Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
:celebrate:Sorry, maar niemand bij mij thuis drinkt alcohol.:celebrate:Hou je van een lekker wijntje??
Die vleugelbevestiging had ik ook al bedacht. Volgens mij een kwestie van 4 gaten boren op de juiste plek, busjes met schroefdraad inlijmen en klaar is Fotor. Toch??
Maakt die layout zoveel uit dan? Verschil in pooklengte zal echt geen tientallen centimeters uitmaken lijkt me. Instelhoekverschil zit ik ook niet mee want de blaster heeft een pendelhoogteroer.
Loet, jij hebt met beide kisten gevlogen, zit er veel prestatieverschil in?
Hoi Bart,
De nek is niet groot.
lengte maximaal 84 mm.
Er kunnen twee montage gaten in de nek worden gemaakt, steek iets van 70 mm.
4 hardpoints maken gaat wel. ligt eraan hoeveel glas er in de wortel is gebruikt, één, twee lagen (Loet).
Frans
Ik heb toch de vleugel er nog maar eens bijgepakt om te kijken of daar geen op het eerste gezicht verborgen scheuren zitten. Helemaal niets aan te zien. Dus lekker stevige vleugelverbinding! De servo's lopen ook goed, haken nergens en klinken normaal.Tjonge die heeft een beste klap gemaakt.
Ik had deze busjes in gedachten (kop eraf natuurlijk):Maar ik zou er hard points maken en dan bussen met schroefdraad inplakken, schroefdraad binnen en buiten..
Ik heb toch de vleugel er nog maar eens bijgepakt om te kijken of daar geen op het eerste gezicht verborgen scheuren zitten. Helemaal niets aan te zien. Dus lekker stevige vleugelverbinding! De servo's lopen ook goed, haken nergens en klinken normaal.
Hoe maak je hardpoints in je vleugel? Sorry, ben nog een flinke sufferd op dit gebied.
Ik had deze busjes in gedachten (kop eraf natuurlijk):
![]()
Binnenmaat M4, kleiner hadden ze niet. Heb je zoiets ook met schroefdraad binnen en buiten? Heb ik nog nooit gezien. Waar haal je zoiets?
Hard points maak ik door koolstof op te knippen in kleine stukjes (1-2 mm) en die te vermengen met 24 uurs epoxy tot het een dikke brei is die nog net glimt als je hem roert.
Op de plek waar je de hard points wilt hebben haal ik om het te maken gat het schuim/glas/what ever/ weg en stop hier het mengsel in, goed laten drogen en dit is echt kneiterhard.
Loet
In de betreffende vleugel zit 58 grams glas en op de plek van de 4 gaten zijn het in totaal 4 lagen. Zo zijn de 2 vleugelhelften aan elkaar gezet. In het midden 93 grams koolstof (19 mm breed) en daar overheen 58 grams glas (40 mm breed) Maar ik zou er hard points maken en dan bussen met schroefdraad inplakken, schroefdraad binnen en buiten.. Misschien kan je voor in de pylon in het midden een gat boren en die gebruiken met het voorste gat in de Tantalus vleugel en dan hoef je maar 2 hard points achterin te maken.
Maar Frans Bal kan je alles nog beter uitleggen dan ik. Ik bouw nieuwe dingen en hij is restaurateur van beroep..........
Hard points maak ik door koolstof op te knippen in kleine stukjes (1-2 mm) en die te vermengen met 24 uurs epoxy tot het een dikke brei is die nog net glimt als je hem roert.
Op de plek waar je de hard points wilt hebben haal ik om het te maken gat het schuim/glas/what ever/ weg en stop hier het mengsel in, goed laten drogen en dit is echt kneiterhard.
Raymond zal wel blij zijn denk ik...