Blaze b24

Hallo Leon,

De 'RTR' boten van GB Modellbau komen inclusief motor én regelaar...

Van deze zin moet je even Nederland maken, ik denk dat ik het wel begrijp, maar toch...:

"alleen ik hem 3x 3600mha NI-HM liggen ben nog niet van plan om nieuwe batterije te gaan aanschaffen. maar ga ervanuit dat deze het ook wel doen."

Groeten, Jan.

Whooo......

De blaze gaan we in dit topic toch niet afkraken?????(lol)
helaas heb ik hem hier niet bij me in duitsland§$%&&%$!!!
Wat een geweldig vaarwater!!!!(filmpje met de searider volgt volgende week als ik er weer ben)
En Jan...... je handen zijn te groot..hahahahaha

greetzz Arnold

object%3E
hoi,

Hieronder een link naar een klein filmpje waar ik de Blaze zou gaan varen.....
Omdat ik zo snel geen nieuwe regelaar kon vinden ging dat niet door dus.

Maar nog wel ff met de searider bezig geweest als pleister op de wonden.:thumbsup:

hier dus de link:[URL="
- rc boat searider on a lake in germany[/URL]

greetzz Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
hey Alfred,

Jawel , maar ik had hier liever met een dikke 60kmph met de blaze rondjes gedraaid.

maar de regelaar(ETTI 70A) voor de blaze komt eind deze week of volgende week(hoop ik) en dan gaan we de "schade" inhalen.:D

Gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Okeeeee,,,,,

de nieuwe regelaar zit erin,

vanavond eerste testvaart
full

Regelaar staat nog helemaal in "default stand" op het droge werkt alles perfect!!

later meerrrrrrrrr

gr. Arnold

hey Alfred,

Ik zal kijken of ik vanavond ff een kort filmpje kan maken.......
Hopelijk dit keer eens van een paar mooie runs!!:D

Zo,

net eindelijk ff heerlijk gevaren met de blaze!!!:-D
Regelaar werkt perfect en het bootje verder ook.
Heb echter wel het idee dat het zwaartepunt nog te ver naar voren ligt en dat de prop misschien nog iets te groot is.
Heb er ook nog een filmpje van gemaakt waarvan ik straks hier ff de link zal plaatsen.

UPDATE: hier de link naar het filmpje:[media=youtube]bBWEsjVKXQM[/media]

gr. arnold

Jemig...

Wat een vooruitgang!!!

Dat loopt super mooi....

Proficiat!!!

Wat een verschil ten opzichte van een paar weken geleden!!!

Groeten,

Alfred

Dank je Alfred,

Ja gaat al een stuk beter(allemaal dankzij de knowhow van Jan)
De regelaar moet nog wel worden afgesteld volgens mij...
Ik hoop dat ik daar uit kom, en nog veel props testen, maar er zijn ergere dingen(lol).
heb jij je Arpro al?

greetzz Arnold

Hoi Arnold.

Is een 37.5 niet groot voor die motor? Ik heb ook eens stiekem een 37.5 gebrobeert. maar dan slurt hij bij mij en komt niet in plane.
Ik vaar nu met een 33 en de snelheid zal niet veel lager liggen. (ik zal eens een filmpje maken hoe mijn snelheid is)

hey Niels,

Ik had ook het idee dat de prop misschien iets te groot was.
De boot komt wel in plane maar maakt volgens mij te weinig toeren.
Nu ben ik nog maar een newbee dus .........
Kzal de komende weken eens wat kleinere props bestellen en eens kijken hoe dat gaat.
bedankt voor je reactie

gr. Arnold

Hallo Arnold,

De 37,5K is niet te groot voor deze motor, maar ik vermoed dat de schroefas te laag in de spiegel zit, waardoor je teveel prop in het water hebt, want het klinkt inderdaad niet alsof de motor ruim 35.000 toeren haalt.

Ik zou het eerst eens meteen 36K proberen, voor er drastische ombouwmaatregelen getroffen worden.

De boot loopt mooi, nu nog eraan denken, dat de boot rechterbochten veel prettiger vind dan dat gehakkel linksom...

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Je hebt gelijk ik moet me aanwennen om rechtsom te varen.
Door de beperkte ruimte op dat vaartje waar ik was gister raakt een newbee toch nog wel snel een beetje de orientatie kwijt, en ik had de zender niet goed ingesteld (uitslag servo stond veel te hoog)
En ik zal volgende week ff zo'n prop bestellen die je aangeeft.
Ingrijpende veranderingen aan de boot weet ik niet....
Ik leer veel met deze boot en hoop eind dit jaar er een mono 1 bij te kopen.
die wil ik dan mooi opbouwen en er een bootje van maken en te gebruiken op plaatsen waar ze alleen rechtsom varen(toekomst planning;))

gr. Arnold

Net even in Franeker gevaren,

prachtig plekje gevonden daar om de voor mij blijkbaar van nature ingebakken bochten linksom af te leren....................

Had de lipo goed volgestampt met volts...........
kijk straks maar ff naar het filmpje en wees mild over mijn stuurkunsten:D
Wie durft er een schatting te maken van de snelheid???(bij 2:16 in het filmpje is een dacht ik mooie run)

UPDATE:hier is de link naar het filmpje van vanmiddag:
[URL="
- testing the Blaze b24[/URL]

gr. Arnold

Hallo Arnold,

Zie je wel, met deze set-up zou je zó in de Mono II klasse kunnen meevaren!
Man, wat gaat dat hard...

Een turnfin aan de rechterzijde zal het wegdraaien van het hek in krap gevaren bochten aardig tegengaan, zet er maar eens eentje op.

Nu nog de boot eens door laten lopen, als de motor op toeren is, het is net of je nu op dat moment weer van het gas gaat om te draaien, kom op, je hebt minstens honderd meter zendbereik!

Komplimenten voor cameraman Timo!

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hallo Jan,

Ziehier het resultaat van jouw werk en adviezen!!
Ben er erg blij mee hoe de boot vaart, al had het zwaartepunt vandaag wel iets naar voren geschoven kunnen worden volgens mij.

Een turnfin... had jij die toen niet a.d.rechterzijde achteraan de romp gemaakt?
En dan gewoon aan de zijkant monteren, staat ie wel scheef naar binnen .
Of moet ik hem dan vanaf de romp zo zetten dat ie evenwijdig met het roer rechtstaat?
Enig advies over de vorm en afmetingen Jan?

gr. Arnold

ps. durf je een gok te doen naar de snelheid van de boot?????

Laatst bewerkt:
Back