Bolk Transport Mercedes Actros 6x4"

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door articcie, 13 jan 2019.

  1. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedenavond beste volgers,

    Na een beetje wikken en wegen ga ik de GT power unit niet gebruiken. Dit heeft meerdere redenen;
    1) Ik snap er geen sikkepit van.
    2) Als ik er iets extra's op aan wil sluiten wordt dat knap lastig verwacht ik.
    3) De lichtsetjes van RC lab werken vermoedelijk hier niet mee, tenminste na contact met RC lab, wisten ze niet of het zou werken of kapot zou gaan.
    4) Het is vele malen compacter dan een GT power of MFU.
    4) Hier de Beier SFR-1 aangeraden wordt en ik op internet ook het eea heb gezien van de mogelijkheden hiervan.. dit is echt eindeloos…

    Nu wordt de volgende uitdaging om dit setje zo goedkoop mogelijk te bemachtigen. Bij Beier zelf is ze inclusief dvd 249 euro.
    Bij Wetronic 239 euro. Weet iemand wellicht nog een goedkoper adres/uitverkoop, of zijn dit echt overal vaste prijzen?

    Dan gelijk nog een vraagje, de AKL klemmen, waar zijn die voor?

    Groetjes Tom
     
  2. marcelinets

    marcelinets Guest

    Volgens mij kom je nergens goedkoper uit en het zijn vaste prijzen.
     
  3. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    596
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Als je korting wilt kan je via een groupbuy meerdere setjes afnemen.

    jaar of 6 geleden eens gedaan. En toen ging de prijs met circa 10-20% omlaag
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  4. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    hmm, dan maar even de kerstman lief aankijken. Eigenlijk best bijzonder dat een product overal een gelijk prijs heeft, dan is Duitsland eigenlijk nog wat duurder dan Nederland, daar is het BTW tarief nog wel 19%..en de prijs is hetzelfde als Nederland. Ik heb nog even wat gelezen over AKL klemmen, en als ik het goed begrijp is dit enkel om het eenvoudiger te maken met aansluiten, maar niet noodzakelijk? Zouden de gebruikers van de SFR-1 eens wat foto's willen posten hoe zij het eea hebben aangesloten en weggewerkt?
     
  5. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Klopt akl maakt het aansluiten makkelijker
     
  6. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Kijk maar in mijn bouwverslagen van de Cascadia en de Arocs kipper. Weet niet hoe precies een link te plaatsen.
     
  7. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedemorgen beste volgers,

    Het is wat druk op het werk vandaar dat ik wat minder tijd heb om te bouwen. Maar toch even een foto van hoe het eea er nu voor staat. De opbergkist is nu geheel naar tevredenheid, de velgen zijn ontchroomt en gespoten. Enkel nog de positie verlichting aan beide kanten maken en plaatsen.. jammer dat de kant en klare best prijzig zijn ..

    Zodra ik tijd heb wil ik naar Wetronic om de Beier sfr-1 te halen alsmede een degelijke zender met genoeg kanalen(carson reflex 14 kanaals) .. en waarschijnlijk als ik daar ben blijft er nog wel het eea aan mijn handen plakken

    Fijne jaarwisseling allemaal en tot volgend jaar! 1577608508438.jpeg

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    ozy, Goofyray, trialrolf en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo Tom,

    wordt een mooi chassis zo! Is het misschien een optie om de demper dezelfde kleur te spuiten als de kist die er naast zit? Of hou je dit zo?
    In ieder geval nog succes met de cabine en opbouw!

    Mvg. Mitchell
     
  9. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedenavond Mitchell,

    Dank voor het compliment, ik ben er zelf erg tevreden over, zeker omdat dit ook mijn 1e truck is in 1:14.
    De demper en de kist zijn ook niet dezelfde kleur in het echt. Dus die blijven zo.

    In het nieuwe jaar zal de cabine aan de beurt komen, dat wordt ook weer een project opzich

    Groetjes Tom

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
  10. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedemiddag beste volgers,

    Ik heb een vraag voor de ervaren bouwers van Actros modellen. Als ik naar een echte Actros kijk zie ik mooi de cabine rand als de rode rand op de foto.. bij Tamiya hebben ze blijkbaar wat plastic extra er op gezet.. als ik dit eraf haal zal waarschijnlijk de standaard cabine sluiting niet meer werken? Past dan bijvoorbeeld de magnetische Scaleart cabine sluiting wel erop?

    Wat is jullie ervaring hiermee?

    Groetjes Tom 1577796845715.jpeg

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
  11. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Denk dat je dan wel een heel groot gapend gat krijgt.....
     
