Ff 2 dingetjes geveegd..
Het zou prettig zijn als we het een beetje netjes houden heren
Dylan,
Tijdens op en aftoeren rammelen alle heli's wel een beetje. Ook grote.
Punt is, dat ieder frame zijn eigen eigen frequentie kent. Ligt die frequentie in een gebied gelijk aan het rotortoerental of eronder, hij gaat rammelen als een gek.
Ik heb een mini titan, die knalde bijna letterlijk uit elkaar af en toe..
Optoeren geen last, vliegen ook niet.
Alleen aftoeren. En je kunt er ook niet gek veel tegen doen. Ik kwam erachter dat bij dat geval de bladen met 0 pitch aftoeren soms hielp.
Maar soms ook niet.
3 keer een tail strike gehad, paar goeie klappen op de staart gehad. Setje bladen kapot.
Heb nu een andere kop erop gezet (zat een knalharde rigid fbl kop op), en probleem opgelost.
De oude kop in samenstelling met mijn mini titan bracht de eigen frequentie in een verkeerd gebied.
Mini's zijn er verschrikkelijk gevoelig voor.
Al deel ik jouw ervaring met de mcpx bl niet.
In vlucht rammelt de staart een beetje tijdens hoover. Maarik heb hem toch niet gekocht om te hooveren..
Wel heb ik het vinnetje eraf gehaald, dit scheelt best wel wat met zijwind etc
Maar, waarschijnlijk toert hij af, en rammelt dan even als een gek? Skids los, zo hard?
Probeer eens een beetje te spelen met het strakker /losser draaien van de bladbouten.
Als je rotorblaadjes erg los staan, willen ze ook wel eens eerder gaan slaan
Zelfde geld voor te strak.
Uitbalanceren van bladen kan ook helpen.
Gescheurde onderdelen in een frame zijn ook nooit echt positief.
Feit dat je walkera's het niet hebben, zegt gewoon dat daar een ander frame in zit.
Of het frame heeft wat meer flex, waardoor de trilling niet meteen als probleem naar voren komt. Maar aanwezig is het, in iedere heli..