Blaze b24

Hallo Jan,

Een turfin... had jij die toen niet a.d.rechterzijde achteraan de romp gemaakt?
En dan gewoon aan de zijkant monteren, staat ie wel scheef naar binnen .
Of moet ik hem dan vanaf de romp zo zetten dat ie evenwijdig met het roer rechtstaat?
Enig advies over de vorm en afmetingen Jan?
gr. Arnold
ps. durf je een gok te doen naar de snelheid van de boot?????
Hallo Arnold,

Bij mijn boten zit 'ie aan de zijkant, en steekt niet onder de kiellijn uit, want dan hangt 'ie in het water als de boot rechtuit vaart.

Ik zou 'm niet te groot maken, je kunt altijd groter gaan als dat moet.
Wél onder een hoek van 90° met het loopvlak!

Snelheid, hmmm, je draait hetzelfde aantal toeren onbelast als onze boten, maar met een andere prop, snelheid is slecht in te schatten, helemaal op een filmpje, maar 55 - 60 km/h is het volgens mij wél.

Groeten, Jan.

Nondeju Arnold,

dat is, volgens mijn beleving, belachelijk rap en knap van Timo dat ie dat on focus kan bijhouden.
Van filmpjes die ik of m'n neefje maakt met m'n mobiel, word ik na teveel kijken, zeeziek:)

grtz. Ronald

Nondeju Arnold,

dat is, volgens mijn beleving, belachelijk rap en knap van Timo dat ie dat on focus kan bijhouden.
Van filmpjes die ik of m'n neefje maakt met m'n mobiel, word ik na teveel kijken, zeeziek:)

grtz. Ronald

Yep,
blijkbaar hebben we hier in Harlingen echte zeebenen:p

turnfin

Hoi allemaal,

vandaag een turnfin gemonteerd op de blaze.
Ik ga dit weekend eens zien wat het effect hiervan is op het stuurgedrag van de Blaze, en indien nodig ook nog een ander model uitproberen.
Ik hou jullie op de hoogte (event. weer met een filmpje)
full

gr. Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

vandaag bezig geweest met de noodstop voor het bootje,
alleen de deans nog solderen en dan de "boel"plaatsen.......
Hieronder 2 foto's van mijn vorderingen.
full

full

gr. Arnold

Arnold,

Heb je de oorspronkelijke motor terug gezet in de blaze, lijkt namelijk net of er een buitenloper in de romp zie zitten.

gr Romke

@Romke.

Kijk iemand met en scherp oog:-D

Je hebt helemaal gelijk, de 3600kv motor was losgekomen van zijn schild en ben deze nu aan het repareren.
Ik hoop dat het lukt anders..... een nieuwe bestellen:(
De orginele buitenloper had ik ff terruggezet om een te kijken wat de boot deed met een turnfin, vandaar.

gr. Arnold

@ Alfred,

Ik heb van Arnold gehoord, dat 'ie naar behoren werkt, de rechter bochten gaan nu als op rails.
Dat komt deels door de lagere snelheid natuurlijk, maar ook met de 3600KV motor zal het rechter bochtengedrag beter zijn.

Groeten, Jan.

P.S. Onze ARPRO's krijgen ook een turnfin i.v.m. de krappe 60° bochten rond het driehoeksparcours.

@ Alfred
Bootje stuurt veel beter nu, maar ik heb de andere motor gerepareerd,
en die moet eerst goed drogen.
Dan ben ik benieuwd wat het effect is, als dat niet genoeg is probeer ik een grotere.
@ Jan,
Nood-uit is klaar en gaat vanavond in het bootje:)

full

Gr. Arnold

Hey Ton,

Ik had net gereageerd in jouw topic maar alles wat aangegeven wordt wat erbij zit is reeds gemonteerd.
Je hebt alleen nog een servo een lipo en een ontvanger/zenderset nodig.

Wel moet je nog alles ff goed nakijken en event. aandraaien , want ga er niet vanuit dat zo'n artr bootje perfect afgemonteerd is.(die wijsheid heb ik niet van mijzelf hoor)
Ik zou zeker voor een lipo gaan .
Ik heb standaard gevaren met een 11,1v 2200mah lipo en dat ging prima, maar houd niet over.
Daarna zoals je kunt lezen in dit topic is er nogal wat veranderd aan de boot.

Lees het topic eens goed door, misschien heb je er wat aan.

gr. Arnold

Hey,

ik moet hem toch kwijt he, de prijs nieuw is ook maar 20 euro ex verzenden dus echt veel kun je er ook niet voor vragen. zo kun je er nog is iemand blij mee maken.

bij intresse zie ik de reactie wel verschijnen

Groetjes,

Jelmer

Net ff de lipo "leeg"gevaren , turnfin nog iets naar buiten gebogen.(staat nu haaks op het rechter vaarvlak)
Bochtengedrag is geweldig verbeterd:D
full

Ik kan nu met de Blaze met zo'n 75% gas de bochten strak nemen!!
De bedrading allemaal ingekort(tussen lipo en regelaar/nood-uit), en de hele boel was na 7 min. raggen echt niet heet:D(normale bedr. temp.)

gr. Arnold

Hey,

mooi om te horen, we kunnen niet wachten op een filmpje:D

vaar je nu met mijn motor of gebruik je je eigen nog?

Groetjes,

Jelmer

Hey Jelmer,

Ik heb vanmorgen die motor van jou geplaatst.
Draait prima hoor , ik heb alleen uit voorzorg het schild van de motor vastgezet.
Ik zal de volgende keer weer een filmpje plaatsen.(als mijn vaste cameraman weer beschikbaar is;))

Gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Hey,

mooi om te horen dat hij goed werkt dan, ik was er gewoon even benieuwd naar.

Nog veel plezier ermee en ik zie je filmpje wel verschijnen

Groetjes,

Jelmer

Back