Blade MQX BNF

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door areon, 29 dec 2011.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    [mod] kalm maar heren... dit is typisch zo'n gevalletje waarbij je de text leest, en de toon waarop het gezegd word er zelf bij moet verzinnen.... en daar ontstaan wel eens misverstanden.

    Denk niet dat het zo naar bedoeld was als dat het opgevat werd.... [/mod]
     
  2. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Doen we(ik) :D ff wat anders ik heb deze MQX dan op mijn DX5e ingesteld ,
    maar als ik de high/low rate verander merk ik uiteraard dat ie feller reageert maar het opstijgen voelt bij mij toch hetzelfde...

    Oo en ik zij dat je eruit was maar is dat ook zo ?
    sorry ik heb inderdaad weer een beetje half gelezen....:oops:

    Groet Ray...
     
  3. pvanheumen

    pvanheumen

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Ridderkerk
    Was ook niet de bedoeling van mijn reactie :oops:, drukke dag op kantoor vandaar.

    Heb nu Expo aangezet en ik vind het net niet, terwijl de Elevator en Aileron trim op zo'n 25% staan.

    Heb natuurlijk niet zo veel ervaring, ik vlieg in een x configuratie, de 1e keer geef ik juist gas, dan drift die direct naar links en dan soms weer direct naar rechts.

    En dat gas zet ik natuurlijk niet direct helemaal open, ik doe dat met beleid stapje voor stapje.

    Misschien dat ik zaterdag even langs de winkel loop om te vragen of die er eens naar kan kijken.

    Nogmaals het is zeker niet mijn bedoeling om hier iemand uit te maken voor @#$.

    Ben al blij dat ik wat hulp krijg :thumbsup:
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  4. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    OO viel ook wel mee hoor plus dat we er al weer uit zijn :cool:
    ook succes maat en hou ons dan op de hoogte graag !

    Hmmm nu heb ik werkelijk net de zender gebruikt die erbij hoort(komt) en mijn god wat een verschil zeg :eek:

    die is (komt een MEGA doh! moment) echt een op een met de MQX ingesteld,
    vloog namelijk echt heel erg rustig bijna alsof er een delay in zat, LOL..

    misschien dat je deze zender er is bij probeert (ik weet niet precies hoeveel ervaring je al heb) of had je de BNF versie gekocht ?
     
  5. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    @pvanheumen: Je woont in Ridderkerk. Dat verraad welhaast waar je 'm vandaan hebt :) Inderdaad: laat de winkel er even naar kijken, het hoort immers werkend de winkel uit te komen. Zelf klooien is leuk, maar aan het begin van je hobby nog even niet denk ik, dan wil je weten dat het goed is.
     
  6. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Een zogenaamd grapje, humor om te lachen. Je weet wel. Niet zo lichtgeraakt.
    Ik heb vanaf het begin pogingen gedaan om te helpen en bedoelde het niet zoals jij het opvat.

    Dusssss, we gaan gewoon verder.
     
  7. pvanheumen

    pvanheumen

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ik woon inderdaad om de hoek ;) bij MrHobby. Ik heb de BNF versie gekocht op aanraden van MrHobby, dus zonder zender. De orginele zender is volgens Mrhobby een Mickey Mouse zender.

    Ik heb dus een Spektrum DX4e erbij gekocht als zender, het binden ging zonder probleem, gisteren heb ik de Expo optie aangezet.

    Maar het blijft een drama om te vliegen, ik vlieg in mijn studio (grote kamer) ik geef niet veel throttle hij stijgt normaal op, maar zodra ik de andere stick gebruik dan vliegt die alle kanten op.

    Misschien dat het met de orginele zender (die ik er niet bij heb) wel beter gaat, ik ga MrHobby een email sturen en hem het probleem voorleggen.

    Desnoods kan hij het met laten zien waar ik op moet letten, of doe ik iets verkeerds ik heb geen idee.

    Ben echt een beginner met vliegen en heb er lang over nagedacht om iets te kopen, en heb me na lang inlezen en kijken op het forum hier toch besloten om een Blade mQX te kopen. Als beginner is dit volgens mij wel een leuk ding om mee te beginnen.
    Ik hou jullie op de hoogte.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  8. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ik heb het vermoeden dat je te veel en te grof aan het sturen bent. Wat overigens heel normaal is, dat zie ik terug bij alle beginners. Halve knuppeluitslag is al VEEL te veel, dan gaat het model er inderdaad hard vandoor. Je zult moeten wennen aan het geven van hele kleine uitslagen, je moet subtiel gaan leren sturen. Dat kost tijd. Het leuke van de MQX is dat hij om 3 assen gestabiliseerd is, als je niets doet zal hij dezelfde stand in de ruimte houden. Er is 1 situatie waar het model echter moeite mee heeft, en dat is als je rechtstandig of met weinig snelheid naar beneden zakt, dan kom je in de eigen turbulentie terecht. Dan kan het model soms onverwacht hard naar beneden zakken en is relatief veel gas nodig om de daalsnelheid er weer uit te halen.

    Toch zou ik ook teruggaan naar de winkel. Mocht er toch iets mis zijn met je model of zender komt de winkelier daar dan achter. Mocht de winkelier wel keurig kunnen vliegen met je model weet je dat nog even moet oefenen. Een paar minuten instructie kunnen je soms al veel verder helpen. Kijk goed hoe hij stuurt, wat voor (kleine) uitslagen hij gebruikt.

    Succes!
     
  9. pvanheumen

    pvanheumen

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ik geef en probeer op een normale wijze gas te geven en ook de andere stick met kleine stapjes te bedienen.

    De reden dat ik er een Spektrum DX4e bij gekocht heb is de volgende, hij ligt een stuk beter in de hand dan de orginele die er bij hoort.

    En ik weet dat die sticks heel heel erg gevoelig zijn wat gebruik betreft.

    Heb vandaag per email contact gehad met MrHobby, en loop zaterdag even langs dan gaan we er even naar kijken.

    En ik moet zeker meer oefenen inderdaad, maar de lipo is zo leeg haha.
    Wordt vervolgt, ik hou jullie op de hoogte.
     
  10. Mc T

    Mc T

    Lid geworden:
    8 sep 2008
    Berichten:
    170
    Minder..

    Wat ik zelf bij starters met mqx'en heb gemerkt, het vertrekpunt dat een quad, de mqx super stabiel is, maar dat is wel wat anders dan makkelijk/ zo er mee wegvliegen, daar blijft oefening voor nodig. De Dx4, DX5 en dual rate, dat zit ook op de standaard mickemouse zender volgens mij. Maar dat is voor de starter, zelfs met een mqx gauw niet voldoende. Met bv de Dx6 kan je de uitslag verder terug schroeven bv rond de 25 procent en dan wordt het een stuk beter beheersbaar en makkelijker vliegen, stabiel is de mqx tenslotte vanzelf al. Oefen bijvoorkeur binnen als je veel ruimte hebt (4x4 meter is voor de starter niet gauw groot genoeg of buiten mits windstil). En hoe beter het gaat, hoe meer uitslag je kan instellen hoe gekker je kan doen en ook weer kan opvangen.
     
  11. pvanheumen

    pvanheumen

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Ridderkerk
    Net even bij MrHobby langs geweest (zoals afgesproken) en hij vliegt gewoon goed.

    Ben een beginner en daar ligt het probleem dus, ongeduldig en zoals een ict'er zegt dikke vingers.

    Hij zette hem op de toonbank hield de mQX vast en zag direct dat bij wat throttle er maar 3 blades gingen draaien, dus opnieuw binden en voila direct goed.

    Martin nog een keer laten zien hoe en wat (met de Spektrum DX4e) en het werkt gewoon goed.

    Net 20 min thuis gevlogen en inderdaad hij doet het, wat wel belangrijk is als er dus iets raar's aan de hand is opnieuw binden.

    Wist niet dat binden zo belangrijk is voor zo'n ding. Misschien kan iemand me hier uitleggen waarom dat binden ze belangrijk is.

    Maar goed ik ben blij en ook de hulp hier op het forum waardeer ik enorm.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2012
  12. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Hmmm nou weet ik wat het doet,
    de Dx4e wil nog wel is van bind mode af gaan dus gewoon dat je de RC weer opnieuw moet binden,
    had dit bij mijn mCPX een paar keer...

    maar goed, binden is inderdaad wel iets waar op gelet moet worden !!

    Groet Ray en hoop dat het allemaal gelukt is !
     
  13. pvanheumen

    pvanheumen

    Lid geworden:
    3 jun 2012
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ben trouwens ook opzoek naar een paar reserve lipo's, welke kunnen jullie me aanraden om te kopen.

    De stock of misschien Hyperions 550
     
  14. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    100% de Hyperions !! veel betere vlucht tijden, en je merkt ook een verbetering qua vermogen. de heli reageer iets sneller en feller.

    tipje .... als je deze hobby echt leuk gaat vinden, verkoop dan snel die DX5 zender en ga snel over op de DX6i zender. zoals al eerder beschreven, veel meer instel mogelijkheden waardoor je 100% beter kunt leren vliegen zonder veel brokken. je kunt de reactie snelheid rond mid stick vertragen, wat voor een beginner erg handig is, uitslagen verminderen enz. dat vliegt dan veel gemoedelijker om te beginnen.
     
  15. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Als ik dit allemaal lees, word ik nog ongeduldiger. Ik ga, als het goed is, morgen mijn nieuwe mQX en een DX6i halen. Kan ik gelijk eens kijken of mijn mSR X beter vliegt met een DX6i.
     
  16. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    Kan ik je nu al een antwoord op geven ....... Nee, hij vliegt er niet beter van. Maar als je de zender goed insteld, vlieg jij er wel 100% beter mee !!
     
  17. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    +1

    kon het bijna niet beter verwoorden....
    Groet Ray...
     
  18. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    Ik spreek uit eigen ervaring. Sinds ik met de DX6i vlieg, gaat het 200% beter !!
     
  19. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Misschien was makkelijker een beter woord geweest. Ik moet zeggen dat de mSR X vergeleken met mijn mSR een beetje tegenvalt. Toen ik de mSR X aanschafte dacht ik al aan een DX6i om met één (goeie kwaliteit) zender alles te kunnen vliegen.
    De mSR ligt helaas aan stukjes. Als de mQX niet bevalt, kan ik altijd de mSR nog restaureren.

    Maar dat laatste zal wel meevallen denk ik, gezien de hoeveelheid positiviteit in dit topic.
    Dank voor de reacties in ieder geval.
     
  20. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    zet dan bij beide toestellen op de aileron, elevator en rudder de expo bij stand 1 op 80 / +40. als je dan de schakelaars omzet van 0 naar 1 heb je i.p.v. 100% maar 80% uitslag, en de reactie snelheid bij midstick vertraagd.
    en als je de schakelaars op 0 zet alles normaal 100% en snelle reactie.

    dan kun je in stand 1 lekker rustig het toestel verkennen zonder dat deze bij een beetje stick uitlag gelijk alle kanten uit zwaait.
     

Deel Deze Pagina