bling bling V3

Bling-Bling V3-LB
PC090030.JPG


Eens iets heel anders...........................
 
jep, een echte closed loop.

De ontvanger gaat er straks als alles perfect werkt vanaf. Dan is het via de lijnen te besturen de motor wordtd an geregeld door een stukje electronica.
 
cdrom flyer zei:
Motor geleidelijk naar volgas en na bepaalde tijd weer naar gas dicht of werkt dat anders?

Bij volgas wordt het speedvliegen, halfgas is normaal al voldoende om lekker rond te vliegen met rc, nu met lijnbesturing is het effe zoeken naar het juiste vermogen.
 
:? Hallo Theo, jij bent ook bevriend met Eric Kennis hoorde ik...
Zondag gaan we voor de laatste keer dit jaar indoorvliegen in Zutendaal, als je soms interesse hebt ???
 
shoot, laat ik dan net geen vervoer hebben!!!! (pas na 15:00 uur weer eigen vervoer vrouwtje is dan pas terug van haar werk)

Eens kijken of ik iets kan regelen van de week, maar ik beloof niks. Is er dan ook plaats voor een indoor LB sessie?

electro-LB%20%28Small%29.JPG
 
Ik ben ook aan een BlingBling bezig maar welke dikte van carbon kan je het best gebruiken voor het vleugelkruis is 1mm hier voldoende voor? En voor het landingsgestel 1,5mm?

Hoe bevalt de Flyware microrex in combinatie met 2S300 hyperion en GWS 7x3,5 prop?
Ik heb de microrex vandaag aangekregen :) ziet er goed uit!
 
Voor het kruis kan 1 mm wel, maar omdat het kruis bij negatieve figuren op druk belast wordt, kan het wel eens gaan buigen. Dus bij 1 mm voldoende pootjes naar de vleugel toe maken. 1.2 heeft mijn voorkeur of de 1.5mm koolstof buisjes.

Landingstel kan idd met 1.5mm , maar dan wel zachtjes landen en het buigt wat, 2 mm gaat prima of de 2mm pijpjes.

Suc6
 
Ik heb ook de MicroRex met een GWS 7*3.5, met 2s350 gaat dat super, je moet wel wat toeren maken om trekkracht te krijgen, maar met halfgas hang ik mijn 129grams BBv3 aan zijn prop.

Landingsgestel inderdaad 2mm, kruis 1mm, de rest van de verstevigingen 0.5mm, zo kwam ik op 129 gram terecht met een 6grams ontvanger en 26grams accu. Al met al kan ik nog zeker 10 gram lichter dus als het zou moeten.

Hpim3774.jpg


Hpim3775.jpg


Hpim3776.jpg


Grt.
 
Hee Alex.... er kan nog makkelijk 1 gram van je model af hoor. Ff je parkers van je motor inkorten.... :teacher:

:D
 
Ik heb 1mm op de vleugel en 0,8 naar de staart, (en 0,8 naar de roeren voor aanstuuring) landingsgestel staat bij mij redelijk recht naar onder (wielen dicht bij elkaar) hierdoor komt er alleen een redelijk rechte duwkacht op mijn staafjes, 1,5mm doet het erg goed.

De volgende word anders, ik kan wat 0,5mm gebruiken, dit gaat dus ook naar de staart en weer 1mm op de vleugel (mss zelfs een van de 2 1,5mm) en zeker weer een 1,5mm landingsgestel.

Ik tweivel tussen weer een BB of mss toch een yak. het gaat toch om heel erg simpele kunstvlucht in het C programma dus ik heb aan een yak genoeg, deze kan ik namelijk een laagere vleugelbelasting geven en een betere neus.
 
Ik heb afgelopen zondag het C-programma ook met de Yak gevlogen en dat ging prima, maar ik vond de BBv3 een stuk rustiger vliegen. Dat zou kunnen komen omdat mijn Yak 155gr is en nog lichter zou kunnen, of dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is, maar voor precisie blijf ik bij de BB :)

Grt.
 
Al zou ik het willen, de Yak krijg ik met deze spullen toch niet lichter, en ik heb dit jaar wel weer genoeg geinvesteerd in de shockies.....

Grt.
 
Weet iemand waar ik nog een kleindelensetje voor mijn Blingbling kan kopen, dus de wielen enz..
Bij Hobby-in zijn deze niet meer verkrijgbaar...
 
Back
Top