Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
M.l.v.Doesburg zei:Ik heb net mijn Bling even geprobeerd in de huiskamer maar na 30 seconde hoveren loopt het vermogen zelfs zo ver terug dat ik het model uit de luch moest pakken.....
En tot mijn verbazing was het motortje flink heet!!.
De setup is:
-strecker motortje met op het doosje 195.03
-prop ingekorte GWS 9/3,7 naar +- 8x3,7
-2 cellen Hiperion 400mAh
-cc10 regelaar
Nu is mijn vraag wat is dus fout doe..??
Hoe is de regelaar het beste in kan stellen??
Hoe zie je hoeveel wikkelingen het motortje is??
Martijn
Rick NT zei:Martijn,
Heb je geen originele 8" prop liggen, inkorten is denk ik nooit optimaal.
Hoe oud zijn de cellen, kan zijn dat ze een beetje op zijn, alhoewel dat niet de hete motor verklaart.
Welke software gebruik je in de CC10, tot nu toe blijkt dat de oude 1.021 software het beste werkt met (kleine) buitenlopers. Op sommige tussenliggende release lopen dit soort motortjes heel brak. Het grootste verschil zit hem in het aanloopgedrag, vooral wanneer je maar minimaal gas geeft.
Rick
M.l.v.Doesburg zei:Nu heb ik dus voor niets 2 cellen accu's gekocht en een gat in de romp gemaakt voor een accubevesteging![]()
raymon zei:mischien idd teveel A omdat jij je prop hebt ingekort niet helemaal in balans
Hoi Martijn,
Volgens mij vliegen Bert en Jeroen Smit met de 74 Wdg...
M.l.v.Doesburg zei:raymon zei:mischien idd teveel A omdat jij je prop hebt ingekort niet helemaal in balans
De prop is wel in balans maar het lijkt mij zo dat met 3 cellen de stroom een stuk hoger zal liggen en dat alles nog heter zal worden.
Een prop die niet in balance is zal hooguits voor trillingen zorgen.
Statisch is de prop zeker in balance maar dynamisch zal het misschien niet optimaal zijn.
De accu zelf geeft zelfs geen enkel teken van warm worden.
Martijn
Koen zei:Neen, de boel zal zeker niet heter worden maar juist koeler, want met 3 cellen ga je je vermogen (Watt) meer uit de Voltjes halen en niet zozeer uit de Ampjes...![]()
Alexzzz zei:Koen zei:Neen, de boel zal zeker niet heter worden maar juist koeler, want met 3 cellen ga je je vermogen (Watt) meer uit de Voltjes halen en niet zozeer uit de Ampjes...![]()
Dat is niet altijd zo, mijn Typhoon 3/3D op 2 cellen blijft ijskoud, als ik hem ook maar 10 seconden laat draaien op 3 cellen wordt hij gloeiend heet. Niet alle motoren kunnen er kennelijk tegen :roll:
Grt.
Koen zei:Neen, de boel zal zeker niet heter worden maar juist koeler, want met 3 cellen ga je je vermogen (Watt) meer uit de Voltjes halen en niet zozeer uit de Ampjes...
Immers W = V x A
40 Watt : 6,6 Volt (2S) = 6 Amp
40 Watt : 9,9 Volt (3S) = 4 Amp