bling bling V3

Theo Coenen zei:
shoot, laat ik dan net geen vervoer hebben!!!! (pas na 15:00 uur weer eigen vervoer vrouwtje is dan pas terug van haar werk)

Eens kijken of ik iets kan regelen van de week, maar ik beloof niks. Is er dan ook plaats voor een indoor LB sessie?

electro-LB%20%28Small%29.JPG

Hallo Theo, volgende zaterdag 23 december gaan we nu ECHT de laatste keer indoor vliegen in Zutendaal, en wel van 14 tot 17 uur
Voormiddag gaan we eens kijken in Houthalen naar het indoorvliegen ingericht door de Pampa modelfighters

En ikke heb me opgegeven voor de hele dag in Houthalen. Zondag helaas niet kunnen halen om toch nog naar Zutendaal te komen.

Ikke ook

met een nieuwe(oude) bling bling ... waarvan ik zo dom ben geweest van hem een beetje te mishandelen met wat mislukt spuitwerk. ;-)

Jammer maar als ie maar vliegt dat is toch het belangrijkste ... waarschijnlijk toch geen lang leven beschoren.

blinbling001smallcc2.jpg

Greetz

Tot zaterdag.

Nooit je antenne terug laten lopen, dan vergroot je de kans op storing :roll:

Grt.

Daar heb je gelijk in Alex,

En als aanvulling kan ik er bij zeggen:
Probeer ook nooit je antenne parallel langs een geleider te positioneren.

Bijvoorbeeld, een antenne keurig langs een staaldraad aansturing, of een koolstof versteviging.

>Waar moet ik er dan in godsnaam mee blijven ... ze is zo f%§*ing lang.

Door de vleugel weven is toch ook een slecht gedacht of niet.

In alle geval bedankt voor de tip ik moet het nog eens bekijken.

Greetz

Ikke

Check even de handleiding van je ontvanger!

Wat wij meestal doen is als volgt:

Bij een lichte bling bling vervangen wij punt één meestal de antenne door een stuk lakdraad, dat scheelt soms tot wel 2 gram.
Ten tweede knippen we meestal een stuk van de antenne af. De hele antenne en zijn volledige berijk heb je toch vaak niet nodig.

MAAR LET OP!!! Dit mag niet bij alle ontvangers.
Vroeger was het vaak zo dat dit het einde van je ontvanger betekende.
De versterking in de ontvanger kon zijn vermogen niet kwijt, en baf, of storing, of gewoon geen ontvangst meer.

Maar tegenwoordig zijn er veel ontvangers waarvan je een stuk van de antenne mag halen.

Even lezen dus, in je handleiding.

En ten derde... Wij weven onze antenne vaak onderlangs de buik van de romp naar achteren de staart in.
Meestal is dit niet parallel aan de stuurstangen, en vaak komt de antenne niet buiten je model, wat natuurlijk mooi en gunstig is.

Suc6!

8) Ben nog even een andere Bling Bling aan het maken !!
Deze keer een 76 cm. versie

abcd0004qj3.jpg
[/img]

Hier komt ook een 11 gram motortje op :D zodat het gewicht om en rond de 125 gram zal komen :wink:

abcd0005iy0.jpg
[/img]

:)

ik vind hem persoonlijk net op een potvis lijken
niet lulig bedoeld ofzo voor didier maar het is gewoon zo

:lol: Ik moet ook eerlijk zeggen dat er mooiere modellen zijn , maar de vliegeigenschappen zijn fantastisch !!

Ik zou graag de tekening vastkrijgen van de CLICK waar Derk ook mee vliegt

Ontwerp is van een Tsjech dacht ik ??

Ding zou eind dit jaar in productie gaan las ik op rcgroups, dus een tekening zal er niet aankomen denk ik, tenzij iemand 'm even overtrekt :P

Grt.

Ok een kit is ook te kopieren natuurlijk !!

Maar zo blijven we bezig hé

Ik heb al verschillende jaren materiaal liggen om twee grote kisten te bouwen, en daar ga ik volgend jaar eens aan beginnen ( dat duurt nog maar een paar dagen )

Back