Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Mijn MSR stond al een tijdje stil (waarschijnlijk het mainboard stuk, hij doet niks anders meer dan zenuwachtig knipperen) dus heb ik inmiddels een MSR X gekocht.
Die vind ik toch ietsje lastiger dan de MSR. Daarmee vloog ik al vrij gauw rondjes in de voorkamer (3x5 meter) maar met de X vlieg ik nog geen echte bochten, ben nauwelijks verder dan hooveren. Hij pirouetteert ook minder strak dan de MSR, daar zit altijd een afwijking bij. Hebben jullie dat ook?

Vandaag bij mn oom geweest grote tuin denk ff showen met de mcpx issie stuk:( zul je altij zien.

Bij 1% gas gaat de tailrotor al volluit draaien. Oftewel de hele heli gaat draaien en is onbestuurbaar. Het lijkt op dit filmpje:

Iemand dit al eens meegemaakt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt op een controllertje oid voor de staart die overleden is..

ik weet dat hier problemen mee zijn, zeker als je bij een crash oid te laat op de throttle hold gaat

als de motor tot stilstand gedwongen wordt, en als er dan ook de stroom er nog eens op blijft staan, fikt er op het bord wel eens een fet uit
voor de hoofdmotor is dit een bekend dingetje, staart hoor ik zelf niet zo heel veel

als je meer gas geeft, gaat hij dan nog wel harder draaien?
doet de hoofdmotor het nog, en is die te regelen (harder zachter)

En haal tijdens testen de kap eraf, wees bedacht op kleine of grote hoeveelheden rook..
als er een fet is afgefikt, kan hij best nog een keer een vlammetje maken.

Lijkt op een controllertje oid voor de staart die overleden is..

ik weet dat hier problemen mee zijn, zeker als je bij een crash oid te laat op de throttle hold gaat

als de motor tot stilstand gedwongen wordt, en als er dan ook de stroom er nog eens op blijft staan, fikt er op het bord wel eens een fet uit
voor de hoofdmotor is dit een bekend dingetje, staart hoor ik zelf niet zo heel veel

als je meer gas geeft, gaat hij dan nog wel harder draaien?
doet de hoofdmotor het nog, en is die te regelen (harder zachter)

En haal tijdens testen de kap eraf, wees bedacht op kleine of grote hoeveelheden rook..
als er een fet is afgefikt, kan hij best nog een keer een vlammetje maken.

Ja de rest werkt allemaal nog goed, alleen de staart is niet meer te bedienen die blijft vol draaien. Hoofd motor kan ik nog wel netjes bedienen

Ik heb het bord ook nagekeken bij de fet's daar zie ik niks geks. Plaatjes op internet waarbij er een kapot is zien ze er ook echt verbrand uit. Of kunnen ze ook kapot zijn zonder zichtbare schade?

Laatst bewerkt:
Mainshaft al 2 keer.(Zelfs na" landing" op gras)
Spindel shaft ook twee keer.
Moet wel zeggen dat ik de V1 gekocht op het moment dat die uitkwam.
Voor de onderste canopy stangetjes die afbreken kun je touwens een lucifer stokje op je landings gestel plakken en dan een elastiek over de canopy trekken werkt goed !!!

feathering shaft kan je trouwens terug rechten met twee tangen. Niet perfect maar goed genoeg om van de meeste trillingen verlost te zijn. Gewoon over glazen tafel rollen en zien waar de buiging zit...

full
:shock: :rolling:

Laatst bewerkt door een moderator:
komt van helifreak forum , kijken onder m cp x. Ondertussen al weer verwijderd, t' was maar wat geklungel tussendoor.

Laatst bewerkt:
Overal zie je filmpjes van geweldig 3d acties met een mcpx.
Zover ben ik nog niet. Ik ben nog gewoon aan de echte basis bezig. Dus hooveren en simpele bewegingen.

Maar, zijn rustige bewegingen ook mogelijk met een mcpx? Het is immers een klein maar vinnig ding. bvb traag een mooie cirkel of 8 vliegen. (Dergelijke zaken zullen wel niet spectaculair genoeg zijn om in een filmpje te tonen)

Gaat gewoon. dualrate erop om m wat tammer te maken en vliegen dat ding. ik deel mijne ook samen met iemand die er mee hovert en probeert rond te vliegen.

Heb in Dortmund voor e24 zon 4.2v booster gekocht.
Ben benieuwd.

Er zijn nu ook gekleurde blaadjes te koop, beter zichtbaar dan die zwarte

Ik ben er nog steeds heel tevreden mee niek.
Je merkt meteen dat die een stuk meer power heeft, zelf heb ik de hyperion 160 mah accu's en vlieg daar 4 min mee.
Begin met een kortere tijd en bepaal hoelang je kunt vliegen want hij schakeld echt meteen de boel af als de accu te ver leeg is.
Ik heb trouwens een elastiek over de canopy getrokken die over de onderste accu gaat, ziet mischien gek uit maar het werkt. ;)

Dit kleine plezier bakkie mag bij mij dienst doen als mijn eerste Collective Pitch heli. :cool: Ben lekker aan het oefenen, best een fel ding. Heb maar even een tweede Dual Rate profiel op een knop gezet met Aileron en Elevator op 50%, Exponential op 25%, voor als ik binnen in krappe ruimtes moet vliegen. Is hij een stuk rustiger. Voor de rest nog oefenen, oefenen, oefenen, en hopen op mooi wind-arm weer overdag. :D

Back