Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Nee hij onthoud wat je het laatst hebt gedaan. Dus als je na een vlucht throttle hold doet dan staat ie ook zo als je hem weer aanzet.. En moet je dus eerst 3 keer drukken..

Oh... dat wist ik niet, en ik gebruik op zich die throttle hold verder niet....
Vandaar....

Groet, Bert

students aanvulling in zijn 250/450 topic lezend, zouden deze blaadjes te licht zijn?

Ik vermoed, dat als je zwaardere bladen op een mcpx hangt, hij een stuk strakker gaat vliegen

ik zal eens testen met plakband ;-)

Ik vermoed, dat als je zwaardere bladen op een mcpx hangt, hij een stuk strakker gaat vliegen

ik zal eens testen met plakband ;-)

Zaten er bij julie dan niet die verzwaarde bladen bij?
Die rare bladen met zo'n "lulletje' op 1/3 van de lengte....
Moet zeggen dat ik hem daarmee een stuk neutraler (minder kriebelig lijkt het wel) vind vliegen, met name op snelheid.

Maar ik denk niet dat dat met het bladgewicht te maken heeft, want eeh FBL systeem zou (nagenoeg) ongevoelig moeten zijn voor bladgewicht, omdat als de bladen de reactie vertragen de FBL domweg harder gaat sturen en andersom.

Ik vermoed dat die "lulletjes" eerder dienen om het gedrag van het blad t.o.v. de bladhouder wat te beïnvloeden waardoor de rotor wat rustiger loopt. Als de rotor rustiger loopt, heeft E-stab het wat makkelijker.
Zwaardere bladen kan natuurlijk ook, maar dan moet je meer cyclic uitslag hebben voor de zelfde reactie, en dat gaat dus ten koste van het vermogen (waar de mCPx al niet veel van heeft, bij grote stuurimput zkt het toerental schrikbarend in elkaar....)

Groet, Bert

Bij mn andere 3 heli's heb ik gemerkt dat zwaardere bladen een rustiger vliegbeeld geven, met minder verrassingen
Moet ik wel even toevoegen dat ik bij alle 3 (4 ondertussen) wel fbl bladen gebruikt heb

Ik vermoed dat dit een beetje gyro werking is, net alsof je bij een paddle heli gewicht aan de paddles toevoegt om hem rustiger te maken
Meer gewicht in de rotordisc, waardoor hij minder snel van zijn plaats wil

De andere 4 heli's worden inderdaad wel een tik rustiger op roll en aileron, maar niet schrikbarend

Ik ga gewoon eens testen
Of ik verleg het zwaartepunt wat naar buiten, geeft hetzelfde effect

iemand al geprobeert om met een batterij te vliegen met grotere capaciteit?
zoals bijvoorbeeld de 240 mAh zippy ?

waar bestellen jullie trouwens reserveonderdelen? zou ook wat dingen willen bij bestellen (is bv al 1 balletje van mn swashplate :) )

Grt

Mijn nieuwe mCP X trilt flink als ik wil opstijgen. Volgens mij komt dat doordat de hoofd as op en neer kan bewegen. Er zit dus wat speling op bij het grote tandwiel onder. Hoe kan ik dat oplossen?

P.S. De heli is net nieuw en ik heb nog geen grote crashes gemaakt. Wel een keer wat hard neergekomen. Daarna heb ik dit probleem.

Tandwiel even goed op de hoofdas drukken. schiet er vrij snel en vaak uit bij tikjes/harde landingen.

Jeej ik hoor nu ook bij de club:
img9607f.jpg

Back