'Bolletjestrui Serval' is niet meer; Minutes before Disaster

Na twaalf jaar trouwe dienst is mijn befaamde 'Bolletjestrui Serval' overleden.
Hij is gesneuveld in de strijd tijdens een hilarische vossenjacht.

Hieronder een geweldige fotoreportage van Hotliner Henry van MVSB:

de vos wordt aangezwengeld
080609484d7b6f6fc1a.jpg


de laatste voorbereidingen
080609484d7b8fa41de.jpg


de vos is los
080609484d7b8fc16a2.jpg


het team in volle actie
Op de voorgrond Gerard, 2e van links Bas MVSB. Let op die gast met die pet en zuurstokroze T-shirt. Zoon Milan 5e van links
080609484d7b8fdd7d8.jpg


Veel servals in 1 plaatje proppen blijft lastig voor de fotograaf
080609484d7e39c800a.jpg


Nog steeds een lang lint; De bolletjestrui mengt zich in de strijd
080609484d7e39e31a5.jpg


Rene en Jaap in persuit van het lint
080609484d7e3a10ec5.jpg


Total chaos in de lucht !
080609484d7e39d5eb7.jpg


Botsen en rammen maar! De vos wordt aangevlogen door Ralph. Maar met losse folie en stevige averij vliegt ie toch verder.
080609484d7e3a1e53e.jpg


De door Ralph aangeschoten vos probeert te landen
080609484d7e3a2e320.jpg


De vos is echter nog niet veilig. Milan in aantocht voor de ram
080609484d7e3a3e8d9.jpg


De 2e hit van Milan die de vos raakt ipv alleen het lint.
080609484d7e3a4c786.jpg


De resten worden bekeken
080609484d7b90173fa.jpg


Niks achterlaten in het veld
080609484d7b90079fe.jpg


de aangeschoten vos
080609484d7b90271e4.jpg


Hij lacht nog
080609484d7bb65a47e.jpg


Milan met de restanten van zijn serval (niet meer "dun urste, maor de leste")
080609484d7bb6696ad.jpg



Wellicht wordt de Serval opnieuw gebouwd. En natuurlijk krijgt ie dan weer de bolletjestrui...

Met dank aan MVSB
Grt Frank
 
Laatst bewerkt:
hahaha

maar is het doel nu de vos eruit te vliegen of het lint zo kort mogelijk af te vliegen?
 
De bedoeling van een vossejacht is om het lint eraf te vliegen. Dat is natuurlijk vragen om problemen want met 8 man met het zelfde vliegtuig dicht bij elkaar gaan vliegen zorgt voor verwarring, chaos en natuurlijk spektakel.

Maar in plaats van het lint te raken, werd de vos 2 keer geraakt.
Dus 2 keer een midair en nog steeds bleef de vos vliegen.
Dit was de danken aan de gamma want daar hadden ze geen liggers die kleiner waren dan 9x9 mm. Daardoor is de vos vrij sterk geworden.

Maar ondanks de schade was het een leuk dagje.
 
Ik was van plan om veel te gaan vliegen die dag in plaats daarvan heb ik die fotoreportage maar gemaakt. En met veel plezier :mrgreen:

Sportief dat Milan nog even wilde poseren ;)

MvG
uw fotoreporter:D
 
Laatst bewerkt:
Het was een leuke dag met veel hilariteit.
Zo hoort het ook te zijn.
Bedankt voor de gastvrijheid en de sportiviteit.

Mooie foto's trouwens!

Frank
 
@Frank
Dank je, ik heb mijn best erop gedaan.
De foto's van de Chester Jeep zijn ook erg mooi geworden ( al zeg ik hetzelf :) )
 
Is die vos even groot als de andere Servallen?
Moet toch eens zo'n kist bouwen, ziet er uit als echte lol.
Bij ons mogen helaas maar 5 kisten tegelijk de lucht in.
Houden jullie dat 1x per jaar of vaker?
 
