Blade MQX BNF

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door areon, 29 dec 2011.

  1. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Gisteren leuk kunnen vliegen met de MQX, incl flips loopings etc. Tot ineens 1 van de motoren er spontaan mee stopte. Na gas dicht pakte de motor gewoon weer op. Sindsdien stopt diezelfde motor elke keer als het gas boven ca 3/4 komt, daarbij een korte 'gil' uitend (de beste omschrijving voor het geluid is een korte 'scream'). En na gas dicht doet alles het weer.
    Iemand een idee waar dit aan ligt? Zou het in de motor of in de ESC zitten?
     
  2. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    De ESC zou je uit kunnen sluiten door de motor uit te wisselen met een andere.
    Het lijkt me niet dat die herrie zal maken. Ik zou de lagertjes ook checken.
     
  3. DiGifreezer

    DiGifreezer

    Lid geworden:
    17 mrt 2009
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Uden
    heb ik ook gehad,accu ff los en weer vast, en weg probleem.
     
  4. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Net even 3 lipo's leegevlogen. Dan merk je dat je nog enorm veel moet leren. Een autootje besturen gaat me inmiddels wel goed af, maar echt leuke dingen met dit geweldige apparaatje doen, zal nog wel wat uurtjes oefenen kosten.
     
  5. DiGifreezer

    DiGifreezer

    Lid geworden:
    17 mrt 2009
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Uden
    Petertje
    gelukkig ben ik niet de enige doe nog veel moet oeffenen.
    en leren mijn DX6i goed in te stellen;o)
     
  6. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Die DX6i is een wereld ding. Mooi hoe je alles in detail naar je eigen smaak kunt instellen.

    Ik ben er inmiddels achter dat (positieve) expo niet mijn ding is, ondanks dat veel mensen er baat bij blijken te hebben. Ik heb redelijk gevoelige vingers, dus ik vind het juist prettig als er dan bij een kleine uitslag ook echt iets gebeurt.

    Ik blijf er met de mQX moeite mee hebben om anders te sturen als ie op me af komt of opzij vliegt, terwijl ik dat bij mijn mSR zo goed als kwijt ben. Dat zal ook wel met de vorm van het model te maken hebben.

    Hopen dat het lekker windstil blijft zoals gisteravond en veel oefenen.
    Vooruitgang is er wel, maar alleen wat langzamer dan verwacht.
     
  7. DiGifreezer

    DiGifreezer

    Lid geworden:
    17 mrt 2009
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Uden
    ja idd hoveren, links en rechts voor en achteruit en draaien gaat nu redelijk goed.
    zogauw als ik 160 graden draai en de mqx op me af laat vliegen gaat het net als bij jouw mis,kwestie van oefenen lijkt me.
    net als met leren fietsen, eerst flikker je steeds om en na een tijdje doe je de gekste dingen met de fiets,,,nu nog de mqx;o)
     
  8. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Haha. Eerst BMX, dan mQX!
     
  9. DiGifreezer

    DiGifreezer

    Lid geworden:
    17 mrt 2009
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Uden
    petertje,

    zou je mij willen vertellen hoe jij alles ingesteld hebt?
    misschien dat dit voor mij ook iets is.
    ik ben al heel veel op youtube aan het kijken.
    ik denk dat ik eens naar een vliegclub hier in de buurt ga,en eens vraag of ze mij het een en ander willen vertellen en leren.
    ben eigenlijk niet zo van de clubs maar meer van vrijheid blijheid.
     
  10. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb nog niet zoveel veranderd ten opzichte van de standaard instellingen.
    Als ik binnen vlieg staan D/R Expo voor aileron en elevator allebei op 50% zonder expo en buiten op 100% met +10% expo zodat ie iets zachter is rond het middenpunt.
    D/R Combi staat op FM zodat je met 1 knop kan overschakelen van binnen naar buiten.

    Niks spannends dus naar mijn idee.
     
  11. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Vandaag kwam mijn motor binnen, de BLH7504 ofwel de linksdraaiende motor. Als ik op de tekening kijk en achterhaal welke nu de motor linksachter is (als je in X-mode vliegt), kan ik niet anders concluderen dat dit de BLH7504 moet zijn. Ik dacht het al toen ik naar de kleur van de draden keek (blauw/rood in plaats van zwart/wit), dit zal vast de verkeerde zijn.
    En ja hoor.

    Dus: of ik kijk verkeerd, of de exploded view in de manual klopt niet.
    Opzich makkelijk op te lossen door de motorplug om te keren, maar toch, het is raar.

