bling bling V3

Hey die Koen!!!

Dat ziet er leuk uit!!!

Je hebt het er natuurlijk al veel over verteld, maar nu is het plaatje er ook! De mijne wordt nu uitgesneden!!!


:arrow: Mooie Wheelpant trouwens :wink:
(Die ken ik ergens van)

Groeten!
 
Ha Koen,

Ziet er goed uit.

Heeft dit schoon apparaat z'n luchtdoop al gehadt? Aan de hand van de foto's verwaht ik van niet, kan nergens een accu-houder ontdekken namelijk.

Hoe bevalt dat MicroRexje, heb de mijne 2 weken geleden besteld maar nog steeds niet ontvangen.

Heb je meet-data van jouw setup, Stroom-spanning-vermogen-toerental. Ik heb ga voor dezelfde setup alleen nog geen 300 20-30C accu's. Wil het wel eens vergelijken met de Etec 450's.

Waarom de keuze voor die 'zware' rolroer-servo?

Zo te zien toch dun carbon op de achterlijst van zowel vleugel als stabilo gebruikt?

Rick
 
Hoi Rick,

Dankje!
Luchtdoop idd nog niet gehad...
Microrexje doet met deze setup volle accu 1/2 gas prophang, hoe ie bevalt als ik er mee vlieg weet ik nog niet.
(overigens mijne besteld bij www.mamo-models.com, 1 week in huis)
Heb geen meetdata.
Zware rolroerservo = futaba 3110, lekker snel en nauwkeurig, tip van Bert, wellicht handig in hoge hoed... :D
Idd 0,13 X 3 mm achter vleugel en stabilo, hoeft niet (Bert, Derk en Didier doen het niet...)

Tot indoors!

Op internet gevonden messdaten (met GWS 7 X 3,5):

Spannung V / Strom A / RPM / Schub (gram)

6,52V / 6,57A / 10046 / 189 gram
6,98V / 7,1A / 10478 / 206 gram


Koen
 
CG van 76cm spanwijdte BB V3 designed by Didier is 176mm vanaf de neus.

78cm spanwijdte BB V3 is 2,8% groter dus CG op 180 - 181mm...

Of: als je de leading edge doortrekt naar midden romp dan CG op 55mm (76 span) dan wel 56,5mm (78 span)...
 
prop-er zei:
Waar blijven al die andere BlingBling plaatjes ???

Hier de BBv3 van Urlien, er moeten nog een paar kleine dingen gedaan worden, dan kan ie de lucht in 8)

Hpim3341.jpg


Hpim3342.jpg


Grt.
 
Koen,

op jouw foto's zie ik extra 3mm depron zitten bv bij de motor en bij het landingsgestel

waarom?

Ik kan me wel wat extra sterkte voorstellen bij het landingsgestel , maar zo'n groot vlak?
 
prop-er zei:
Alexzzz zei:
er moeten nog een paar kleine dingen gedaan worden, dan kan ie de lucht in

Zo'n mooi model vraagt er natuurlijk wel om, om door een mooi model gepresenteerd te worden.... :wink:

Haha, ik zal wel een foto-shoot maken als het toestelletje helemaal af is :lol:

Grt.
 
@Jeroen: groot vlak idd niet nodig, had ook smalle balk over de breedte kunnen zijn waar het landingsgestel ingeprikt wordt (of niets).

@Prop-er: dankje.

@Winfried: dankje (Zaterdag is een mooie dag :D )

@Allen:

Zwaartepunt bepaald, hier komt dus de lipo, na trimvluchtjes (lipo tijdelijk met dubbelzijdige tape vast) definitieve lokatie bepalen en dan "lipobakje" maken.
Lipo komt zowiezo hoogstwaarschijnlijk zoals op foto rechtop, zodat de kist op z'n kant c.q. in knife-edge positie over de lengteas ook goed is uitgebalanceerd.

