blaster 2

hallo,

na de herstelling van de vleugel heeft de blaster al heel wat vluchten gemaakt, de ene al veel beter dan de andere. maar na de laatste worp, ben ik blijven haperen aan een knop in de zender(stom van mij idd) en hij maakte direct een looping. ik heb hem kunnen opvangen maar de staartbuis heeft een breuk opgelopen, en het stukje waar de vleugel op rust ook.
Ik heb het ter plaatse kunnen herstellen met wat zap en wat glasvezel(de breuk in de buis was miniem)
maar ik had dit beter niet gedaan.

Toen ik hem kocht was de staartbuis al wat scheef in de voorkant gelijmd, dat had de vorige eigenaar opgelost met een balsastripje onder 1 kant van de vleugel te leggen, dus dit kan in principe geen zo een kwaad. maar nu is dat stukje ook wat getodeerd, zodat als de vleugel erop staat en ik volle uitslag geef, 1 aileron op de staartbuis tikt.

iemand enig idee hoe ik dit wat kan oplossen?( ja een nieuw bevestegingsplaatje met de 4 gaten wat verboord mss)
of heeft iemand nog een passend rompje liggen ofzo? alle info is welkom.

ook zit ik zeer krap met electronica in de romp. en vertrouw ik de rudderservo niet zo.
ik zou 4 nieuwe servokes erin willen steken, en op rudder en hoogte het pull systeem toepassen( is tenminste spelingsvrij)
welke servo's zijn aan te raden voor dit toestel?
alvast bedankt!

het is en blijft een leuke tak van de hobby:p

hallo,

na de herstelling van de vleugel heeft de blaster al heel wat vluchten gemaakt, de ene al veel beter dan de andere. maar na de laatste worp, ben ik blijven haperen aan een knop in de zender(stom van mij idd) en hij maakte direct een looping. ik heb hem kunnen opvangen maar de staartbuis heeft een breuk opgelopen, en het stukje waar de vleugel op rust ook.
Ik heb het ter plaatse kunnen herstellen met wat zap en wat glasvezel(de breuk in de buis was miniem)
maar ik had dit beter niet gedaan.

Toen ik hem kocht was de staartbuis al wat scheef in de voorkant gelijmd, dat had de vorige eigenaar opgelost met een balsastripje onder 1 kant van de vleugel te leggen, dus dit kan in principe geen zo een kwaad. maar nu is dat stukje ook wat getodeerd, zodat als de vleugel erop staat en ik volle uitslag geef, 1 aileron op de staartbuis tikt.

iemand enig idee hoe ik dit wat kan oplossen?( ja een nieuw bevestegingsplaatje met de 4 gaten wat verboord mss)
of heeft iemand nog een passend rompje liggen ofzo? alle info is welkom.

ook zit ik zeer krap met electronica in de romp. en vertrouw ik de rudderservo niet zo.
ik zou 4 nieuwe servokes erin willen steken, en op rudder en hoogte het pull systeem toepassen( is tenminste spelingsvrij)
welke servo's zijn aan te raden voor dit toestel?
alvast bedankt!

het is en blijft een leuke tak van de hobby:p

Pay the price and get into the real world : Li8t9MarQpc[/media] flow HD - YouTube

Nieuwe versie met full carbon superlight vleugels ("vlerken" in Ieper) plus je kan hem bestellen "inklusief" = alles erop en eraan (bells and whistles).
Dus een "aanrader" ,

Yves
Carrera 4S Cab, M3 Cab Laguna Seca en Trek Special Edition Carbonframe Lance Armstrong (momenteel ietwat in nesten met Bruyneel). Ze zoeken dringend een "slunse" om alles wit te wassen.

Laatst bewerkt door een moderator:
tzal wel zin dame nog west vlaoms klapn.
maar dit toestel is wel ver buiten budget vrees ik.
het is zeker niet de bedoeling om wedstrijden mee te doen, nu althans niet.
dit omdat hier in de buurt idd uithoek westhoek, gewoon niets te doen is rond het dlg'en.

maar het blijft wel een toestelleke die iedere week in de auto mee gaat naar het plein:p

ik ga proberen de bevestiging van de vleugel op de romp terug uit te lijnen en te herstellen indien mogelijk.

Graag had ik wat advies gehad voor de servo's. en hoe wordt die pulll kabel dan aangesloten voor dat pendelroer?
groeten

hallo,
iemand een suggestie voor de servo's?
het liefst de dymonds omdat deze rechtstreeks op 2cellen lipo kan, zonder al te veel electronica in de romp.
en omdat ik hier toch veel positieve reacties op hoor.
alleen lees ik hier en daar dat ze de ds60 gebruiken, maar ook de 47 voor de blaster? zijn deze wel genoeg?

de rest is terug wat in de herstelling, we zien wel waar we komen.

ook een groot probleempunt vind ik is de connector tussenen vleugel en romp.
er is amper plaats voor 2 connectors, welke gebruiken jullie hiervoor?
groeten chris

ik zou dan zo snel mogelijk servokes bestellen bij aerobertics.
ik heb toch voor de mimi en de spinning birdy nog 4 dymond ds47 nodig

Laatst bewerkt:
Hey, ik heb in mijn blaster 3 2xd47 en 2xd60 zitten direct op een 2s lipo.
Heb nu na nog geen jaar tijd 2x een d60 stuk gehad wel elke keer een nieuwe in garantie gekregen bij staufenbiel.
Heb de d47 op rudder en elevator staan en de d60 op de aillerons.
Vriend van me heeft juist dezelfde serum op zijn blaster 3 en heeft nog geen servo stuk gehad dus mss gewoon pech bij mij.

