Bolk Transport Mercedes Actros 6x4"

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet. Ik vind persoonlijk dat als een bedrijf geen medewerking verleend ze het ook niet verdienen dat een modelbouwer tijd, moeite en vooral geld steekt in gratis reklame voor hun toko. Je moet natuurlijk altijd om toestemming vragen, daar begint het allemaal mee.
Maar als ze dan niet een met kleurcodes of dergelijkw over de brug komen mooi een ander uitzoeken is mijn persoonlijke mening.
Oud bericht natuurlijk maar ik lees het nu pas. Loop tegen hetzelfde aan. Twee e-mailtjes en een telefoontje maar nulkommanul reactie, die gaat hem niet worden, denk dat ik mijn eigen bedrijf opricht ;-)

Bij geen reactie, niet bouwen.. er zijn heel veel bedrijven die het leuk vinden en helpen waar mogelijk met informatie.

Maar als je persé iets wilt bouwen zonder contact van de transporteur, kan het ook natuurlijk [emoji16]

Ze moeten je moeite wel verdienen toch? Zo bouwen zonder toestemming kan wel rare gevolgen hebben. Zal niet veel voorkomen maar er zijn wel gevallen bekend. Ik zou dan naar het idee van bouwen maar nooit precies.

Tja, meningen verschillen.
Ik bouw alles in mijn eigen bedrijfsnaam en bedrijfskleuren.
Ik bouw wel naar een bestaande modellen. (1:1)
Sommige transportbedrijven willen juist niet dat je hun bedrijfsnaam gebruikt.
Doe je dat toch, kan dit problemen geven, dit moet je niet willen.

Mijn schoonzoon wil beslist niet dat ik zijn bedrijfsnaam laat zien/noem op de foto's in mijn bouwverslagen.
Hij heeft er geen problemen mee, dat ik zijn voertuigen na bouw in de schaal 1:14, maar niet in zijn bedrijfskleuren.

Kende inderdaad een hoop gezeik mee krijgen.

Vandaar dat een paar vrienden en ik het loon bedrijf Jan Hert vof hebben geen bestaande naam. En geen kleuren combi naam van ons 4 der op...

Mooi welkom in de wereld van SBV, Stevens Bouw en Verhuur AGBV en ook Jan Hert VOF.
Mooi logootje maken, pakkende slogan en gaan.

Wat denk je hiervan ?
DPLA Zwaartransport B.V. (opgericht in 2002)
DPLA Grondverzet B.V. (opgericht in 2006)
DPLA Stroomvoorzieningen B.V. (opgericht in 2016)
Mo-Bo Transportbegeleiding GmbH (opgericht 2022)
Deze B.V.s/GmbH hebben allemaal het zelfde logo (DPLA)

Deze bovenstaande B.V.s/GmbH zijn gerelateerd aan en vernoemd naar onze eigen B.V.s/GmbH.s met het zelfde logo (DPLA)

Goedemiddag beste volgers,

De bouw gaat langzamer dan ik zou willen. Maar daar is niks aan te doen, ik had een deadline voor eind 2021 klaar.. maar ehh dat is niet behaald.

Het is een vrij bewerklijke truck en zeker de details gaat veel tijd inzitten. Mede doordat dit mijn eerste truck is en zoveel mogelijk zelf probeer te maken.
De bergkast achter de cabine ligt al een tijdje op het bureau en vordert gestaag. Ik loop nu alleen tegen een probleempje aan, en dat zijn de luchttanks bovenop.

Getracht deze zelf te maken van koper 22mm, maar om 6x een exact gelijke tank te maken die ook vol in het zicht is, daar kwam ik bij de 2e tank al achter.. dat wordt um niet.

Nou zit hier op het forum heel veel kennis en kunde, en sommige zijn werkelijk een kunstenaar/kunstenares!

Is er wellicht iemand die voor mij 6x een tank kan maken voor een zachte vergoeding? Afmetingen zijn 21mm doorsnede en 38mm lang. Met afgeronde voor en achterkant
Mag van alles zijn(3d print, draaien,houtbewerking) als ze maar gelijk zijn.. ik heb al op shapeways gekeken en bij diverse webshops.. maar sommige tanks zijn gewoon zo duur dat mijn lieve vrouw mij dan echt op straat zet[emoji85].
Wetronic heeft een betaalbare tank, maar daar slechts 1 van op voorraad en levertijd onbekend.

Ik zou erg blij mee zijn, dan komt dit project ook ten einde voor ik mijn hobbykamer moet opgeven aan baby nr2..

Fijne woensdag nog!

Groetjes Tom
1646828903022.jpeg

Mogelijk is het 't handigste van 22 mm stalen op koperen buis, met geprinte dekseltjes er in gedrukt. Mag het 22 mm zijn?
Als je helemaal klem komt te zitten, dan kan ik dat misschien wel voor je doen

Ok, als je even een week kunt wachten kan ik ze voor je printen, zal het platte vlak er uit halen. Zul je ze zelf even moeten schuren en aan elkaar plakken, maak ze dan in twee delen.

Haha, ja ach het is een winkel hé.. ik ben niet de enige die materiaal nodig heeft.

Ze hadden er dan sowieso te weinig.. nu nog 1, jij 3.. dat is nog 2 tekort dus..maar het probleem voor mij is op korte termijn opgelost door Fredk.. dus ik ben happy[emoji16][emoji16]

Vandaag ook maar eens de borden voorop gemaakt.. zijn demomntabel dmv van 2mm boutjes in vast gezette moertjes in de cabine..
IMG-20220310-WA0004.jpeg

Back