Waar zijn die Serval vliegtuigen ergens te koop?
Ik zie ze nergens staan op internet,
Alsof ze niet bestaan. :-)

Gr
Wesley
 
Rob,

de vos is iets groter gebouwd. Ik meen iets van 1.20m span met een 10cc motor erop met achteruitlaat.
Het Servalteam van MVSB is, na enige jaren afwezigheid, weer nieuw leven ingeblazen sinds afgelopen winter. De bedoeling is om er weer diverse shows mee te bezoeken en eens lekker plezier te maken. Dit team is ook een echte publiekstrekker. Mag dus op een vliegshow niet ontbreken.

Wesley,
De Serval is een ontwerp van Dennis vd Tooren van Hobby-Inn. Ergens begin jaren negentig kon je de tekening bestellen bij de 'Muiderkring', maar dit bedrijf bestaat niet meer. Het toestel is speciaal ontworpen om te 'ballonprikken' en de vossenjacht. oorspronkelijk bedoeld voor motors van 2,5 - 3,5 cc. Maar die mannen van MVSB hebben er allemaal een OS25FX op liggen en die dingen gaan als de brandweer. Verhoogt alleen maar de feestvreugde.
Er zullen hier en daar nog wel tekeningen rondzwerven, vooral bij de genoemde club. Ze hebben er afgelopen winter weer zo'n 10-12 gebouwd.
Er bestaat ook draadjes op dit forum, kies de zoekfunctie maar eens, maar dit is wel de langste draad:
serval-bouwproject

Enfin, een beroemd toestel dacht ik zo die jij kennelijk nog niet kende...

Veel plezier met de bouw van dit leuke kistje.

Frank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Frank stevens voor de info.

En ik ken het model wel want er ligt hier 1 in mijn kamer :-)

Ik had deze vlieger omgeruild met rc materiaal maar een vriend van mij is er zot van en hij wou 1 kopen maar nu heb ik tenminsten door dat je deze moet bouwen :-)

Gr
Wes
 
De bedoeling van een vossejacht is om het lint eraf te vliegen. Dat is natuurlijk vragen om problemen want met 8 man met het zelfde vliegtuig dicht bij elkaar gaan vliegen zorgt voor verwarring, chaos en natuurlijk spektakel.

Maar in plaats van het lint te raken, werd de vos 2 keer geraakt.
Dus 2 keer een midair en nog steeds bleef de vos vliegen.
Dit was de danken aan de gamma want daar hadden ze geen liggers die kleiner waren dan 9x9 mm. Daardoor is de vos vrij sterk geworden.

Maar ondanks de schade was het een leuk dagje.

aah toch wel, maar idd super om te zien zo !!!! miss eens bij ons in de club informeren of er intresse voor iets dergelijks is :)

mvg Sjors

edit: errug gave ragbak is dit zeg :D dat wordt project nr 2 :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik moet zeggen dat het een super kist is kan heel snel maar ook heel langzaam,zonder uit te breken.
ik vlieg hem met een 25 fx met reso

remke
 
Peter
je weet toch toen hij plat ging belde ik gelijk om een nieuwe
(daar heb je vrienden voor)
maar nr 2 leeft nog steeds,en chrash vrij.

groeten remke
 
Na 10 vluchten te hebben gemaakt met de Easystar en alles zelf geleerd te hebben met FMS,
Had ik gisteren besloten aangezien het windstil was om ook eens met de serval te vliegen.

Dan maar naar het veld gereden,
Motor gestart (afgesteld)

En een vriend gooide hem in de lucht (goed dat ik uitlegde hoe hij dat moest doen want hij ging hem verticaal gooien haha)

dan nam hij 3 stappen en hupla weg was de serval.

ik heb 3x ong 5 min gevlogen en moet zeggen wat een snelheid (in vergelijking met standaard easystar) lol.

Had dan ook paar loopings en rolls gedaan en alles ging vlekkeloos.

Wel moet ik zeggen dat de landing moeilijk is door de hoge snelheid... (bij de laatste landing was prop een stukje afgekraakt.)

En eens ik motor afzet is het OK NU MOET IK LANDEN en dan is het 100% concentratie haha.

Ben zot van de serval. :-)

Volgende keer zal ik filmen.

Gr
Wes
 
Zie je wel dat ik gelijk had. Het begint weer te jeuken...

Wes, veel vliegen baart kunst.
Met die landingssnelheid valt het wel mee hoor. Je kunt 'm behoorlijk traag binnenvliegen.

Veel plezier ermee.
Frank
 
Back
Top