Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Even een paar foto's met beter licht:

img0036yx.jpg

img0039ir.jpg

img0043vz.jpg

Nadat vandaag het lager een paar keer uit de swashplate gelopen is, begin ik me af te vragen of ik daar met een metalen swash plate minder last van zou hebben ?

metaal buigt (en buigt niet altijd terug), kunststof buigt wel terug.
goedkoper is om gewoon de kunststof te vernieuwen, die gaan ook erg lang mee

als je alu gaat gebruiken, moet je wel zeker weten dat het geen extreme klappen krijgt

ik vlieg nu met de metalen, omdat van die plastic net de balletjes afbreken..
met de metalen ga je dat niet voorhebben

en ik denk niet dat er al mensen zijn die hun swashplate al krom gekregen hebben?
zou ik zeer sterk vinden

Vlieg al zeker 5 maand met een metalen swash zonder probleem, van de plastic swash heb ik er een aantal stuk gehad zoals afgebroken swashballs, lager uit mekaar gekomen, sleet, ect....
Sinds de metalen swash geen problemen meer, is zijn geld meer dan waard:cool: En crashen doe ik ook hoor, uit alle richtingen, hoogtes en snelheden:D:D:D.
Daar dient mijn MCPx namelijk voor:mrgreen::mrgreen:

Grtz Rudi

als ik met mijn mcpx hoover op ooghoogte, zie ik dat de staart behoorlijk trilt. Kan ik dat beschouwen als normaal? Anders vliegt hij perfect zoals het moet.

Vaak is het de Featheringshaft die een beetje krom is. kost 6,- of gewoon loshalen en weer een beetje rechtbuigen (lukt nooit 100%) , maar werkt wel,.. ;)

Misschien dat gewoon de hele heli trilt .. Bladspoor is meestal het gevolg van een kromme feathering shaft, dus als de bladen niet in 1 horizontaal vlak lopen is de feathering shaft krom.

En kan ik het bladspoor afstellen bij een mcpx?

Bladspoor komt meestal ook door een Featheringshaft of Spindle die wat krom is. Dit kan je checken door de blades te verwijderen en met een schroevendraaien de spindle te draaien, als één van je bladegrips beweegt wil dit zeggen dat de spindle niét meer recht is en dat je deze dus best vervangt;)
Bladspoor kan je op de MCPx niet aanpassen omdat deze vaste plastic linkjes heeft, hooguit kan je wat opvulringen tussen de grips en blades steken, maar meestal los je dit op door de schroef bovenop de grips een kwartslag meer/minder aan te draaien.
Bij bladspoor tot 3mm heeft de heli meestal geen probleem:cool:

Grtz Rudi

Bladspoor komt meestal ook door een Featheringshaft of Spindle die wat krom is. Dit kan je checken door de blades te verwijderen en met een schroevendraaien de spindle te draaien, als één van je bladegrips beweegt wil dit zeggen dat de spindle niét meer recht is en dat je deze dus best vervangt;)
Bladspoor kan je op de MCPx niet aanpassen omdat deze vaste plastic linkjes heeft, hooguit kan je wat opvulringen tussen de grips en blades steken, maar meestal los je dit op door de schroef bovenop de grips een kwartslag meer/minder aan te draaien.
Bij bladspoor tot 3mm heeft de heli meestal geen probleem:cool:

Grtz Rudi

bedankt

Vandaag de staart van men mcpx verlengt, alleen zit ik met een probleem. Hij draait makkelijk in de mount in het frame.. Hoe is dit op te lossen? Ze zeggen dat je een stukje moet afvijlen maar dit veranderd toch niks aan het draaien?

Bedankt!

Back