.
In het filmpje van de maiden flight is te zien dat de BV-141 helemaal doorweekt was van het natte veld.
Dat heeft de kist geen goed gedaan... het tissue is er kwetsbaarder door geworden en was op meerdere plekken beschadigd.
Na de laatste recente trimvlucht bleken enkele vleugelstringers geknakt (niet gebroken).
Bij thuiskomst besloten de BV-141 te repareren en er gelijk testversie 2 van te maken.
Ik ga namelijk het landingsgestel verwijderen en een nieuw kleiner en meer schaal stabilo maken.
Het landingsgestel verwijderd en begonnen met het verwijderen van de tissue:
Idem de onderzijde:
Bekleed met de zilverkleurige VMC tissue (hier zojuist nat gespoten):
Idem de bovenzijde:
...en laten drogen in de vleugel jig:
Eerste laag spanlak erover en weer fixeren in de jig:
Het stabilo verwijderd en een nieuwe, meer schaal versie gemaakt:
Dat scheelt flink qua oppervlakte:
Het stabilo met tissue bekleed, de boel natgespoten en gefixeerd op de bouwtafel:
Nu alles goed laten drogen.
Groeten, Ramses
.
In het filmpje van de maiden flight is te zien dat de BV-141 helemaal doorweekt was van het natte veld.
Dat heeft de kist geen goed gedaan... het tissue is er kwetsbaarder door geworden en was op meerdere plekken beschadigd.
Na de laatste recente trimvlucht bleken enkele vleugelstringers geknakt (niet gebroken).
Bij thuiskomst besloten de BV-141 te repareren en er gelijk testversie 2 van te maken.
Ik ga namelijk het landingsgestel verwijderen en een nieuw kleiner en meer schaal stabilo maken.
Het landingsgestel verwijderd en begonnen met het verwijderen van de tissue:
Idem de onderzijde:
Bekleed met de zilverkleurige VMC tissue (hier zojuist nat gespoten):
Idem de bovenzijde:
...en laten drogen in de vleugel jig:
Eerste laag spanlak erover en weer fixeren in de jig:
Het stabilo verwijderd en een nieuwe, meer schaal versie gemaakt:
Dat scheelt flink qua oppervlakte:
Het stabilo met tissue bekleed, de boel natgespoten en gefixeerd op de bouwtafel:
Nu alles goed laten drogen.
Groeten, Ramses
.