  12. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Als ik naar een actros cabine kijk dan is er vanaf jou rode lijn toch een randje meer over (5 mm schat ik op schaal)
    Dan denk ik dat de aansluiting nog wel moet passen.
    Alleen aande rechter zijde komt de lucht inlaat nog te zitten dus dat gat lijkt me niet heel groot.
    aan de linker zijde kan ik niet zo goed zien wat er zit maar is wel gesloten.
    wat er in het midden overblijft is vooral motor (op jou model de vernellingsbak van tamiya) wat je ziet en zou er dus wel een bodem in de cabine maken zodat je niet naar binnen kan kijken.
    succes
     
  13. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedemiddag beste volgers,

    Vanmiddag de daad bij het woord gevoerd.. even gezellig naar Wetronic gegaan en daar een Beier SFR1, een AKL stekker, een speaker, en de lightbar voor op het dak aangeschaft . Niet goedkoop allemaal bij elkaar, maar wel in 1x een goede investering. Binnenkort lekker gaan spelen met alle instellingen. En dan alles aansluiten..

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  14. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedemiddag beste volgers,

    Het is wat rustiger met bouwen, want er moeten ook andere klusjes gebeuren in en rond het huis... maar heb de voorbumper wel voorzien van de striping, het moet op een paar puntjes even bij gestipt worden, bij het verwijderen van de afplaktape zijn er wat puntjes verf afgekomen.

    De hoek bepalen van de lijnen is aan de hand van allerlei foto's gedaan.
    Ik heb ook al de cabine even erop gezet zodat ik de afstand heb om de kast achter dd cabine te kunnen maken.

    Wat mij wel opvalt is dat de er toch wel een aardige spleet tussen de bumper en cabine deel zit aan de zijkant.. zijn er hier bouwers die een foto van de zijkant van de cabine/voorbumper kunnen plaatsen? Naar mijn idee zit alles goed, lijnen lopen goed door etc, maar echt mooi vindt ik het niet..

    Tot zover weer even,

    Groetjes Tom 1584367850927.jpeg

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    Catwoman en AHoogendijk vinden dit leuk.
  15. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedemorgen beste volgers,

    Ik loop even vast met mijn zender en ontvanger. Hopenlijk is er iemand hier die het kan verhelderen.
    Zender is een gloednieuwe Carson Reflex Stick Multi pro 14 kanaals zender met bijbehorende ontvanger.

    Het probleem zit um in het binden, dit wil mij niet lukken als ik de stappen volg in de beschrijving.

    Ik doe het nu als volgt;
    6 volt ontvanger batterij in de BATT aansluiting op de ontvanger. Vervolgens schakel ik de batterijbox aan. Het rode lampje gaat nu langzaam knipperen.

    Vervolgens druk ik de bind knop(de rode led knippert nu snel) in en schakel ik de zender in. Dit zou afdoende moeten zijn,alleen bind die dus niet. Niet na 15 seconde en ook niet na 3 minuten. De afstand tussen ontvanger en zender is max 20 cm. En er zijn geen storende zaken in de omgeving..

    Wat gaat er hier verkeerd?
    Moet ik de bind knop ingedrukt houden?
    Moet ik de bind knop weer loslaten?

    I don't know

    Ik.hoor graag tips en adviezen!

    Groetjes Tom

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
  16. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Bindknop op zender???
     
  17. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Ja die zou ik ook verwachten. In de beschrijving kan ik die dus niet vinden. En op de zender trouwens ook niet

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
  18. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Probleem is opgelost... soms is het makkelijk als de zender ook daadwerkelijk aan staat... nieuwe zender hé... ik wist niet dat er een power indicator opzat.. accu stekker zat niet goed. Binden is nu gelukt!

    Dom dom dom, maarja....

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    Helicor en AHoogendijk vinden dit leuk.
  19. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.589
    Locatie:
    Krabbendijke
    Had je die met een display moeten kopen ;)
     
    articcie vindt dit leuk.
  20. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedemiddag beste volgers,

    Enkele berichten terug heb ik aangegeven dat er naar mijn idee een te grote kier tussen de cabine en voorbumper zit. Hier even een plaatje ervan. Zoals te zien is lopen alle lijnen goed door,dus ik denk dat het gewoon goed zit.. maar graag even jullie ervaren blik en mening aub hierover

    En nog gelijk een 2e vraag, het lekkere weer komt er aan, ideaal weer om de cabine te spuiten. Wat is de normale procedure met de belijning aanbrengen..

    1) Eerst cabine spuiten, en daarna de cabine grotendeels afplakken om de belijning te spuiten..

    2) Eerst de belijning spuiten, die vervolgens afplakken en daarna de cabine spuiten..

    Ik heb geen ervaring in het aanbrengen van belijning, advies hierin is meer dan welkom. Stickers is denk ik niet mogelijk omdat de belijning in een FLN kleur is. Ik verwacht niet dat er printers zijn die dat kleurtje kunnen maken? Als het wel zo is hoor ik dit ook graag natuurlijk.

    Fijn weekend allemaal!
    Groetjes Tom 1585999706201.jpeg

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    VOLVO FH 16 750 en bvdh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina