Bolk Transport Mercedes Actros 6x4"

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door articcie, 13 jan 2019.

  1. keesp

    keesp

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    132
    Hallo Tom
    Die kier tussen cabine en voorbumper is bij mij ook hoort zo . Ik zou eerst de cabine spuiten daarna de belijning spuiten .
    Ik heb zelf de cabine eerst in de plastic primer gezet ,dan eerst de binnenkant gespoten , daarna de buitenkant paar keer in de spuitplamuur gespoten, lichtjes schuren met korrel 300 of meer dan in 3of4 keer de definitieve kleur spuiten .
    Wacht wel lang met het afplakken om belijning te spuiten , nadat je klaar bent met de cabine te spuiten .
    Heb afplakband gekocht die voor airbrush spuiten wordt gebruikt,
    gr kees
     
    articcie en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Die kier is in het echt ook erg groot. Kan je vuist met gemak in. Ik had het bij mijn Actros ook. Vond het ook te groot en heb de voorplaat waar de bumper op zit iets bijgebogen destijds.

    Let op met schuren. Neem bij voorkeur nat schuurpapier. Spuiten in dunne laagjes. Gebruik grondverf. Denk aan de temperatuur. Eventueel de spuitbus even in lauw water zetten en het model met een haarfohn wat verwarmen. Goed ontvetten!

    Wat betreft de belijning heb ik geen ervaring. Ik doe alles met stickers. Afplakken is nauwkeurig klusje in ieder geval. Gebruik geen goedkope rotzooi als schilderstape. Tamiya heeft speciale tape. Als je op lak plakt heel goed laten drogen en dan nog blijft er een risico dat je de lak met de tape mee af trekt.

    Gewoon proberen ;) SUCCES!
     
    articcie, VOLVO FH 16 750 en arm1948 vinden dit leuk.
  3. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedemorgen beste volgers,

    Met al dat lekkere weer van de afgelopen dagen heb ik de cabine voorzien van een kleurtje. Speciale afplaktape van 0.4mm is besteld voor de belijning. Alleen nog even een nieuwe spuitbus met verf halen.. zul je altijd zien dat die net te vroeg leeg is..

    Op het programma staat nu nog:

    1) de bergkast aan de achterkant maken.
    2) alle verlichting aanbrengen en op de Beirer SFR1 aansluiten.
    3) belijning aanbrengen
    4) cabine voorzien van diverse waterslide stickertjes met teksten erop( deze wil ik zelf gaan maken of laten maken)
    5) het geheel voorzien 2k hoogglans blanke lak/vernis.
    6) ik twijfel nog over een servo voor de schotel bediening,maar wil wel proberen die erin te bouwen..

    Foto is zoals die er nu bij staat. Het wordt steeds meer een mooie truck.

    Tot de volgende update!

    Groetjes Tom 20200408_182407.jpeg

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    ozy, Catwoman, Herman Herrebout en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Herman Herrebout

    Herman Herrebout

    Lid geworden:
    20 jan 2019
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Terneuzen
    Ziet er heel netjes uit
     
    articcie vindt dit leuk.
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Servo voor schotel is niet zo moelijk maar eigenlijk alleen noodzakelijk als je de rest van het aan en afkoppelen ook electrisch maakt.....
     
  6. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Vlijmen
    Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je precies met " de rest" ook electrisch bedienbaar?

    De servo is nodig voor de schotel, dan begrijp ik. Maar wat heb je nog meer nodig om aan en af te koppelen op afstand?

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  7. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Steunpoten van de trailer en de verlichting via IR. anders moet je alsnog handmatig de steunpoten uittrekken en/of verlichtingsstekker loskoppelen.
     
    trialrolf en Helicor vinden dit leuk.
  8. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Vlijmen
    Ohja dat klinkt logisch. Kom ik dan automatisch uit op zo'n set van tamiya waar die pootjes etc inzitten? De sfr1 heeft wel een infrarood module voor trailers geloof ik in de opties?

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
  9. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Er is ook een ombouwset van Carson te krijgen. Deze vind ik persoonlijk beter en mooier, maar dat ligt eraan wat voor trailer je erachter hangt natuurlijk
     
  10. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Als je al een Beier SFR hebt dan ligt uitbreiding met een sm ir 16 daarmee voor de hand. Brengt natuurlijk ook kosten met zich mee. Je zou nu een servo in de schotel kunnen inbouwen alvast en trailer later. Ik ben bezig met electrische poten 3d geprint. 2 motoren en regelaar en nog geen €20. Moet het alleen nog afbouwen.

    Wat voor een trailer heb je?
     
    arm1948 vindt dit leuk.
  11. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Vlijmen
    Ik heb nog geen trailer. Ik ben er nog niet overuit wat voor een trailer ik wil gaan maken. Ik zit te denken aan een super flatbed van Nooteboom, maar eea is ook afhankelijk of ik ergens informatie kan inwinnen natuurlijk..

    In principe ben ik nu puur info aan het inwinnen om de vervolgstappen te bepalen :)
     
  12. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Vlijmen
    Heb je hier een link naar? alle info is fijn :)
     
  13. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
  14. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    De Tamiya elektrische poten moet je ook wel werkend kunnen krijgen over de Beier IR hoor!
     
    articcie vindt dit leuk.
  15. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Ik laat van de week ook nog poten voor de Beier zien.... ben ermee bezig.
     
    Mark300, articcie en arm1948 vinden dit leuk.
  16. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedemiddag beste volgers,

    Ik loop mij alweer weken stuk te bijten op de SFR1. Verder dan het groene lampje op de print kom ik niet zit al tijden te bedenken wat waar op moet,maar kom er niet uit.. eigenlijk wel jammer dat er bij zo'n duur onderdeel geen Nederlandse handleiding bij zit. Wellicht dat het dan wat beter te doen zou zijn.

    Is er iemand die mij hierin kan adviseren? Welke kabel moet waarop?
    Ik heb de Carson Reflex stick 14 kanaal zender zonder display.

    Ik snap waar de motor op moet en de accu zit ook aangesloten..

    Moet ik bijvoorbeeld de Prop#2 Steering op de ontvanger aansluiten en dan de stuurservo zelf op X5 aansluiten?

    Of lees ik dat verkeerd?

    Ik hoor graag tips en adviezen..

    Groetjes Tom 1587987774514.jpeg
     
  17. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Als je PB stuurt, kan ik je wel helpen
     
  18. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    605
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Heb je de SFR al eens aangesloten gehad op de computer om te programmeren?
     
  19. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.377
    Locatie:
    Achterhoek
    Denk dat je inderdaad even 1 op 1 verder geholpen moet worden als je hier nu al op vast loopt. Losse opmerkingen van ons maken het dan niet handiger.
    Het is even doorhebben hoe het werkt en hoe ze bij Beier denken. De software erbij pakken is wel een must natuurlijk. Je moet de terminologie even volgen zeg maar en de zien dat alles in een soort van groepen werkt.

    Succes. Wil je eventueel ook graag helpen maar dan alleen 1 op 1 fysiek een keer.
     
  20. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    515
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedenavond beste volgers,

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb. Zoals de meeste bouwers hier wel zullen weten gaat er in die electronica veel tijd zitten zonder echt iets te kunnen laten zien.. in die fase zit ik nu ook.

    Ik heb fantastische hulp van forum lid modeltrucker93 gehad om met de Sfr1 te kunnen werken. Alle lampjes in de voorbumper werken nu op de afstandbediening alsmede ook de achterlichten. Tijdens het aansluiten kwam ik erachter dat er 1 led kapot was van het mistlicht.. na een mailtje naar rc lab heb ik ledjes per post ontvangen en deze vervangen. Nu werkt alles naar behoren!

    De fundatie ligt nu stevig dus het bouwen gaat weer beginnen. In eerste instantie wilde ik alle electra in de bergkast achter de cabine plaatsen, maar na een foto op Facebook gezien te hebben waar alles netjes op de bodemplaat onder de cabine zit, ga ik voor die uitvoering.
    Dus daar komt de ontvanger( welke ondertussen is voorzien van de MSC-10) en de SFR1 samen met 2 akl 8 klemmen op te zitten.

    Bij de volgende update komt er weer wat beeldmateriaal bij. Afplaktape in 0.4mm is besteld en onderweg, en voor een spuitbus ben ik nog even op zoek naar een andere leverancier, maar dat komt wel goed.

    Tot de volgende update!

    Groetjes Tom
     
    luchard, arm1948, trialrolf en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina