blaster 2

oke d nog wat up zien te mixen bij launch en down bij flap.
eerst de juiste mixers zien te vinden dan:p

expo instellen en cg controleren, lipo klaarmaken( zal voor vanavond zijn hoop ik)

ik heb voor te landen wel geen 45° naar beneden,(ik zal het dan eens meten)

ik heb voor te landen wel geen 45° naar beneden,(ik zal het dan eens meten)

geeft niet... je zal gewoon minder fel remmen....
hoe harder je ze naar beneden zet hoe meer DOWN moet meegemixed worden. boven hoog in de lucht even testen, zo zie je of het te weinig of te veel is.

je moet er wat mee experimenteren in de toekomst... ik kom graag graag onder 60° naar beneden gedoken met de remmen vol open. zo kan ik kort binnenkomen indien weinig vliegruimte.

als ik plek heb is het vaak vliegen zonder remmen ;)

hij is klaar, alles geprogrammeerd en mooi uitgebalanceerd volgens instructies.

gewicht slaat denk ik wel wat tegen
329gram incl 10gram lood en een nimh pakketje....
hiermee wel uitgebalanceerd, dus hoe ik dit met lipo ga klaarspelen?

ook de ontvanger is vervangen nu!

hij is klaar, alles geprogrammeerd en mooi uitgebalanceerd volgens instructies.

gewicht slaat denk ik wel wat tegen
329gram incl 10gram lood en een nimh pakketje....
hiermee wel uitgebalanceerd, dus hoe ik dit met lipo ga klaarspelen?

ook de ontvanger is vervangen nu!

zonder lipo vliegen , maar met gewone nimh celletjes ;)
maandag gaat de wind weer liggen, perfect invlieg weer dus.

330 gram is het einde van de wereld niet hoor :)
hij zal nog schitterend presteren, en je moet pas bij 4bft ballast gaan steken ;)

succes met de maiden!

Hallo,

gisteren met een vriend( ook gebeten door het DLGen) nog wat gaan smijten.

de birdy hebben we snel aan de kant moeten leggen, want de hoogteservo deed raar( nu zit er een andere en nieuwe in, probleem opgelost)

daarna maar samen om beurten met de blaster gevlogen.

P1080708.JPG

P1080707.JPG

we waren al een goed kwartiertje aan het gooien toen we plots voor de eerste keer het gevoel hadden van hmmm, gaat die nu omhoog???
in een tijd van enkele minuten zaten we op een heel grote hoogte, wow eerste keer thermiek. en een klein halfuur boven geweest. we hebben dit tot 3 keer toe kunnen presteren! was echt leuk!

nu zit ik op mijn voorlijst van de blaster wel met 2 kleine deukjes( naast het veld geland:( ) is er een mogelijkheid om dit te herstellen, en hoe doen jullie dit?
Groeten

Als de deukjes echt klein zijn.... zitten laten.
Natte doek en strijkijzer erop wil helpen als het een vleugel is uit massief schuim.
(Bij de Blaster niet het geval vrees ik)
Of een Tesa tapje (iets oversized) erover.
Heb ik bij een houten vleugel wel eens gedaan. Dan 'overspan' je de indeuking met tape.
Dan is weer strak en is het aerodynamisch weer redelijk in orde.

p.s. leuk vliegverslagje!

Blaster is een schalenvleugel. Zit nu even te twijfelen of het Rohacell is. Indien het rohacell is kun je het met een speld een beetje uitdeuken en dan met ca repareren. als het geen rohacell is, GEEN ca gebruiken.

Hallo,

al een aantal weken goed gesmeten en vele vluchten enzo gedaan, zelfs acro begint aardig te lukken.
vandaag jammergenoeg het noodlot tegengekomen...
tijdens het werpen de grond getikt en vleugel dwars door, dus die is onherstelbaar( ik kan er wel een mini van maken nog)

het is dus uitzien voor want anders. het blijft de max en niet vervelen, dus moeten we verder he!

