bling bling V3

Robbin,

Yep, ik ga naar Markelo.
We willen foto's ! :wink:
Heb je de 3S versie 11 grams Strecker in je V3 CZ?
Wat weegt ie vliegklaar?
Geen AM voor mij dit jaar want ik ga naast het NL F3P B programma ook meedoen aan het Belgisch en Frans F3P kampioenschap (Sport programma).
Ook nog een AM is een beetje te veel van het goede :wink:

Mvg,

Koen

Hoi Koen,

Ja ik vlieg met een Strecker Motor 195.03 slo 96 Wdg, prop van Wes-technik carbon 8x4.3

Accu:
PQ-300HG 3s

Heb hem nog niet gewogen, en zal deze week eens wat foto's maken.

Toppie dat je naar Markelo komt, ik denk dat ik ook kom!

Zit er zelf ook nog over te denken om mee te doen aan de Belgische en Franse kampioenschappen zelfde klasse als waarin jij gaat meedoen.

Groeten,

Robbin Grob

Net de BBv3 van Urlien ingevlogen, alles naar wens, sterker nog, hij vloog voor m'n gevoel nog beter dan die van mezelf :roll:

Image10.jpg

Image1%7E4.jpg

Image2%7E1.jpg

Image3%7E0.jpg

Image4%7E2.jpg

Image5%7E0.jpg

Image6%7E0.jpg

Image7%7E0.jpg

Image8.jpg

Image9.jpg

Volgende week in sporthal 8)

Grt.

Nouw, ik denk dat dat wel meevalt, met het gewicht op alle mogelijke manieren weglaten kwam ik met een Python60 op 130g, deze motor weegt minder dus...

Omdat mijn lagers in de P60 ONGELOVELIJK grauw zijn heb ik zoon motortje gekocht, ik hoop op 127g uit te komen.
Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Op een lichte knuffel is hij denk ik beter.

Nando,

Waar heb jij dan overal gewicht bespaart?

Zo'n k#$&@[censuur] duitser wil mij blijkbaar geen 11 grams MicroRex motor opsturen alhoewel ik er al 4 weken geleden voor betaald heb.

Wil nu ook maar voor een zwaardere motor kiezen, Micro Cyclon of Python 60.

m.vr.gr.

Rick

Dit is mijn bling bling voor 2006!
Totaal gewicht 121 gram exclusief wieltjes en wielkapjes.
Wie weet overigens waar je het beste lichte wieltjes van kan maken??

Martijn

En er is er weer eentje geboren vandaag;

Hpim3421.jpg

Hpim3422.jpg

Om gewichtsbesparende redenen spuit ik dit exemplaar maar niet :roll:
Op deze komt het 24 grams motortje van Perba, eens kijken wat die gaat doen...

Grt.

@Martijn: mooie kist!
Wat is je setup?

@Alexzzz: gefeliciteerd met de geboorte van een nieuwe BB V3, zie evt mijn foto's qua plaatsing hardware ivm halen CG (mijn accu zit nu ondanks servo's etc flink voor in de neus nog tegen de motor aan)
CG nu op 177mm gemeten vanaf de neus (BB V3 78cm span)...

@Rick: balen dat je Microrex nog niet binnen is, bestel er anders nog 1 bij www.mamo-models.com ik had mijne na 4 dagen in huis, die andere verkoop je zo... (en daar hebben ze ook die zwarte GWS 7 X 3.5 propjes, perfect voor dit motortje)
Ik zou niet voor een zwaardere motor gaan(!)

Nee rick, ik zou ook niet voor een zwaarder motortje gaan!
Waar ik gewicht heb bespaard? Ik heb de bovenste kapjes van mijn D47 afgehaald en geen schroefjes erin gedaan (niet aan te raden, zo af en toe centreerd mijn aileron sevo niet lekker meer) een ontvangertje die 1-2g lichter is dan een quatra, geen berg technologie maar ook geen storing, alle draaden KORT (tussen motor-regelaar-accu) nergens een plat koolstof plaatje tegenaan, een te kort landingsgestel (word de volgende keer 2cm langer)1,5mm voor kruis en landingsgestel 0,8 voor de aansturing naar de roeren en 0,5 in de staart en de motor met een pen gelijmt in de neus, niet met het standaart systeem.En ik heb alles (op de servo's en ontvanger na) gelijmt met constructielijm.

Ik begin morgen aan mijn nieuwe (de printer is net klaar)

@Koen; klopt inderdaad, bij mijn 1e BB had ik de servo's op de normale plek geplaatst -ergens bij de achterlijst van de vleugel- en haal eigenlijk het CG net niet. En dat ondank het feit dat ik daar een 3/3D motortje op heb zitten van 24 gram :? Misschien is de staart ook wel te zwaar geworden door het spuiten, vandaar dat ik dat bij dit exemplaar ook maar niet doe. Staartlastig is hij wel te vliegen, maar echt prettig is het niet, mijn F3A vliegt dan nog beter :roll:

Anyway, vandaag weer wat verder knutselen aan de nieuwe BBv3, hoewel het invliegen waarschijnlijk niet buiten gaat gebeuren, ik hoor net dat op sommige plaatsen in het land op 1km na een orkaan is :(

Grt.

Het airframe(-pje) is klaar, niet zo creatief gekleurd als sommige anderen hier, maar toch doeltreffend :) Ik ben helaas wat creatiever en handiger met hout en folie, dan met depron en viltstift :lol:

Hpim3423.jpg

Hpim3424.jpg

Compleet met alle lijm en carbon, maar zonder wielen en stuurstangen op 50 gram, teveel of goed?

Hpim3425.jpg

Grt.

ik heb geen onderdelen, ik heb geen zender en ontvanger, ik heb alleen depron.

wat kost het om zo'n vliegtuig helemaal compleet te bouwen???

niet dat ik dat van plan ben maar ik ben toch een beetje nieuwsgierig

Alexzzz zei:
@Koen; klopt inderdaad, bij mijn 1e BB had ik de servo's op de normale plek geplaatst -ergens bij de achterlijst van de vleugel- en haal eigenlijk het CG net niet. En dat ondank het feit dat ik daar een 3/3D motortje op heb zitten van 24 gram :? Misschien is de staart ook wel te zwaar geworden door het spuiten, vandaar dat ik dat bij dit exemplaar ook maar niet doe. Staartlastig is hij wel te vliegen, maar echt prettig is het niet, mijn F3A vliegt dan nog beter :roll:

Anyway, vandaag weer wat verder knutselen aan de nieuwe BBv3, hoewel het invliegen waarschijnlijk niet buiten gaat gebeuren, ik hoor net dat op sommige plaatsen in het land op 1km na een orkaan is :(

Grt.

Alexzzz,

Yep, met alle servo's ruim voor leading edge icm 12 grams motor en regelaar + ontvanger vlak achter motor haal ik 't zwaartepunt net (en met accu tegen motor aan)...
Eigenlijk hadden m'n servo's nog meer naar voren gemoeten want inmiddels 2 gram lood vlak achter de motor...
Nogmaals, zie mijn foto's in dit draadje.
Bouwze & tot indoors :D

Koen

@Ruben:

Een gewone shockflyer verdraagt iets meer gewicht en is daarmee een stuk goedkoper:
60 euro voor motor/regelaar, lipo en prop
60 euro voor ontvanger en drie servo's
90 euro voor een Graupner MX-12
10 euro depron, carbon etc.

Vanaf rond de 220 euro dus...
En dan goedkoop spul van verschillende webshops, bij de modelbouwzaak kun je zo de helft duurder uitkomen...

12V Lipolader vanaf 20 euro komt er nog bij

Back