janzwart
verslagschrijvers
Bouwverslag Boeier 712 BillingBoats
Een paar weken geleden waren ik en mijn vrouw wat aan het rondtoeren en kwamen we bij een modelbouwshop in Koedijk (NH). (Hoe toevallig)
Daar zag mijn vrouw een doos van Billing boats met drie leuke scheepjes op het deksel.
En niet eens zo duur.
Die hebben we dus meegenomen. Drie leuke kleine scheepjes voor weinig. Leuk.
Thuis gekomen zat er dit in de doos.
Kennelijk slechts voor één schip en veel groter als verwacht.
Toen zag ik op de doos een kruisje onder de boeier.
Ik vind dat niet handig van Billing Boats. Maar OK dan gaan we een boeier bouwen.
Bij wat verder onderzoek bleek dit een model te zijn van de Sperwer die in het binnenmuseum van het Zuiderzee museum in Enkhuizen staat. Daar waren we een poosje daarvoor al eens geweest en daar had ik al een stel leuke foto's van.
Ook zag ik op het forum dat Ron van Leeuwen hier ook een model van heeft gemaakt.
Het lijkt geen moeilijk model dus ik heb besloten om parallel hieraan nog een bouw te starten zodat ik wat kan afwisselen.
De andere bouw wordt de Bounty. Zie verslag elders.
Spanten en dek
De stuurcabine
Overzicht.
Wordt vervolgd.
Een paar weken geleden waren ik en mijn vrouw wat aan het rondtoeren en kwamen we bij een modelbouwshop in Koedijk (NH). (Hoe toevallig)
Daar zag mijn vrouw een doos van Billing boats met drie leuke scheepjes op het deksel.
En niet eens zo duur.
Die hebben we dus meegenomen. Drie leuke kleine scheepjes voor weinig. Leuk.
Thuis gekomen zat er dit in de doos.
Kennelijk slechts voor één schip en veel groter als verwacht.
Toen zag ik op de doos een kruisje onder de boeier.
Ik vind dat niet handig van Billing Boats. Maar OK dan gaan we een boeier bouwen.
Bij wat verder onderzoek bleek dit een model te zijn van de Sperwer die in het binnenmuseum van het Zuiderzee museum in Enkhuizen staat. Daar waren we een poosje daarvoor al eens geweest en daar had ik al een stel leuke foto's van.
Ook zag ik op het forum dat Ron van Leeuwen hier ook een model van heeft gemaakt.
Het lijkt geen moeilijk model dus ik heb besloten om parallel hieraan nog een bouw te starten zodat ik wat kan afwisselen.
De andere bouw wordt de Bounty. Zie verslag elders.
Spanten en dek
De stuurcabine
Overzicht.
Wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: