Blaze b24

Hahaha,
Super gaaf...
En naast het inbouwen van de motor, wat hebben jullie nog meer aangepast/verandert?

Het inbouwen van de nieuwe motor was het belangrijkste, daarnaast hebben we de koeling van de regelaarvastgezet, de Lipo houder eruit gehaald en vervangen door zelfklevend klittenband en back to back klittenband voor de Lipo.
De regelaar is verkast richting motor, op de vrijgekomen console zit nu de ontvanger.
Na het solderen van de Deans stekker aan de Lipo kon je ook zonder chirurgen vingers de boel aansluiten.

Wat nog niet is aangepast, is de regelaar instelling; die stond bij de shakedown nog op de standaard buitenloper ingesteld.
Het regelgedrag was dan ook wat abrupt; onderin niks, om dan ineens met een kwart gas weg te schieten, niet goed voor de hartslag...

Het zwaartepunt lag nog te ver naar achteren, dus de boot begon te springen boven half gas.
De Sneker gracht was door de scheepvaart niethet ideale testwater, dus voor de Lipo zelf maar een kwart leeggevaren was, zijn we gestopt.

Een 34,5K was te groot, het grootste deel is gevaren met een 31K.

Arnold heeft nog vele testmeters te gaan voor de boot beheersbaar (loei)snel kan varen.

Groeten, Jan.

heey

kijk het begint ergens op te lijken dus!

hadden we vandaag ook wel ff langs kunnen komen,was ff bij jur in lwd.
had de hydro bij me,en heel veel kleine props.
nu maar testen,testen,testen,maar onthoud altijd aar 1 ding per keer testen,anders weet je niet wat nou geholpen heeft!

suc6

niels

Props van zo'n 32mm zijn er blijkbaar niet in "dog" drive......
dus dan moet ik m4 props hebben en de as aanpassen.
kzal mijn best doen , wil de boot graag mee op vakantie:rolleyes:

gr. arnold

Laatst bewerkt:
Net ff m'n zender op softstart ingesteld en werkte perfect, dus ff gevaren.(ik weet het ,niet doen!!!!)
Nu kom ik dus een nieuw fenomeen tegen met deze toeren....... een stokje in het water, yep nagenoeg geen prop meer over.
Ik moest wel een kleinere prop hebben maar .............grump die 37 mm was toch te groot.
Ik had btw het zwaarte punt naar voren gelegd en een contragewicht tegenover de lipo geplaatst zodat de boot goed in balans was.
water was spiegeltjeglad en voor 20 sec. scheurde ie op 60% gas vlak over het water!:D(met 37mm prop)

gr. arnold

Laatst bewerkt:
Zie je wel, testen helpt!

Denk wél om de temperatuur van regelaar en motor, de motor zal het qua koeling wel trekken, over de regelaar heb ik m'n twijfels als je van die grote wokkels gebruikt.

Nu kun je je eigen collectie propjes zonder oren opzetten, net als dat potje op mijn bureau....

Als je wat kleine propjes met M4 wilt 'lenen', laat je het maar weten.

Groeten, Jan.

Hier enkele foto's van de veranderingen in de setup.

Zo wassie,
full

en zo issie nu!

full

goed gekoeld

full

mooi toch?

gr. Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er allemaal erg netjes uit.nu nog de juiste prop zien te vinden en dan ga je van het bootje heel veel plezier krijgen.het filmpje zag er in ieder geval al veelbelovend uit.
veel plezier ervan
groet patrick

hey Patrick,

leuk dat je ff reageerd.
heb net heel ff gevaren met de standaard 37mm prop............
met de nieuwe afstelling ligt ie knalstrak in het water (met best wel wind en lichte golfjes)maar na 1 min knalt de prop gewoon sponaan weg, de hele blades allebei eraf..is goed te horen op het filmpje(zijn dus niet bestand tegen zo'n 38000 rpm)

er is nog een stukje gefilmd dus vanavond weer een linkje naar een filmpje.

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
WOW, wat een power...
Zelfs met de harde wind en golven ligt je boot inderdaad superstrak in het water.. Nu zorgen dat je je prop langer weet te houden ;-)

Groeten,

hoi,
op het filmpje op zijn snelst zo'n 75-80%throttle , ik zal jan ff vragen om een paar m4 props over te nemen......
ik hoop volgende week op een ruime plas iets meer te kunnen proberen met een prop die niet uit elkaar spat.

gr. arnold

Vandaag de as ingekort , dus de dogdrive is verdwenen.
Nu kan ik mooi graupner props of straks metalen props gebruiken.
Zodra ik er weer ben van de vakantie(ga maandag) hoop ik met film mat. van de boot een mooi filmje te maken..............

allen een prettige vakantie en veel vaarplezier!!!!:pim:

gr. Arnold

okeeeeee..............

regelaar eruit gebrand , misschien vind ik ter plekke daar een rc shop waar ik een regelaar kan kopen:mad:

neem in ieder geval de boot mee............TEGENSLAGGGGG!!!!!

gr. Arnold:(

Hoi Arnold,

Das balen!!! Helemaal net voor de vakantie terwijl je je zo erop verheugd had tijdens de vakantie eens voluit te gaan varen...
Hoe zwaar was de regelaar trouwens?

Groeten en alsnog een hele fijn vakantie toegewenst!!!

hoi Alfred,

De regelaar was 40A(grens geval).
mrjah niets aan te doen voordat de vakantie voorbij is heb ik een nieuwe regelaar hoor.
btw. vandaag bij Jan geweest en daar toch een keer voluit gevaren met het bootje......Ik vond het geweldig!!!! mooie snelheid.
Nu maar eerst lekker op vakantie dan(zonder regelaar:mad:).

jij ook een prettige vakantie toegewenst als je er aan toe bent.

gr. Arnold

Whoa ik heb zo eens gekeken naar verschillende boten, en was van plan om een Robbe najade te gaan halen, en daar een brushless set in te leggen.

Maar als ik deze boot zie en de prijs , zoals die boot inelkaar zit ziet er echt goed uit en het filmpje darom ook. voor nog geen 200 euro. :D

ik heb zelf ook nog nooit eerder een boot gehad een bouwmodel leek me erg interresant. , maar deze :D

ik heb nog wel een 2,4ghz regelaar liggen.

Hallo Leon,

Als je prijs stelt op een toegankelijke romp, zou ik de ARPRO nemen, die heeft een joekel van een dek opening, ik wordt helemaal gestoord van het gepriegel in de diepe romp van de Blaze, met z'n kleine kapje...

Maar dat heb je met vandei grote handen als de mijne al gauw natuurlijk.

Groeten, Jan.

Ik moet zeggen dat de apro er ook een stuk beter uit ziet, persoonlijk natuurlijk. vindt die haai achtige vorm wel mooier dan die rondingen.
beetje futuristisch.

En ja idd een 2,4ghz ontvanger :D

en voor de regelaar inde boot heb ik nog wel een linkje met goedkope sterke regelaars:

R2hobbies.com - RC Accessories, Speed Controller (ESC)

60A regelaars voor 25euro :D
leek mij opzich wel wat.

ik heb alleen 3x 3600mha NI-HM 7,2v liggen, ben nog niet van plan om nieuwe batterije te gaan aanschaffen.
maar ik ga er vanuit dat deze het ook wel doen. ( ja msn he :D)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back