    Iemand anders dezelfde ervaring of de overtuiging dat ik iets verkeerd heb gedaan?
     
  12. DiGifreezer

    DiGifreezer

    Lid geworden:
    17 mrt 2009
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Uden
    petertje bedankt voor je instellingen,kan ik eens kijken of dat voor mij ook fijner vliegt.
    niet dat ik nu niet fijn vlieg, maar je weet nooit of het beter kan?!
    wat bedoel je met D/R combi staat op fm,welke knop is dat?
    of stel je dat in het menu in?
     
  13. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    In het setup menu kun je D/R combi op FM instellen. Dan kun je met de Gear/FMode knop in een keer zowel aileron als elevator overschakelen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik heb mij er vanmiddag ook eentje cadeau gedaan, na alle goede reacties hier en leuk voor de vakantie, ik heb er een in Pijnacker opgehaald en thuis gekomen dacht ik hem even te binden met mijn DX6I, dat wilde maar niet lukken dus uiteindelijk weer terug naar de winkel om hem te laten binden met mijn zender, daar ging het na velen pogingen uiteindelijk lukken, even in de winkel gevlogen en zo te zien ging als zoals het hoorde.
    Dus blij naar huis dat ik hem zelf kon vliegen, thuis ging hij ook mooi recht naar boven , maar op een gegeven moment ging hij bij het stijgen met drie rotors omhoog, maar die rechts voor leek niet genoeg toeren te maken en de MQX sloeg over de kop en lag te spartelen op zijn rotors, sinds dien krijg ik hem de lucht niet meer in, heeft iemand een idee wat dit kan zijn.
    Het lijkt erop dat de MQX een slechte binding met de DX6I heeft, want op een gegeven moment wilde hij geen verbinding meer maken met de DX6i, na veel gehannes lukte dat uiteindelijk weer , maar rechtstandig de lucht in gaat niet meer.

    Ik begrijp er niets van, wat ik mij achteraf wel realiseerde wat dat de doos waar hij uit kwam niet verzegelt was, maar ik zal tot maandag moeten wachten voor ik er mee terug kan naar de winkel zodat die er eens naar kunnen kijken.

    Maar tips zijn altijd welkom.
    Jan
     
  15. ReneDL

    ReneDL

    Lid geworden:
    8 feb 2004
    Berichten:
    313
    Locatie:
    Ursel 9910 Belgie
    Je lipo's eens goed laden en herbinden en eens controleren of er niets tussen de tandwieltjes zit, lukt het dan niet er mee terug gaan naar de winkel.
     
  16. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp

    Ik heb dit allemaal al geprobeerd, maar het lijkt wel of een van de 4 motortjes minder kracht heeft waardoor de MQX schreef gaat en als je door probeert op te stijgen slaat hij om.:rolleyes: :help:

    Misschien is een van de motortjes gewoon een maandagmorgen exemplaar :confused:

    Stom stom ik heb niet in de gaten gehad dat de 2 witte en de zwarte niet het zelfde zijn omdat ze tegen elkaar in draaien, ik had dus de verkeerde rotor geplaatst.


    Jan
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2012
  17. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Lol. Kan ik me best voorstellen. Ik snapte eerst ook niet dat er 4 verschillende propellors in zaten (met de kleur meegenomen dan).
    Inmiddels wel ontdekt dat de propellors van een WLToys V929 100% hetzelfde zijn, alleen een heel andere prijs hebben.

    Vliegt ie nu wel naar je zin, Jan?
     
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Je mag ander wel bij mij langskomen, ik heb er ook eentje met een DX6i



    mvg Rene
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb een probleem met m'n mqx als ik probeer stil te gaan hangen.
    Het gas blijft in dezefde stand staan (DX7 en met m'n nieuwe DX7s ook. )
    en vlieg dan zo ongeveer een metertje van de grond. af en toe gaat die dan omhoog, af en toe zakt die vrijwel tot aan ge grond.
    ik zou echter verwachten dat als je maar heel zachtjes vooruit vliegt, boven een pleintje, dat je hoogte dan toch aarig constant zou moeten blijven zolang je het gas ook constant houd? of in ieder geval niet dat er meer als 3 meter hoogeverschil ontstaat zonder dat je maar iets doet?
    Heeft iemand dit probleem ook gehad?

    Verder vind ik het een geniaal dingetje. :) vliegt er leuk.
     
  20. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Wind?
     

Deel Deze Pagina