Blaze b24

Goed om te horen Arnold!

Binnenkort maar even als Friese mannen samen varen (misschien dat Jan ook wel mee wil?) Alleen die 7 min, dat haal ik niet haha! Of ik moet even de andere setup erin zetten natuurlijk :)

Jurriaan

hoi Jurriaan,

Die 7 min heb ik ook nog nooit eerder gevaren......
Lipo was behoorlijk leeg dus was echt tijd om te stoppen.
Een keer samen varen met een heel "clubje"lijkt me echt mooi, kan ik als newbee weer veel van opsteken icm. het nodige vaarplezier:D.Ik ben echter wel een importfries........(ex tukker), maar ben al behoorlijk ingeburgerd;)

ben bezig met wat nieuws..........
Hangt nog een beetje in de lucht maar dit wordt hem:

full

romplengte 80 cm.
motor : 2300kv op 4s lipo(of 2x2)?
regelaar: Etti 70a?
moet nog maar eens zien wat het wordt, in ieder geval veel bouwplezier:D

gr. Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Alfred, dat mag natuurlijk altijd! Alleen als we een keer op een avond gaan misschien wat minder gunstig voor de mannen die verder weg wonen?

BInnenkort een DEP meeting, dan varen we op een zondag met elke elektroman die maar mee wil varen :) (zie andere forum)

Misschien moet ik ook maar eens gaan timen.. mijn cat is natuurlijk voor de SAW opgebouwd, dus die zal nog een stukje korter varen. Hoogtoerige motor op weinig cellen die veel Amps lust.. Ach komt goed :)

Heb een mooi plekkie gevonden hier vlakbij!!:D

Ga zometeen even weer de Blaze uittesten met ingekorte bekabeling en met een beetje snelheid bochten varen.
Mijn vaste cameraman(Timo) gaat mee dus vanavond ff weer en filmpje hiervan.

gr. Arnold

Nou hier is de link naar het filmpje dan.
Het ging redelijk goed, alleen denk ik dat de turnfin nog iets te klein is...
Ook hebben de stuurkunsten van mij nog geen positieve invloed op de boot uiteraard, maar daar zijn we mee aan het oefenen,
Vandaag spiegeltje glad water , dus ik had het zwaartepunt iets naar achteren gelegd. Dit was voor mij als newbee gewoon om dat eens te proberen.
Het effect daarvan kon ik niet echt weervinden in het vaargedrag.
Maar , het bootje heeft zich perfect gedragen, niets echt warm ondanks het meestal niet volgas varen dus wederom een leuke 8(!!) minuten.

hier de link:
DKdAAjPOnKs[/media] - rc boat, Blaze B24 testing the turnfin

graag reactie hierop en wat ik misschien kan verbeteren.

gr. Arnold

Hey,

dat ziet er erg goed uit! zit echt super gang in dat bootje, ligt prachtig op het water en ligt mooi in de bochten! ook die 8 minuten vaartijd zeg, ik wou dat ik dat haalde met die motor.

ziet er echt goed uit alleen het water daar is nou niet echt zo groot dat je is een mooie volgas run kunt maken, je zou is naar een grotere plas moeten om is te varen, zul je versteld van staan hoe hard dat bootje gaat en hoe lekker het is om ruimte te hebben om te varen.

Groetjes,

Jelmer

hoi Jelmer,

Weet ik, meer ruimte is mooier.
Maar ik wou puur de bochten testen , dus rondjes draaien en aangezien het hier in Harlingen (bijna)altijd waait was dit voor vandaag wat ik wou proberen volgens mij de juiste locatie.
Jouw motor houdt zich btw. zeer goed.
Als je nagaat dat ik vandaag gevaren heb met een lipo die ik maandag geladen heb zijn die ong. 8 min niet zo gek.Ook nog in aanmerking genomen dat de snelheid nog niet inzakte en ik maar gewoon gestopt ben.
Waar ik blij mee was is dat de boel na het inkorten van de bedrading niet meer heet wordt.
Deze week toch maar even een iets grotere turnfin maken , en dan maar weer testen.
Het bochten werk moet sneller kunnen en ik moet uiteraard ook nog beter leren sturen:p

gr. Arnold

Hoi Arnold,

Ziet er strak uit zeg!! Welke prop gebruikte je in deze set up? Tevens compliment voor de cameraman, bij deze....
Jelmer heeft inderdaad gelijk, ook al snap ik dat je bochten wilde draaien. Maar als je ruimer water hebt, dan heb je wellicht ook een hogere bochtensnelheid en is je turnfin misschien toch niet te klein...
Gelukkig houd je ons wel weer op de hoogte, toch?