heb je een foto van de schade? Misschien is het nog wel goed te repareren. Alleen met een beetje gewichts toename als gevolg. Deze vleugel hing ook alleen nog aan de bovenhuid aan elkaar (vleugel gebroken tijdens worp en daarna recht de grond in)

scaled.php

Hallo,

al een aantal weken goed gesmeten en vele vluchten enzo gedaan, zelfs acro begint aardig te lukken.
vandaag jammergenoeg het noodlot tegengekomen...
tijdens het werpen de grond getikt en vleugel dwars door, dus die is onherstelbaar( ik kan er wel een mini van maken nog)

het is dus uitzien voor want anders. het blijft de max en niet vervelen, dus moeten we verder he!

tipstrikes zijn het grootste gevaar, daarom dat ze me van de eerste moment duidelijk gemaakt hebben vlak te draaien...
hopelijk kan je er nog wat mee doen. anders is het weer zonde van een kist! succes

ik zal straks es foto's plaatsen, niet te redden denk ik, hoofdligger ook door...

P1090050.JPG

P1090051.JPG

meer foto's:https://picasaweb.google.com/creacri/18Maart2012#

ik had hem 2dehands gekocht en daar zit nog een 2de vleugel bij, maar die heeft een "barst/deuk onderaan in de hoofdhuid. niet door en door dus, maar als je de vleugel in je handen neemt zie je hem wel bewegen... eventueel kan ik die wel versterken dus is niet alles verloren moest ik die kunnen maken.
anders wordt het een nieuw model...ik weet het nog niet.
op het te koop gedeelte staat een vleugel te koop van een highlight, maar daar moet dan nog een romp voor te vinden zijn...

Laatst bewerkt:
Hoi,
Is volgens mij te repareren maar wordt dan natuurlijk zwaarder en ziet niet meer zo mooi uit. Met koolstofvlies 93gr krijg je het dan niet meer stuk op die plaats.

hmmm ik heb al enorm veel dingen hersteld uit hout enzo, maar hieraan hmmm, mede door dat de hoofdligger er ook uit is enzo...

koolstofvlies, waar kan ik dit halen? ik kan eventueel wel een strookje op die andere vleugel kleven, zodat ik die kan gebruiken?

Mijn bescheiden voorstel:
Maak een basis met dezelfde V-stelling waarop je de vleugel kan leggen. Puzzel de losse stukken aan elkaar en fixeer deze met CA lijm (+zandkorreltjes). Leg naast de breuk van de hoofdligger een holle koolstof staaf, zolang mogelijk (is afhankelijk van de V-stelling), voor en achter de ligger. Fixeer beide staafjes met CA-lijm (+zandkorrels). Spuit nu het open gedeelte en een klein beetje in het gesloten gedeelte van de vleugel constructieschuim. minstens 24 uren laten liggen op kamertemperatuur. Snij de uitgeharde schuim weg volgens het profiel van de vleugel. Verstevig de herstelling met een stukje koolstofvlies of glasvlies (25gr) en epoxy uiteraard. Indien voorlijst en/of achterlijst gescheurd of gebroken zijn = zelfde werkwijze als bij ligger.
Beide vleugels kan je op deze manier herstellen.
Extra gewicht? <10gr
Ik spreek of liever schrijf met ervaring;)

ja idd met te proberen doe ik niets verkeerd in principe...
ik was eventueel toch van plan om na deze zomer(veel oefenen en kijken of ik het nog steeds leuk vind) een nieuw model te kopen. over dat 2de argument moet ik niet twijfelen denk ik:p
dus suggesties enzo zijn dan altijd welkom, of mensen die na hun seizoen wat wegdoen:p mogen mij altijd contacteren.
ik post wel foto's van de "herstelwerken"

groeten en bedankt!

Bij herstelwerzaamheden wel goed letten op zo min mogelijk gewichtstoename.

klopt! een teveel aan lijm geeft geen extra sterkte...

wat je moet doen (echt haast moeten) is je glasmatten of carbonmatten op een plastiekfolie klaarmaken. epoxy goed aanbrengen met een borsteltje ofzo, en dan met een keukenrolletje ofzo goed inwrijven, en daarna het overtollige er uit duwen/wrijven met doekjes...

overtollige epoxy zorgt alleen maar voor problemen...

daarna kan je het stuk MET folie mooi op het punt leggen dat hersteld moet worden (en aandrukken met gewicht), achteraf kan je dan zonder problemen de folie verwijderen. (mits het mooi vlak aangebracht is.)

Back