Grtz
Vincent

hallo,

oke bedankt, ik dacht dat je eerder een d60 op hoogte en rudder nodig had.
nu die 47 zijn wel direct wel wat ruimte besparend.
direct op 2cellen lipo?
groeten

bedankt, alleen is mijn duits niet goed.
ik had bijna besteld, maar er zitten nu op aileron robb fs40 pico servo's
deze zijn qua uitzicht identiek als de d60, maar zijn zeook identiek? I vind wel op het net dat ze gelijk zijn aan de Ripmax SD150, en verder vind je wel dat deze wel gelijk zijn aan de d60

mijn vraag is hoofdzakelijk, kunnen deze servo's ook 2cell aan?of zijn hier ervaringen mee?het zou zot zijn om ze anders te vervangen
groeten

mijn vraag is hoofdzakelijk, kunnen deze servo's ook 2cell aan?of zijn hier ervaringen mee?het zou zot zijn om ze anders te vervangen
groeten

Technische gegevens van Robbe FS40 Pico 4,8-6,0Volt, 2cell Lipo heeft nominaal 7,4Volt, maximaal geladen 8,4Volt dus ik weet niet of ze dat uithouden.
Heeft iemand ervaring opgedaan?
Anders een step down converter gebruiken bv Series list - RECOM Europe[xseries]=R-78Bxx-1.0%28L%29+R-78C+R-78xx-1.0
Link werkt niet correct, vanaf Series helemaal in browser kopieren!
Sh?t werkt ook niet! Dan effen de juiste zoeken!

de ds60 staat er ook niet specifiek bij 7,4v?
dan heb je de nieuwe mgs ook de ds50 maar daar staat ook geen 7,4v bij

GP NiMH Akku 35AAAH

Ik gebruik de ds60 ook alleen met step down converter, de ds47 gebruik ik ook zonder maar daar staat ook 7,4volt bij!

No need for a step down converter. Just plain, simple, uncomplicated power :this is a non-brainer which explains why I'm using it :schrik: and recommended by PCM (Porsche composite Modellbau)

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]4 Stück GP NiMH Akku 35AAAH eignen sich ideal als Stromversorgung.[/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]4 Stück GP NiMH Akku 35AAAH eignen sich ideal als Stromversorgung.[/FONT]

achzo, nieuw leesvoer, die step down ken ik niet...

ik denk dat ik het best eerst de servo's best ga bestellen en monteren en kijken hoeveel gewicht in het neusje nodig zal zijn. blijkt dit meer te zijn dan de lipo dan kan ik denk ik evengoed gewoon een nimh 4cell 345mah erin steken...

ik heb daarstraks de rudder aansturing vervangen door een dynema draad met aan het uiteinde en begin een klein stukje buisje ipv de lange stuurstang met huls. die stang+ huls samen was 4,5 gram uit de staart weg...
ik kan hetzelfde nog eens gaan doen met het hoogteroer, alleen werkt het systeem met een veertje hier niet omdat het een pendelroer is... al zou het hierdoor wel lichter en "spelingsvrijer" kunnen zijn

achzo, nieuw leesvoer, die step down ken ik niet...
ik kan hetzelfde nog eens gaan doen met het hoogteroer, alleen werkt het systeem met een veertje hier niet omdat het een pendelroer is... al zou het hierdoor wel lichter en "spelingsvrijer" kunnen zijn

Hallo, bouw van de Recom step down(duits) Schaltregler für LiPo Empfängerakku selbst gebaut Joni Epsilon gebruikt hem ook in zijn OpenAltimeter.

Pendelroer met veertje uit Modell-Sonderheft Discus Launch Glider ISSN 0540-5203
Overigens best de moeite waard dit blad!
full

Groet Domi

ja dit zou wel eens kunnen werken! alvast bedankt voor de foto!
ik zal zowel van de d47 als d d60 enkele bestellen(ook voor mijn kleine dlgtjes)
d47 op hoogte en rudder plaatsen in de blaster, en dan zien hoeveel gewicht ik in de neus moet steken.
gaat dat gewicht eerder naar mijn nimh celletjes, dan laat ik de robbes is de vleugel.
ga ik naar het gewicht van de lipo, dan komen de ds60'ers erin.
overigens staat er nu wel bij de nieuwe 60ers dat ze rechtstreeks op 7,4volt kunnen!
bedankt in ieder geval,
groeten

als je het veertje aanbrengt, gewoon wat losse carbon strings rond het pyloonstukje wikkelen en verlijmen, zo blijft het veertje mooi op zijn plaats.

bij de blaster is het pyloonstukje erg smal, en anders als op de tekening... omdat de pendel er anders op staat... maar ook dan moet het wel te doen zijn vermoed ik...
het maakt eigenlijk niet uit HOE het veertje geplooid is... (90°, of 180°), als het maar de juiste spanning creeërt ;)

je kan altijd met tape het veertje vastzetten om te kijken of t voldoende is.

Back