Groeten,

Alfred

Hey,

Het kan geen kwaad om te expirimenteren met verschillende turnfins, de gaten heeft hij er toch al voor zitten en ook op deze snelheden moet hij goed kunnen sturen. hij komt btw toch al aan zijn topsnelheid (bijna dan) maar ik vindt het lekkerder om lange runs te maken, geeft ook een gevoel dat de boot echt bizar snel is als je nagaat wat een afstand het ding aflegt in zo een korte tijd.

kwa vaartijd bedoelde ik niet dat mijn accu het niet haalde, het was meer de boot die het niet haalde. wel mooi om te horen dat de motor het prima doet.

Groetjes,

Jelmer

Hoi Alfred,

Wedstrijden worden gehouden op een ruimte van 30 bij 30 bij 30 mtr in een driehoek.
Dat is 1 van de hoofd redenen dat ik goed wil leren sturen in een niet te grote ruimte.
De boot vaart volgens mij verder goed maar zijn baasje moet nog het een en ander leren in die ruimte.
Ik ben van mening dat als je het bochtengedrag van je boot goed wilt leren kennen je (volgens mij dan) niet in een grote ruimte moet "raggen".
De vorige keer wou ik echt zien wat het bootje in zijn mars had, maar deze keer ging het puur om het bochten gedrag en hoe ik daar mee om kon gaan.
Ben er niet ontevreden over maar ik wil toch een grotere turnfin maken om te kijken wat daar het effect van is:D
Khou jullie op de hoogte....................

gr. Arnold

kwa vaartijd bedoelde ik niet dat mijn accu het niet haalde, het was meer de boot die het niet haalde. wel mooi om te horen dat de motor het prima doet.

Groetjes,

Jelmer[/QUOTE]

Motor is perfect Jelmer:thumbsup:

Hallo Arnold,

Ik begin me nu echt zorgen te maken over mijn kansen bij het ESH, als jij met dat kogeltje mee gaat varen...

Blijf oefenen, het wordt steeds leuker!

Ik ben vanmiddag even in Harlingen geweest, je vaarplek ligt aan de weg naar Kimswerd, het is inderdaad maar een heel klein stukje water...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hoi Jan,
Hahaha, ik zou me voorlopig maar geen zorgen maken Jan:D(lol)
Ik blijf lekker oefenen............
Water daar is idd niet zo groot maar is zeker 50 bij 35 meter,(op de uiterste stukken dan) kan ik lekker
rondraggen.Het is er altijd mooi rustig en rondom bereikbaar(wat voor mij wel handig is)

Ik hoop 27 sept. de echte stuurders bij de ESH eens in actie te zien, ik hoop daar wel bij te zijn.

FF off topic.....Als je een dezer dagen hier komt(toch?), ik heb nog een proef website voor de ESH gemaakt in hun eigen stijl, moet je dat dan maar eens even bekijken.(sorry voor het off topic!!)

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Net met dit mooie weer ff gevaren..............
Plots zonder enige aanleiding schiet de boot naar rechts vol in de kant!
Dit keer geen riet maar hout.
Grumph.. major damage aan de romp.:(
De electronica nog niet getest laat de boel maar eens eerst flink drogen.

hieronder een tweetal foto's van de grootste schade.
We gaan proberen de schade (maar weer) te repareren;)
full

full

Gr. Arnold

He? Wat is er nu gebeurd? Lijkt me een fikse schade, of valt het je mee?
Ben je er al achter hoe het gebeurde en of je electra nog intakt is???

Groeten,

Alfred

Hey Alfred,

De schade valt zeker niet mee.....ook de spiegel (naast de turnfin) is nogal ingescheurd, maar gaat gerepareerd worden.
De electronica lijkt nog intact, alhoewel de ontvanger wel nat is geweest.
Wel jammer, net nu ik de boot 27 sept. mee wilde nemen naar Hengelo.
Niets aan te doen, uithuilen en doorgaan toch?;)

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Back