Blue Arrow XL Robbe blijft draaien

men internet is heel traag krijg steeds je berichten later binnen, maar wat hij heeft gedaan raad ik heel erg af. gewoon heel de tijd dingen omwisselen net zo lang tot dat hij het deed. hij heeft geen idee wat hij had gedaan maar hij deed het weer. Maar als er een modelbouwwinkel in de buurt is van je huis zou ik als ik jouw was er morgen even mee naar toe gaan. hun weten altijd wel een oplossing

Zoals je ziet staat de trim op de ab. helemaal naar links, de heli zou eigenlijk enorm naar links moeten spinnen, maar kan nu de staart recht houden :D dus klopt niet helemaal. De hendel had ik ook helemaal naar links :D Normaal gesproken had die dan al vast in de muur gezeten, met de hendel helemaal naar links :D

Wat ook zou kunnen dat je een getalletje fout hebt ingevoerd bij het instellen van je heli op je zender. wat voor zender gebruik je? bij je helicopter krijg je een boekje meegelevert en daar staan allemaal getallen in om je heli aftestellen op je zender. kijk die getallen even na. want mis heb je bij een getal waar bijvoorbeeld 52% moest staan 0% gezet. dan geeft hij namelijk ook geen reactie....

Kan ik weer niet vliegen ik heb de nitro-motor ook al opgeblazen van mijn race truck :D Tevens zijn daar ook de tandwielen van gesmolten 30min geraced :banana: Nu wachten op de vriendelijke man van PostNL voor de onderdelen die ik besteld heb daarvoor. Nu de heli ook nog met een complex probleem, maarja hoort erbij :bday: Als er nou een zichtbaar onderdeel kapot zou zijn zou het wel een stuk makkelijker zijn :hammer:

Wat ook zou kunnen dat je een getalletje fout hebt ingevoerd bij het instellen van je heli op je zender. wat voor zender gebruik je? bij je helicopter krijg je een boekje meegelevert en daar staan allemaal getallen in om je heli aftestellen op je zender. kijk die getallen even na. want mis heb je bij een getal waar bijvoorbeeld 52% moest staan 0% gezet. dan geeft hij namelijk ook geen reactie....

Ok klopt, het ontbreekt me aan een handleiding, jammer genoeg. Al ben ik me er bewust van hoe ik de heli kan trimmen. Ik had als voorbeeld de trim helemaal naar links gezet wat normaliter de heli moet doen spinnen in de andere richting. Normaal staat deze altijd om de nabij 50%. Verder heb je nog de optie de richtingen te spiegelen maar dat staat nu goed, links is links, en niet andersom. Hopelijk komt er nog iemand langsgefietst die hetzelfde heeft ondervonden.

als dat het probleem is heeft trimmen ook geen nut, hij doet het dan helemaal niet. dan moet je mischien een handleiding opzoeken op het internet of een mede eigenaar met een blue arrow XL..

Maar als ik jouw was zou ik die getallen ff na gaan, is 5 minuten werk.. wie weet kan je dan wel vliegen :)

Er is wel mee te vliegen alleen dan rechtsom draaien naar je toe vliegen en niet linksom draaien en naar je toevliegen. Verder is het rechthouden bijna niet te doen. Zelf denk ik dat het aan het motorvermogen ligt of de vermogensregelaar.

Maar verder weet ik anders ook geen andere oplossing, mischien weet ray nog wat...
Veel succes ermee ;) wie weet kan je binnekort weer auto rijden en ook vliegen..... maar wie weet ook niet ..

Back