Ik kom net terug van een vliegmeeting bij het Loo te Apeldoorn. Dylan had me uitgenodigd om eens te komen kijken en het leek me wel een goed idee om wat ervaringen op te doen.
Mooie machines gezien en erg aardige luitjes ook. Het ging om plezier hebben en dat is aardig gelukt. Een prachtige Logo 600 in actie kunnen zien, wat een beest is dat zeg.
Verder waren er ook een batterij mCPxjes dus die zoemden ook vrolijk rond door elkaar heen. ik had ook mijn Skyrunner meegenomen en die deed het toch niet slecht. Een paar mensen hadden ook interesse in zo'n ding want het vliegt zo makkelijk en bijna crashbestendig.
Na een poosje besloot ik me eens aan een LiPo'tje te wagen en toen was het eigenlijk weer een droom. Ik had nog niet veel buiten geoefend maar hier was ruimte zat en na een paar seconden hoveren dacht ik, knallen met die banaan.
Het ging zo geweldig, binnen no time vloog ik vol gas rondjes en liep ik heen en weer te zoeven, ik kon het niet geloven. Die simervaring heeft me toch geholpen want hij reageerde precies zoals ik dacht.
Ik was in het begin bang dat ik de mCPx niet meer zou kunnen zien door zijn afmeting, maar dat viel allemaal reuze mee. Als je maar je laatste positie onthoudt en dan probeert weer terug te komen is er niks aan de hand.
Ook nose in hoveren, piroutje draaien en dan vol gas ergens heen vliegen, cyclic naar achteren zodat ie verticaal gaat, op de piek een 180 en dan weer vol gas terug racen, scherpe bochten eruitpersen etc.
Wat geweldig is het toch zeg, echt grandioos en zo verslavend.
Ik vond het zo heerlijk om eens met het ding los te kunnen gaan en het stuurde precies zoals ik dacht. Ik had ook totaal geen angst of stress, het ding deed gewoon wat ik vroeg. En als ik de kluts ff kwijtraakte, gewoon rechttrekken en zachtjes weer nose in wat dichterbij brengen.
Man man wat een hobby.....
Thanks voor de uitnodiging, Dylan, het was echt helemaal te gek!
Dit is een uberyay deluxe 3000 Pro™-dag