriegel en lukt je meestal niet op het veld, nadat dit een paar keer gebeurd was en het bevestigings bolletje eraf was gebroken van de orginele swashplate, daarna heb ik besloten om een alu swashplate te plaatsen.
Resultaat nooit meer uit elkaar gesprongen en niks meer van afgebroken.

En over schade vrij vliegen ik heb met mijn atom over 1 jaar al meer al 120 vluchten bijgehouden op een logboek en nog geen schade.
Mijn andere heli's heb ik niet bijgehouden maar in die 2.5 jaar dat ik CP heli's vlieg vind ik dit ook nog wel meevallen, behalve de mcpx dan.

Ben er wel over na aan het denken om toch eens bij een club te gaan, namelijk aero79 .

Back