Nogmaals wil ik iedereen attenderen op het feit dat bij deze kist -uiteraard bij gebruik lichte componenten, zie specs paar postjes terug- alle hardware in de neus moet om CG te halen.
Zie deze foto en voorgaande reeks.

IMG_2093.JPG
 
jeroens zei:
Pas op: als je 1 keer een Strecker probeert, ben je voor altijd bekeerd

waarom dan toch een Flyware Microrex 220-3 ?

...zat er al op te wachten tot iemand zo'n opmerking zou maken :D
...tsja, als Martin Muller er Europees kampioen mee wordt, waarom niet.
...en maar 60 euries...
 
Hey Koen!

Je hebt er een mooi toestelletje van gemaakt!!!


Ik heb volgensmij ook ooit zo'n uitspraak gedaan... :oops: (Over Streckers)

En nogsteeds blijf ik er steenvast bij, helemaal als ik de foto's zie van mij nieuwe Microrex motortje (hij is nog niet binnen). Strecker is toch wel the Godfather hoor!!!

Koen, Ik zie bijvoorbeeld iets uit de achterkant van je motor steken, wat op een te lange stator, of stator isolatiemateriaal lijkt?

Ik ben erg benieuwd hoe die Microrex me gaat bevallen.

Groeten!

P.s.
Koen, nog bedankt voor al je info!
 
Hoi Koen,

Je BBv3 ziet er zeer goed uit :D

Ben benieuwd wat je van de vliegeigenschappen vindt, zal wel oké zijn aangezien, de NL top er ook mee vliegen, maar toch we horen het graag.

Toch, de motor voorin geplaatst in tegestelling tot de modelen van Derk, Bert en Didier, wellicht heeft dit allemaal te maken met de C.G van de BBv3.

Hoe zijn de stuurstangen-supports (hoogte- en richtingsroer) gemaakt,
stukje dubbelgevouwen depron en een stukje pvc buisje ?!?

Succes met invliegen en setuppen van je BBv3. :!:

M.v.g.


Robbie
 
@Robbie: Thx. CG haal je ook met "backmounted Strecker" hoor.
Stuurstangensupport met stukje 6mm depron en stukje PVC buis.
Zowel hoogte als richting stuurstang (van 1,3mm carbon) op 3 plaatsen ondersteund (tegen doorbuigen) tbv nauwkeurige aansturing.
Hoogte en richting stuurstang kan ook van 1mm carbon, dan echter op 5 plaatsen ondersteunen.
Rolroerstuurstangen 1,3 (of 1,5mm carbon).

@Harmen: Witte stukjes plastic idd stator isolatiemateriaal, zie foto's:

IMG_2094.JPG


IMG_2097.JPG


IMG_2099.JPG
 
Eerste indruk na 6 keer vliegen:

Om CG te halen accu in 2 stapjes naar voren verplaatst, staat nu -nog steeds tijdelijk met dubbelzijdige tape- rechtop zoals op foto paar postjes terug maar dan direct achter motorspantje... (!)

Vermogen: wel genoeg maar niet de Strecker power, ga de 26C continu 350's van ACW nog testen.
Bert heeft de 26C 350's al getest en dat zag er zeer indrukwekkend uit.

Nauwelijks couplings.

4 point roll, slow roll en knife edge pass gaan bij mij beter met de V3 in vergelijking met de V2, een mooi bochtje lijkt de V2 beter af te gaan.
 
@Koen,

Ziet er vetje uit hoor :wink: Ben van het weekend bezig geweest met mijn Bling-Bling 2007 CZ, hij is zo goed als klaar. Zal zsm wat foto's plaatsen.

Ik gebruik een 3s 300 pack, hopelijk kom ik dan een beetje goed uit met m'n CG. Kom je a.s zaterdag nog in Markelo? Ik ga dan de mijne als het goed is ook invliegen :)

Al een beetje muziek gemixt?

MVG,

Robbin Grob
 
Back
Top